/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Trådløst Internet på en MAC?
Fra : jjhj
Vist : 3902 gange
50 point
Dato : 20-10-07 21:20

Hej.. Jeg overvejer lidt at købe en MAC.. men vil lige høre omkring nogle ting inden jeg køber..

fx. Hvordan er det med trådløst internet?

jeg har en D-LINK Wireless N herhjemme.. kan den komme på der??

Mvh. Hardly

Accepteret svar
Fra : kipros

Modtaget 50 point
Dato : 20-10-07 23:10

Hej Hardly

Det hedder en Mac, ikke en MAC.
Naturligvis kan den gå på trådløst netværk; det var faktisk Apple, der var banebrydende med trådløst netværk, som i Apple-terminologi hedder AirPort. Men WiFi, WLAN, trådløst netværk (kært barn har mange navne) er standardiseret, så det virker på tværs af fabrikater og styresystemer. Mange Mac-brugere vælger så at købe AirPort-baser fra Apple, da de er nemme at sætte op og ofte tilbyder udvidet funktionalitet, fx AirTunes, hvor du kan streame din musik til et par højttalere tilsluttet basen, men det er en anden snak.

God fornøjelse.
Jens

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 21-10-07 20:58

Du kan godt tilslutte en Mac OS X baseret computer til en trådløs router fra D-Link. Såfremt, selvfølgelig at den Mac du benytter har den nødvendige hardware (airport / WiFi) og det har alle de nyeste modeller fra Apple. Men hvis du køber brugt skal du se dig lidt mere for, ikke alle de ældre modeller har denne teknologi indbygget fra fødslen.

Jeg kan dog ikke undlade at bemærke det lidt absurde i at lade sit computervalg styrer af hvilken gammel router man tilfældigvis har stående. Det svarer jo lidt til at vælge ny bil efter om den passer til dækne fra den gamle.Det var nok mere rationelt at lade routeren bestemme af hvilken computer man har valgt og at lade dét valg styrer af præcis hvilke opgaver maskinen skal løse.

Eller på nu-dansk : "Get your priorities straight!"

Godkendelse af svar
Fra : jjhj

Dato : 03-11-07 22:14

Tak for svaret kipros.

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 26-06-09 20:38

Hej

jeg købte en AirPort Extreme og skiftede den trådløse router ud, så nu kan jeg også skrive ud trådløst.

Den er nem at opsætte, kan klart anbefales