/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Fødselsdagskalender til site
Fra : tbh_data
Vist : 1126 gange
200 point
Dato : 19-10-07 11:46

Hej.
Har søgt en del rundt på nettet, men kan ikke finde noget brugbart.
Jeg er webmaster for dette site: www.02c.dk
På forsiden har vi en fødselsdags-reminder der viser hvem der har fødselsdag næste gang.
Det kræver bare jævnlig opdatering, så nu leder jeg efter noget der kan gøre arbejdet for mig, og stadig er så småt at det kan indpasses på forsiden.
hjemmesiden er kodet i frontpage.
Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-10-07 13:04

Du kan lave en side med et tilhørende js-fil, hvor alle datoer er angivet for et helt år, som så automatisk viser den næste i rækken.
Den vil så vise hvor længe der er til den næste(´s tur til at give en omgang)

Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 19-10-07 14:07

Hej Severino
Tak for dit hurtige svar.
Er dog lidt på dybt vand her - hvad er en js-fil?

Mvh
Thomas

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 20-10-07 07:44

En js fil er en javascript fil. Jeg tror det severino mener er:

Lav en array med navne og fødselsdatoer.

Sammenlign array'ets dato oplysninger med aktuelle dato. Hvis der er mindre end 8 dage til en dato? Så udskriv navn og dato fra denne/disse sammen med en ledetekst.

Der findes masser 'derude' til gratis download: http://www.vclcomponents.com/JavaScript/Scripts_and_Programs/Calendars/Reminder_Calendar-info.html

Der kan også laves lignende løsninger i CGI som Perl, ASP eller PHP hvor oplysningerne hentes fra en database som f.eks. MySql. Det har den fordel frem for javascriptløsningen at man så ikke uden videre kan hente navne og fødselsdatoer da koden afvikles på serveren i stedet for hos klienten.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-10-07 20:05
Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-10-07 20:06

Upssssss__nu igen

Godkendelse af svar
Fra : tbh_data

Dato : 03-11-07 13:12

Tak for svaret molokyle.