/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Vista Ultimative
Fra : Fijala
Vist : 1263 gange
200 point
Dato : 18-10-07 20:24

Sidder med en laptop hvor stifinderen ikke fungerer. Man kan ikke gå ind og lave nogen systemindstillinger eller gå i kontrolpanelet, så kommer der en skærm der siger at "stifinderen holdt op med at fungere og genstarter derefter. Ellers er der ingen fejl.
Kan det være noget snavs der driller. Smider lige en log

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:58:39, on 18-10-2007
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.00.1904)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16546)

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Windows\System32\igfxtray.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Program Files\VIRUSfighter\Npm\Bin\Zlh.exe
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMBgMonitor.exe
C:\Windows\ehome\ehtray.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMIndexStoreSvr.exe
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Program Files\VIRUSfighter\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\Users\Uffe\Desktop\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office12\GRA8E1~1.DLL
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NBKeyScan] "C:\Program Files\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Program Files\VIRUSfighter\Npm\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Print.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nlaapi.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\napinsp.dll
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} (Java Runtime Environment 1.6.0) - http://javadl-esd.sun.com/update/1.6.0/jinstall-6u3-windows-i586-jc.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office12\GR99D3~1.DLL
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O18 - Filter hijack: text/xml - {807563E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\PROGRA~2\COMMON~1\MICROS~1\OFFICE12\MSOXMLMF.DLL
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\Windows\SYSTEM32\igfxdev.dll
O23 - Service: @%SystemRoot%\ehome\ehstart.dll,-101 (ehstart) - Unknown owner - %windir%\system32\svchost.exe (file missing)
O23 - Service: Norman eLogger service 6 (eLoggerSvc6) - Norman ASA - C:\Program Files\VIRUSfighter\Npm\bin\ELOGSVC.EXE
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 3 - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Program Files\VIRUSfighter\Npm\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Norman ASA - C:\Program Files\VIRUSfighter\Npm\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Program Files\VIRUSfighter\Nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman ASA - C:\Program Files\VIRUSfighter\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\qwave.dll,-1 (QWAVE) - Unknown owner - %windir%\system32\svchost.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\seclogon.dll,-7001 (seclogon) - Unknown owner - %windir%\system32\svchost.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - %ProgramFiles%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-10-07 20:31

Ingen snavs i loggen. Prøv at kigge her http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial148.html

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-10-07 20:34

Hej sti_s

godt at høre fra dig. Der er naboens pc og den er rimelig nyinstalleret så der har heller ikke nået at komme meget skidt på den endnu. Den er bare pludselig startet med det skide problem med stifinderen. Jeg kan ikke lige finde ud af hvad den laver eller finde fejlen for den sags skyld.
Har du nogen ideer

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-10-07 20:46

Prøv lige
windowstasten + e

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-10-07 20:49

e.c velkommen til

Hvor vil du hen med det. For det fungere godt nok. Der er ingen problemer i den retning, men at komme i kontrolpanelet det kan man ikke

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-10-07 20:55

Citat
Sidder med en laptop hvor stifinderen ikke fungerer

win+e = stifinder

Kontrolpanel - er vedkommende logget på som administrator.

Prøv lige om dette kan lade sig gøre.
Start > H-klik på "computer" > vælg administrer > kan i komme så langt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-10-07 20:58

det ser det så ud til at jeg kan endnu. Og da jeg har snakket med Zepto var de inde på at hd var begyndende defekt. Den er dog kun 3 uger gammel

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-10-07 20:58

Jeg har ikke lige noget bud på lige det du omtaler. Der til kender jeg ikke Vista godt nok endnu. Men det kunne måske være en ide, at prøve en af de repair muligheder jeg linker til. Ellers kunne en sfc /scannow måske gøre tricket. Hvis du prøver den, så husk at køre cmd som administrator, ellers virker den ikke.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-10-07 21:00

Er igang med at undersøge hd for fejl og automatisk genopretning af fejler i systemet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-10-07 21:02

Ja det er så måske genvejen i startmenuen som er defekt, siden du kan komme ind ad bagvejen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-10-07 21:10

men jeg kan da ikke komme i kontrolpanelet ind inde fra diskhåndtering af

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-10-07 21:11

sti_s hvad vil du have jeg skal gøre inde fra
http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial148.html

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-10-07 21:20

sidder og vil læse om fænomenet her

http://www.eksperten.dk/spm/800682?Esession=94a5f1b9702b999dee6389f276350026

men det får jeg ikke lov til. Hvad er nu det

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-10-07 21:24

Som sagt, så ved jeg ikke ret meget om Vista endnu, men jeg vil tro at denne repair funktion, kunne være et forsøg værd http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial148.html#overview

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-10-07 21:37

det tjekker jeg lige sti_ venter lige på at den skal blive færdig med en komplet scanning og repair af evt fejl på hd.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-10-07 15:55

der er ingen fejl fundet, men den er nu formateret og installeret på ny.

Så nu spinder den igen.

Annuller spørgsmålet
Fra : Fijala

Dato : 21-10-07 15:55

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål