|
| Bil går i stå under nedbrems.. Fra : BentSimonsen | Vist : 2781 gange 200 point Dato : 20-10-07 13:42 |
|
Hej, har en Nissan Sunny 1,6 GTI fra 92' Her de sidste par dage er den begyndt at gå i stå, når man bremser ned til et sving. Bilen går fint i tomgang hvor "rpm" ligger på 900 - 1000.
Men så snart man bremser ned til et kryds, eller lign. Ryger nålen ned på 300 og bilen sætter ud, hvis man ikk lige for trykket på speederen.
Det skal lige siges, at udstødningen ikke har det alt for godt. Har dette noget betydning i denne sammenhæng?
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 20-10-07 14:00 |
|
Har sådan en fra 92 karburator eller indsprøjtning ???
Det har kun mening hvis du også sætter i frigir - eller er koblingsrytter- under nedbremsning.
En af forklaringerne kunne være vand i karburatoren , som ved opbremsningen skvulper over til tomgangsdysen. Prøv med en omgang karburatorsprit i benzinen.
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 20-10-07 14:02 |
|
Men det kan rimeligvis også være karburatoris. Der skal samme kur til.
Kan den når du efter opbremsning holder stille, så gå korrekt i tomgang ???
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 20-10-07 14:02 |
|
Har sådan en fra 92 karburator eller indsprøjtning ???
Det har kun mening hvis du også sætter i frigir - eller er koblingsrytter- under nedbremsning.
En af forklaringerne kunne være vand i karburatoren , som ved opbremsningen skvulper over til tomgangsdysen. Prøv med en omgang karburatorsprit i benzinen.
| |
| Kommentar Fra : e.c |
Dato : 20-10-07 14:54 |
|
Jeg holder også på at det er vacomstyringen som er defekt.
Hvis du kobler ud under nedbremsning så gør den det ikke - vel.
| |
|
Det er godt nok ikke min bil, men min mors. Og det er heller ikke en GTI men en Twin cam.
Så den er uden indsprøjtning.
transor --> Ja den går fint i tomgang efter opbremsning, hvis den ikke er gået ud.. Den går faktisk kun ud, 1 ud af 10 gange.
Hejdu58 & e.c --> Hvor sidder den der vakumforstærker, så kunne jeg evt. lige tjekke slangen.
Kan desværre ikke sige så meget om kørselen, før min mor kommer hjem, kl. 18:00. Da jeg ikke selv har kørekort!
| |
| Kommentar Fra : e.c |
Dato : 20-10-07 16:26 |
|
Der går en slange fra indsugningsmanifolden via en kontraventil over til en beholder som sidder i forbindelse med bremsen.
Der går også en slange fra indsugningsmanifolden (lige ved karburatoren) ovre til strømfordeleren (tænding) De to slanger kan lave ballade.
Det er lige som jeg husker det....................det er nogle år siden at jeg har rodet med biler.
| |
|
Hun siger hun nok er lidt koblingsrytter, problemet kan nogle gange forebygges ved at bremse helt ned og skifte gear for så at dreje i første gear.
| |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 20-10-07 20:12 |
|
Start med en gennemgang af alle vakumslanger. Den har sikkert flere end lige den der går til bremseforstærkeren. Der kan være utætte fastgørelser / slange(r) der er faldet af.
Kig også lige benzinfilteret efter, samt tilgangen til indsprøjtningen.
Luftfilter og luftmængdemåler kan også spille ind, og en defekt udstødning kan betyde formindsket modstand igennem systemet. Nogle får en smule mere effekt af det, andre kommer til at gå ad h.......
til.
Går den "rent" på alle cylindre ? Ellers kig tændrør og tændkabler efter / øvrige tændings system.
Da den formodentlig er med katalysator kan tilsætning af karburator sprit ikke tilrådes.
Benyt i stedet et af de additiver, der ikke skader katalysatoren.
Held med det.....
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 21-10-07 00:43 |
|
Cortina. Bemærk lige at vi fik at vide , at det ikke er en indsprøjtningsmotor. så dine bemærkninger er nok ikke så relevante alle sammen.
Det kan være så meget. Men jeg synes stadig at en god begyndelse er at prøve med en gang karburatorsprit i benzinen.
Det kan også være benzinpumpen , ventil eller svømmer som ikke giver den rigtige stand i svømmerhuset. Det sidste er ikke for amatører at undersøge.
Ved opbremsning frem mod rødt lys er det god skik at holde vognen i gear, lige til at den kører så langsomt, at motoren ville begynde at ryste. En motor i påløb kan gå jævnt ved selv meget lavt omdrejningstal.
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 21-10-07 09:50 |
|
Citat Bemærk lige at vi fik at vide , at det ikke er en indsprøjtningsmotor |
Og der tror jeg desværre spørger tager fejl.....
Sonny TwinCam blev lavet i 2 versioner - en der HED GTI (H/B) og en der HED TwinCam GTI (Coupe) - men med samme motor....
Sååååå
| |
| Kommentar Fra : Hejdu58 |
Dato : 21-10-07 10:47 |
|
Citat
Bemærk lige at vi fik at vide , at det ikke er en indsprøjtningsmotor
Næsten alle biler i 92 er med indsprøjtning, nogle med monopouint og andre men multipouint.
Da fejlen er ved nedbremsning er det første jeg vil tjekke, er slangerne til vakumforstærker og vakumforstærkeren, brenser bilen så godt som den altid har gjort, prøv at have bilen til at gå i tomgang i frigear og så træde på bremsen nogle gange og tjek om den går ud eller går meget ned i omdrejninger, for gør den det er det, er det slanger/vakumforstærkeren.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|