/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Philips ambilight
Fra : maler-fidusen
Vist : 4685 gange
50 point
Dato : 18-10-07 21:12

Er der nogle af jer herinde der har investeret i et af philips ambiligt tv'er?
Vi har kig på et aurea eller et 9732D - 42".

Er ambilight opreklameret?
Hvordan er kvaliteten af philips LCD'er generelt? har i været tilfredse?

Håber i kan dele lidt ud af jeres erfaringer på godt og ondt om philips.

Havde opr. kig på et samsung men er blevet ret vilde med effekten af ambilight samt philips design og synes det står rigtig flot i butikkerne også analogt.
Samsungs skærm og ramme synes vi virker lidt for blank og giver genskær.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 21:22

Citat
Er ambilight opreklameret?

Selvfølgelig er det det...

Citat
Hvordan er kvaliteten af philips LCD'er generelt?

I den størrelse ville jeg købe plasma....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 21:23

PS...

Er bidt af panasonic

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 18-10-07 22:10

Har en kammerat der har et med ambilight.. - og jeg synes sku det er meget fedt, når man sidder og ser en film at der er der...

Det giver en stor total oplevelse...

Hans hænge på et hvidt møbel, han selv har lavet - det er for fedt..

Tror baggrunden skal være hvis for at få den bedste effekt...

Go for it...

Accepteret svar
Fra : kennybear

Modtaget 50 point
Dato : 18-10-07 22:22

Citat
Vi har kig på et aurea eller et 9732D - 42".

Så skal du klart vælge Aurea, det er den nyeste model, har lige set den på messe i Norge i fuld effekt, og det ser kanon godt ud i det setup Philips havde med, og det ser monster meget bedre ud på en væg hvor det hænger lidt væk fra alle andre ting på væggen.

Citat
Er ambilight opreklameret?
Hvordan er kvaliteten af philips LCD'er generelt? har i været tilfredse?

Alle prodcenter opreklamere deres produkter, det er nærmest en naturlov, det er jo klart at de er nød til at gøre det, de er jo vilde efter at sælge deres produkt, og hvem ville ikke være det når man har spenderet millioner på udvikling og features.

Kvaliteten af Philips LD paneler må du hellere spørge Sharp om, da det er dem der laver og levere dem til Philips, men generelt vil de altid stå bedre jo større model af tv du kigger på, og vel at mærke kun op til 37", plasma er KLART at foretrække fra 40" og opefter, det skyldes måden de to teknologier er bygget på, groft sagt er LCD teknologien bare et avanceret lysbillede apparat som strækker billedet alt efter størrelsen på skærmen, plasma der imod er en anden sag, MEGET groft sagt læser plasma hvert billed punkt inden det vises på skærmen modsat LCD der læser hele billedet på en gang og derefter viser det, begge eksempler er MEGET groft tænkte!! dog er der fordele og ulemper ved begge teknologier, plasme er klart bedst til at vise ægte sort niveau, LCD faker reelt visning af alle farver undtagen hvid, sorte og grå nuancer har LCD dog stadig svært ved at vise "naturtro"

Citat
Havde opr. kig på et samsung men er blevet ret vilde med effekten af ambilight samt philips design og synes det står rigtig flot i butikkerne også analogt.
Samsungs skærm og ramme synes vi virker lidt for blank og giver genskær.

De nyeste Samsung modeller skinner knapt så meget som dem vi kender nu, M8 serien og R8 serien er nok de værste hvad genskin angår, men Samsung står generelt rigtig flot i billedet, i den sidste ende handler det om smag og hvad DINE øjne ser på det pågældende panel, i dag kan man IKKE vælge tv udfra mærke som f.eks. da Philips lancerede 100Hz blackline billedrøret, der vidste man bare at det var noget af det bedste, og kunne vælge Philips uden at klø sig i nakken.

Tag et kig på det her link/site:
http://www.flatpanels.dk/paneltek.php

Her kan du få al den information om teknologier osv som dit hjerte drømmer om, et rigtig godt sted at starte hvis man ikke er så bekendt med fladskærme.

Kommentar
Fra : pj2000

Dato : 20-10-07 09:38

Ville også klart vælge Plasma fremfor LCD i den størrelse skærm.
Har et Panasonic 42" (TH42PV60) og glæder mig over at jeg valgte Plasma hver gang jeg ser et LCD tv. På et Plasma er der ingen forsinkelser, sort er sort, farver/kontrast bedre og står skarpt.

Det undrer mig meget hvorfor LCD bliver markedsført så kraftigt, at man som køber tror at det skal være LCD, og nærmest opfattes som dum hvis ikke man køber LCD.
Denne side er god hvis man vil se lidt facts om LCD kontra Plasma:
http://www.plasma-lcd-fakta.dk/

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 20-10-07 14:25

jeg er bare blevet fortalt at plasma giver utrolig voldsom genskær og det er meget svært at se noget på skærmen som sommeren ? og vores vil komme til at hænge i sådan en lysvinkel så det ville blive svært - derfor er vi også gået bort fra samsung LCD M86 igen...
Derudover skulle plasma bruge meget mere støm og ha kortere levetid?
Vi har været over og så demo på aurea og 9692 og 9732 --- og de står helt kanon synes vi og lyden på dem er også god iht. det samsung vi fik demonstreret..
9372 blev året LCD fjernesyn sidste år.
Er ikke imponeret over de plasma vi har set??

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 20-10-07 14:39

UNDRE MIG OVER SIDEN OM LCD-PLASMA FACTS FOR DET TALER KUN FOR PLASMA TV'ER---- og så er undersøgelsen over 1 år gammel og der er sket enormt meget på market det sidste år...
sjovt nok fortæller de ansatte i butikkerne ofte det modsatte af hvad der står i denne guide??
men vi har liiige fået en del stof til eftertanke bla. det med hvilken vinkel man ser fra- for vi komme også til at sidde lidt skråt for tv'er--- osv osv..

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 20-10-07 14:58

Citat
jeg er bare blevet fortalt at plasma giver utrolig voldsom genskær og det er meget svært at se noget på skærmen som sommeren?

Det gjorde også førhen, idag er anti-refleks belægning dog blevet så god at det er en skrøne, det er dog kun på modellerne i den øverste ende af skalaen hos de enkelte producenter der er det på.

Citat
og vores vil komme til at hænge i sådan en lysvinkel så det ville blive svært - derfor er vi også gået bort fra samsung LCD M86 igen...

se der findes der jo beslag der kan tilte +15 grader og -5 grader, emd og uden arm osv. osv. så det er kun et spørgsmål om at vælge det rigtige.

Citat
Derudover skulle plasma bruge meget mere strøm og ha kortere levetid?

Det er så ikke korrekt, plasma tv består af to glasplader med noget gas i mellem der stimuleres for at vise farven på et givent billedpunkt (en pixel), dvs. der bruges kun strøm når der stimuleres for at vise en farve, så hvergang der er sort i billedet bruger det ingen strøm! hvad angår levetiden er det ikke noget du idag kan sige er mere gældende for nogle mærker eller modeller, faktum er at ca. 30% af alle solgte fladskærme om det er LCD eller plasma skal til reparation indenfor den første måned, og det er ikke nødvendigvis fordi det er et dårligt tv, det skyldes tit at det er højteknologi vi har med at gøre.

Citat
Er ikke imponeret over de plasma vi har set??

Har du haft kigget på Hitachi? de laver rigtig gode plasma skærme i de store størrelser (de ejer den ene af tre panel fabrikker på verdensplan)

Godkendelse af svar
Fra : maler-fidusen

Dato : 31-10-07 14:55

Tak for svaret kennybear.

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 05-11-07 12:43

Har lige læst dette:

Bedste billedkvalitet nogensinde
Vores test af 41 LCD-skærme og seks plasmaskærme viser, at der ikke længere er grund til at vælge plasma, når du køber nyt tv. En ny teknik gør, at nogle af LCD-skærmene er helt på niveau med plasmaskærmene.

Flere af de testede modeller får det bedste resultat af billedkvalitet nogensinde i en Tænk fladskærmstest.

Læs hele testen, og se uddybende beskrivelser af de enkelte fladskærme.

Testresultater, pris- og forhandlerliste er opdateret 31. august 2007.