/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Tegning til jobsøgningsopslag
Fra : Flemming
Vist : 654 gange
420 point
Dato : 06-02-03 09:25

Kan du tegne et jobsøgningsopslag ?
Det der skal tegnes er en "kok" der laver pandekager. I pandekagerne (4-5 stk.) som flipper rundt i luften er der indtegnet forskellige arbejdsfunktioner.

Tegningen må gerne være humoristisk og karikeret. (blikfang!!)

Jobbet jeg vil søge er som Handicaphjælper.
”Pandekagerne” skal have følgende indhold (som tegning):
·   Personlig pleje eks. Et billede af en person der vasker en anden på ryggen med en stor børste
·   Chauffør
·   Madlavning eks. mini billede af den store tegning
·   Hjælper funktion ved aktivitet eks Indkøb, biograftur, skovtur
·   Rengøring

På ryggen af "kokken" skal det se ud som om trøjen har et logo.
Flemmings
Hjælperservice A/S

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-02-03 11:17

Hej Flemming!

S.... god idé - jeg vil prøve om jeg ikke kan finde en tegning som du kan bruge arbejde videre med!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Flemming

Dato : 06-02-03 12:46

Super!!

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-02-03 14:00

Hej igen Flemming!

Hvornår skal du bruge tegningen?

Prøv evt. at forhøje point (selom der er point nok) - så kan det jo være der er flere der vil forsøge sig!

Men jeg er i færd med at kigge efter om jeg har noget, der kan bruges; men om og hvornår har jeg lidt svært ved at udtale mig om p.t. men jeg vender tilbage - når / hvis!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Flemming

Dato : 06-02-03 14:15

Hvornår skal du bruge tegningen?
Så hurtigt som mulligt, men det er vigtigt at tegningen er rigtig go!!
Point ja dem har jeg detsværre ikke mange flere af

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-02-03 15:58

1 point er nok.....så kommer der en mail ud (mener jeg)

Men spørgsmålet er stadig på listen over seneste 25 http://www.kandu.dk/dk/last25.asp så vent indtil den er udgået derfra

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-02-03 18:31

Hej igen Flemming!

Så har jeg udfærdiget et billede og lagt 2 filer op - 1 i BMP og 1 i JPG.

Du kan hente dem via:

http://www.paralink.com/Vfs/cgi-bin/vf-logindom.cgi

Domain: Memory_DK
Username: Kandu
Password: Alt

Billederne ligger under mappem "Billeder MM" - og hedder henholdsvis "jonglør.bmp" og "jonglør.jpg".

Du må selv tilføje tekst m.m.!

Håber du kan bruge det; men giv lige en melding tilbage - ikke!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Flemming

Dato : 07-02-03 08:17

Hej Bjarne
Ja ja det tager da form !!
Jeg tror dog at følgende skal laves om:
Manden i midten skal nærmere have et glimt i øjet end at se grokky ud!
Jeg vil gerne fastholde ideen med pandekager og gerne så billedet tipper sammen med pandekagen
Pandekagebillederne skal være mere præcise. Kokke billedet er fint, de andre rammer ikke helt rigtigt. Jeg tror billederne i pandekagerne skal være fra en anden billedserie. Jeg kan ikke på forhånd beskrive præcist hvordan billederne skal være, så det bliver sikkert noget med at prøve flere gange før det rammer rigtigt.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 08-02-03 08:15

Hej Flemming!

Har først set din kommentar nu - mener ikke at have modtaget mail fra Kandu

Jeg syntes, at en jonglør ville være en god idé (holde flere bolde / opgaver igang og kunne ikke finde / tegne en kok der vender pandekage ud over den der er vist i første boble) og vedrørende de andre bobler brugte jeg megen tid på og var tusindvis af billeder igennem; men jeg kunne desværre ikke (efter min smag og dine ønsker) finde andre og jeg har p.t. ikke den fornødne tid til selv at tegne starte forfra - sorry

Så du må selv eller håbe på, at der er andre der kan / vil og har tiden!

Men ellers så synes jeg, at det er en virkelig god idé og en sådan ansøgning skal der nok blive lagt mærke til!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Flemming

Dato : 08-02-03 09:18

Forløbig tak for din indsats!! Hvor vi du anbefale at se efter billeder ?

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 08-02-03 09:49

Hej igen Flemmimg!

Et godt sted er Microsofts Clip Gallery - online - det var der jeg fandt kokken (billedet i den første boble).
http://dgl.microsoft.com/?CAG=1

Andre steder jeg prøvede var mine egne clipart - hvor jeg har 20.000 - 100.000 clip fordelt på mange CD'ere - og da jeg endnu ikke har fået installeret alle mine tidligere clips m.v. bl.a. på skift af PC mangler jeg stadig nogle og vil vende tilbage hvis jeg finder noget egnet der - jeg skal have oversigt lagt ind - det tager for lang tid når man ikke lige har dem tilgængelig.

Men ellers er lige her et par links:
http://clipart.dk/
http://www.clip-art-gallery.com/
http://www.top20free.com/
http://www.bestclipart.com/

og prøv også lige at lave en søgning evt. via. Google og clipart - så kommer der mange frem!

Fortsat god fornøjelse - men ellers skal jeg skal nok vende tilbage hvis jeg finder noget brugbart!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Flemming

Dato : 12-02-03 17:05

Jeg er nok mest til en håndlavet tegning. Da det måske bliver for svært lige at ramme det rigtigte via clipart.

Kommentar
Fra : Flemming

Dato : 26-04-03 14:13

Da der ikke er kommet nogen tilfridsstilende svar vil jeg gerne trække pointene hjem igen Hvordan gør jeg det ?

Kommentar
Fra : jonsey

Dato : 10-11-03 21:13

HEj Flemming

Har du nogle kroner at gører det for ?

prøv evt. at tale med Poul Carlsen fra www.drawshop.com han er dansker og han tegner ligen den "bon-bon" pose du her har brug for.

med venlig hilsen

Jonas Nielsen
www.sideware.dk

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 03-01-04 12:54

Spørgsmålet synes at være besvaret fint af Bjarne-H. Luk venligst spørgsmålet.

På forhånd tak. Godt Nytår.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse