/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
IMG til AVI
Fra : klanger
Vist : 6291 gange
50 point
Dato : 20-10-07 11:23

Hej

Jeg har fået en film i formatet .img som jeg forstår det, er en imagefil....

For at se den på PC eller lægge den ned på en DVD, ja det er mit spørgsmål...

Jeg har forsøgt med Nero, men syntes ikke rigtigt jeg har held med det...!!!!!

Er der en der kender et godt program der kan konvertere img fil til en "brugbar" film?

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 20-10-07 11:29

Hvor meget fylder den? Den kommer til at fylde meget tæt på det samme, når du brænder den over på en skive. Du har nero skriver du, starter Nero ikke automatisk op, når du dobbeltklikker på img filen?

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 60 point
Dato : 20-10-07 11:37

Du kan converteren den online her

http://media-convert.com/

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 20-10-07 11:40

Jamen, størrelsen er ikke så afgørende..........HER...

Det var mere, at kunne komme til at se filmen på min DVD, og det kan jeg ikke som en img fil.

Jo, jeg fik den til, at åbne i Nero...og hvad så...jeg kan ikke se mig ud af hvad jeg kan/skal brænde den som...

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 20-10-07 11:44

Hvad du skal brænde den som? Det finder Nero selv ud af, det der betyder noget er hvilket medie du skal bruge. cd/DVD.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 20-10-07 11:50

Mmh, Prøv at hente og installere Daemon Tools, Og så må du ka Mounte det image og så se den?

Link til Daemon her: http://www.daemon-tools.cc/dtcc/download.php?mode=ViewCategory&catid=5

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 20-10-07 11:51

Jeg ville gerne have den over på en DVD til afspilning på min afspiller....

Til JangChr
Citat
Du kan converteren den online her

http://media-convert.com/

Har været inde og se på programmet, og det ser RIGTIG spændende ud, men umiddelbart er .img filer vist det eneste jeg ikke kan finde, som er en godkendt input fil....!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-10-07 11:53

Eller gå ind under Kopi og Backup i Nero Startsmart og brænd image til disk. Så brænder du den bare på en DVD skive

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 20-10-07 12:03

Du kan gøre det i nero,tryk på tilføj og så kommer der en box frem og der skal du vælge i fil-typer"Alle filer" og tilføj så din image-fil,så finder nero ud af det selv(jeg har prøvet det så mange gange,da jeg fik en harddisk fyldt med film der var lagt ned som image-filer

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 20-10-07 20:36

Du går ind og henter gratis versionen af www.deepburner.com så kan du brænde din IMGfil. Jeg kan nemlig heller ikke brænde IMG i Nero. Du skal blot huske at ændre filtype til ....alle filer

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 20-10-07 22:22

Ja, jeg må indrømme, at jeg er en "klovn på dette område (også), men...

Nu har jeg prøvet Nero og Deepburner, og det eneste jeg får ud af det er en ny DVD skive med den samme .img på som jeg har i forvejen på min harddisk...altså INGEN .avi eller andet format hvor filen kan ses som en rigtig film...!!!!!!

Mon I kan forklare hvor jeg fejler.....?

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 21-10-07 07:29

Download DVD Decrypter (gratis) og installer. Højreklik derefter på img-filen og vælg "Brænd med DVD Decrypter".

http://www.dvddecrypter.org.uk/

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 21-10-07 08:26

Tak for svaret jangchr. Du får pointene da jeg blev mest glad for din online idé....

Godt nok ikke lige til denne fil, men rigtig god til meget.

Og jeg ville ikke have flere programmer lagt ind på min computer, der er jo snart et program til de fleste "pakke"programer...!!!!!!

Men tak for hjælpen allesammen.....hvad gjorde vi uden Kandu...eller rettere "medlemerne"

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 21-10-07 08:35

Nu har jeg lige kigget mit link igemmen igen og der står i Input format image,så prøv at stille den på det og se hvad den siger,fordi en img-fil er det samme som en image fil