/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Brænde windows iso på 2 cder??
Fra : Black_megan
Vist : 506 gange
140 point
Dato : 19-10-07 20:18

Ku ik finde ud af hvor det her emne hører til, men HJÆLP..

Jeg har en ISO fil med windows på.. denne udgave af windows fylder over 700 mb og ville høre om nogen ved hvordan man kan brænde noget af ISO-filen på den første cd, for derefter at brænde resten på cd 2..?
Sådan at windowsinstallationen efter noget tid beder om cd 2?

Hvad skal man gøre..? :(

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-07 20:25

Man skal KØBE en original Windows.....

Det andet vil IKKE fungere....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-10-07 20:51

Der kan være meget mere på en DVD end på en CD, prøv det før du tager refis ord for gældende lov

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-07 21:03

Citat
Der kan være meget mere på en DVD end på en CD

Du kan IKKE brænde en ISO fil beregnet til CD til DVD

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-07 21:05

Men du kan brænde den på en 800 mb skive - det bliver den dog IKKE lovlig af

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-10-07 21:07

Det er licens nummeret der gør en Windows lovlig, ikke en hjemmebrændt cd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-07 21:10

Citat
Det er licens nummeret der gør en Windows lovlig, ikke en hjemmebrændt cd

Prøv at læs hvad der står på CDen

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 20-10-07 09:18

hmm hvis iso fylder mere en en cd er det jo en dvd ??? så den skal brændes som dvd.

Du må da gerne brænde en windows cd, bare du har din licens nummeret i orden.

Har selv under min uddannelse lavet windows install auto CDer, med alt mulig programmer auto install.

også laven min egen windows sp2 cd ud fra en gammel windows cd helt lovlig.

Kommentar
Fra : Black_megan

Dato : 20-10-07 09:18

Det ER en lovlig udgave mennesker.. jeg HAR købt Windows XP Pro, men da den efterhånden er lidt ridset vil jeg lave en backup, må jeg da gerne?? :S

Og den Image fil jeg har fået fra min cd, ISO-filen, fylder for mig mere end 700 mb.. det skal da kunne lade sig gøre, har før set mennesker der bruger 2 cder eller flere til at installere både windows, spil og programmer :S

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-07 09:49

Hvor meget mere ?????

Hvis det "kun" er lidt kan du da bruge en 720 - 800-900 Ja der er flere at vælge imellem, men det kræver selvfølgelig din brænder kan hånstere dem.....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-10-07 10:46

Citat
Du kan IKKE brænde en ISO fil beregnet til CD til DVD

Til enhver tid - DA

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 20-10-07 17:23

brug programmet ultra iso til at lave en ny iso fil som kan ligge på en dvd.

import din isofil og indstil så ultraiso til dvd > gem så din nye iso fil og brænd den på dvd
du kan også tilføje flere mapper eller filer