/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl ved opstart i W98
Fra : Kloffer
Vist : 347 gange
20 point
Dato : 06-02-03 08:48

Under opstart af Windows98 popper en meddelelse op: Windows kan ikke finde filen
/recycled/C2d1e93e.exe
Hvordan slipper jeg af med denne meddelelse ?
Jeg har tjekket msconfig samt regedit, men fandt ingen henvisninger. Hvor skal jeg i givet fald søge i regedit?
Vh
Ebbe

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-02-03 08:51

tøm papirkurven så tror jeg du slipper for den

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-02-03 08:54

Ellers prøv scandisk
start --> programmer --> tilbehør --> systemværktøjer --> scandisk

Kommentar
Fra : Kloffer

Dato : 06-02-03 09:17

Jeg har prøvet begge dele uden resultat.
Sjovt nok har jeg 2 identiske paprikurve: papirkurv og recycled. De indeholder det samme og tømmes samtidig.
Ligeledes 2 identiske dokument-mapper. De indeholder det samme og kan ikke slettes eller flyttes hver for sig.
Er der mon en sammenhæng her ??
/Ebbe

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-02-03 09:49

Det lyder wired....har du overvejet en formatering :-]

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 06-02-03 09:50

prøv at få en ven til at søge på filen (Med Win. 98), og så gemme den på en diskette og så overføre filen til din harddisk, i mappen /recycled/C2d1e93e.exe

Så kommer du at med den.

/Steffan

Kommentar
Fra : krael

Dato : 06-02-03 17:21

Eller kan du hvis du er lidt teknisk vidende om Windows, så kan du prøve at køre programmet msconfig under start/kør.

Msconfig har nemlig den funktion, at det blandt andet viser dig dine systemfiler, og hvilke programmer Windows starter op, hvergang det åbnes.

Typisk programmer som kazaa, messenger osv.

Men åben msconfig og tryk på start på fanebladet, og se så efter et program, der måtte henvise til den fil.
Finder du den, så fjerne du blot fluetegnet i den, og trykker anvend.
Windows spørger derefter (som altid) om du vil genstarte, men svar du bare nej, det er ikke nødvendigt, for det er jo allerede åbnet en gang, og næste gang du booter Windows, så burde dit problem være løst. :)

Kommentar
Fra : krael

Dato : 06-02-03 17:21

Eller kan du hvis du er lidt teknisk vidende om Windows, så kan du prøve at køre programmet msconfig under start/kør.

Msconfig har nemlig den funktion, at det blandt andet viser dig dine systemfiler, og hvilke programmer Windows starter op, hvergang det åbnes.

Typisk programmer som kazaa, messenger osv.

Men åben msconfig og tryk på start på fanebladet, og se så efter et program, der måtte henvise til den fil.
Finder du den, så fjerne du blot fluetegnet i den, og trykker anvend.
Windows spørger derefter (som altid) om du vil genstarte, men svar du bare nej, det er ikke nødvendigt, for det er jo allerede åbnet en gang, og næste gang du booter Windows, så burde dit problem være løst. :)

Kommentar
Fra : krael

Dato : 06-02-03 17:21

Undskylder for dobbeltkommentaren.

Kommentar
Fra : Kloffer

Dato : 06-02-03 17:56

Tak for alle svarene og de gode råd. De var bare ikke gode nok.
Jeg har prøvet det hele - også overvejet at formatere Dette svar giver dog ikke points!
(Jeg kender dog ingen med Win98 - men det har én af læserne måske.
Intet har hidtil hjulpet.
/Ebbe

Accepteret svar
Fra : stock

Modtaget 20 point
Dato : 25-02-03 17:47

Det kunne godt være en variant af YAHA-Virus.

Link til symantec http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.yaha.b@mm.html
Hvis det ikke er det, så
Kan programmer startes på mange måder.

Det er nemmere at søge efter filnavne med SYSEDIT i de forskellige INI filer.

START/KØR < SYSEDIT> søg efter C2d1e93e i alle INI filerne.

en sidste udvej er et lille stærkt program(freeware) der hedder FILEMON fra et firma der hedder sysinternals. Dette registrerer hvilke filer der kaldes hvorfra. Problemet er mængden af data der genereres.

Det skal startes så tidligt som muligt under opstarten af Windows-

Link:http://www.sysinternals.com/ntw2k/utilities.shtml

Held og lykke

/Stock

Godkendelse af svar
Fra : Kloffer

Dato : 25-02-03 19:18

Tak for svaret stock.
Du har fuldstændig ret i, at sysedit er et bedre værktøj end msconfig samt regedit.
Ved at tjekke i sysedit fandt jeg, at ordren lå i autoexec.bat
Det havde jeg ikke opdaget før, da ordren stod på sidste linje med et kæmpe hul imellem.
Vh Kloffer

Kommentar
Fra : Kloffer

Dato : 25-02-03 19:20

20 dage skulle der gå!!
Tak til stock for et fyldigt svar.