/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Su-fødselsklip
Fra : rasha01
Vist : 866 gange
80 point
Dato : 19-10-07 18:43

Hej..

Jeg har sendt SU ansøgning skema til vejlederen. Men først senere fandt jeg ud af at jeg kan gå på barsel en måned før termin. Og at jeg kan få dobbel fødselsklip i 6 måned istedet for et klip. Kan jeg få den ændrede? Min vejlederen vil ikke ændre den for hun siger jeg får dobbelt klip når jeg begynder i skolen efter 6 måneds barsel... Hvad kanjeg gøre...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-10-07 20:03

Her skriver du, at du er på barsel

http://www.kandu.dk/Spg110159.aspx

Citat
Hej

Jeg er på barsel nu.. Jeg skal snart forsat mit uddannelse men jeg fandt en anden uddannelse som jeg er interresede i. Så hvis jeg skifter uddannelse bliver min SU stoppet eller må man gerne skift uddannelsen??

Hvornår startede du den barsel!!!!

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-10-07 20:24

Det lyder somom du har misforstået systemet og at din vejleder ikke har gjort sig umage for at forklare det.

Citat
Bliver du mor, mens du går på en videregående uddannelse, kan du få 12 måneders ekstra SU (12 ekstra klip). Du kan tidligst søge om den ekstra SU 3-4 måneder før, du forventer at få barn. Du kan tidligst få udbetalt din ekstra SU fra 2 måneder før, du er sat til at føde (eller adopterer dit barn).

Du kan selv bestemme, hvornår i den uddannelse du fik barnet i, du vil have den ekstra SU udbetalt.

Du skal være studieaktiv i måneden inden udbetalingen.

gå på jagt på denne hjemmeside http://www.su.dk/ hvorfra jeg citerer,
få styr på reglerne og gå så til din vejleder få udfyldt papirerne og aflever dem. Hun bestemmer ikke over dine muligheder, men vi mangler måske nogle oplysniner?

Kommentar
Fra : ans