/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Chat på computerern,men...
Fra : Gucci1704
Vist : 540 gange
100 point
Dato : 20-10-07 13:44

Hej.
Jeg går jævnlig på nettet og spiller gratis spil. Ved mange af dem, kan man chatte med andre , da der er en tekstbjælke til at skrive teksten og sende besked afsted med tryk på enter,- men.........
Den tekstbjælke kan jeg ikke se....jeg skriver i blinde og kan sende teksten, blot ikke se hvad jeg selv skriver synligt.
Kan man få den "internet-ramme" væk. Det er "bundbjælken på skærmen" jeg mener.
Den obligatoriske er der. Altså den blå hvorpå der står "start" og hvor små rammer kommer frem og fortæller hvor du er på nettet. Men når det gælder chatten inde ved spil, ligger den "nye ramme" sig OVENOVER den blå vi alle har på computeren. Dermed er chatbjælken væk for det synlige øje. Kan man gøre noget ved det ? Har prøvet "maximer" vindue oppe i hjørnet, men hjælper ikke da den er på max i forvejen...

Hejsa fra Gucci

Kommentar
Fra : iah

Dato : 20-10-07 14:08

Hvilken side er du inde på?

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 20-10-07 14:15

Bla.a TV2 bridge, og jubii spil.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-10-07 14:15

Kan du så ikke minimerer, og så selv strække billedet ud til den størrelse du ønsker??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-10-07 14:26

Højre klik på et tomt sted på proceslinjen>egenskaber>
proceslinjen>sæt mærke i skjul proceslinjen automatisk.
Så kommer den først frem når du fører cursoren/musen ned i bunden af skærmen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-10-07 14:28

Anvend>ok

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 20-10-07 14:51

Og årsagen er sikkert at din skærmopløsning er for lille.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 20-10-07 15:10

HEY YOU !

Prøv at holde ctrl nede og tryk så på F11 Er vi så kørende eller hvad.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 20-10-07 16:19

Nej, det er efter jeg har opdateret java. Det er en linie, der viser at java kører.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-10-07 16:35

Et tryk på F11 giver mere plads.
Et nyt tryk på F11 vender tilbage til oprindelig skærm.
Har sagt ja til at få en google bar (som fylder)

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 20-10-07 16:40

Øh har faktisk lige nu slettet den nye opdatering af java. Kører nu videre på den gamle uden problemer, men ja, skærmopløsningen er for lille for ellers kan konen ikke se den.

Godkendelse af svar
Fra : Gucci1704

Dato : 20-10-07 16:41

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-10-07 16:48

Ok - men der er flere muligheder.
Højere opløsning med større skrift. (sættes i avanceret under indstillinger af skærmen)
Eller bare at trykke F11 når der er behov for det.