/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Airbrush
Fra : Dieter
Vist : 2027 gange
100 point
Dato : 20-10-07 13:08

Hej,
jeg har købt en lille airbrush hos Harald Nyborg og en lille kompressor (uden tank) hos Thansen.
Kompressorens slange har jeg sat direkte til airbrushen. Men der kommer ingen tryk!
Har prøvet om jeg kunne pumpe et dæk op. Det gik fint.
Hvad er der mon galt ?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-10-07 13:14

Kunne det tænkes at der skal være indhold i din airbrush
før der kommer noget ud.
Prøv at fylde vand på den og prøv igen.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 20-10-07 13:27

Det har jeg naturligvis prøvet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-10-07 13:31

Hvis det er denne: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9526&n=40100
Skal du jo skrue skruen tættest ved dig ud, så aftrækkeren kan trykkes langt ind, så giver den mest.

Men ved denne skal du jo justere både luftmængde og malermængde med skrue og på malerbeholder, for du har vel reduktionsamatur imellem :
http://www.harald-nyborg.dk/pdf/2799.pdf

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 20-10-07 13:36

Palle Hansen:
Det er vare nr. 2799

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-10-07 15:31

Citat
Det har jeg naturligvis prøvet.

Også kun en tanke.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-10-07 16:54

Ja, så er det jo vejledningen jeg viste.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 20-10-07 17:57

PallebHansen,
jeg tænkte det nok. MEN, jeg fatter ikke beskrivelsen.
Med airbrush sættet fulgte følgende:
1 beholder med dertil passen låg
1 låg med en skrue i toppen,. Låget passer ikke til beholderen !
3 dyser
1 slange med en forskruning i begge ender
1 airbrush

Men hvordan det hele skal strikkes sammen kan jeg ikke greje.
Kan du ?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 21-10-07 00:04

Jeg ved heller ikke hvordan med den model, men jeg lagde mærke til at i vejledningen står:
Fastgør luftregulatoren til "skruekapselen"
Aha måske skal malingen være i en sodavands/vin kapsel, som slangens forskruning skrues ned i ?

Men hvad angår airbrush så tror jeg man får hvad man betaler for, og mange modeller ligger i flere tusinde kr. Men de kan så også tegne fine streger, og andre er mere til det grove.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 21-10-07 10:50

Pallbhansen,
tak for svaret.
Jeg kontakter HN. Måske kan de komme med en forklaring.
Det er korrekt at man får hvad man betaler for. Nnu skal jeg ikke male i den forstand, men sprøjte fluss g seperator.
Jeg arbejder med glassmykker .

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 21-10-07 10:51

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-10-07 11:00

Selv tak.
Hvad er en flush separator?
Men kunne du ikke bare bruge en spraydåse ?
Min søn iinteresserede sig for airbrush, og lånte nogle små men de var ikke fine nok til at lave fine streger mm.
VH Palle Hansen