/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
ICMP Angreb, HJÆLP
Fra : trixster
Vist : 466 gange
250 point
Dato : 05-02-03 23:22

Jeg har her i den seneste tid opdaget at der er nogen der prøver at lave noget pp mit netværk via ICMP.

Er der en der kan fortælle mig hvem det kunne være og og evt. hvad det er der gør det, er det feks et program som ligger på min maskine ?.

Udrag af min firewall log kan ses på http://www.trixster.dk/icmp.jpg

Håber på hurtig hjælp da det belaster mit system ret meget.

Mvh
Trix

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 05-02-03 23:37

ICMP er ping-pakker, det jeg ikke kan lide er at det er udgående, der sidder vel ikke en anden på dit netværk derpinger ud ???
Hvis ikke så hent den nye ad-aware på http://www.lavasoftsupport.com/index.php?act=ST&f=1&t=3222&s=713317171c3221c22e745fb601525a8d og prøv at scanne din computer

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 05-02-03 23:42

Har du for nyligt installeret noget netværk-hardware/software ??

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 05-02-03 23:56

Jeg prøvede lige at lave en søgning på en af ip-adresserne (213.132.159.61) som fører til belgien
http://www.ripe.net/perl/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=213.132.159.61&do_search=Search

213.132.159.61 fører til tyskland, det bliver mere og mere spændende

Altså, det tyder på at det er et program som prøver at få kontakt/fortælle at du er online til et firma, eller person

jeg glæder mig til at høre om ad-aware kan fange noget

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 06-02-03 04:12

hhmm. kunne godt lyde som en af to ting.. flere og flere netfirmaer, syntes at det er en fiks ide, at ligge et reklameprogram ind i et program du ellers normalt skal betale for, fx divx 5.0 playeren. hvis du så har din firewall sat til, kan det være at den blokere for de oplysninger, den ellers ville have sendt til firnaet "for at få en mere konsentreret reklamer til dg, så de matcher de sider du besøger"
en anden ting kan være hvis du fx. har et program åbent som fx kazaa eller ligende.. køre den som server for en side?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-02-03 15:34

trixster, jeg er lidt spændt på at høre

Kommentar
Fra : trixster

Dato : 06-02-03 19:36

Jeg har forsøgt med diverse ad-ware programmer men uden held.
Har også brugt lavasofts den fandt da også et par cokkies men ikke andet.

HJÆLP

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 07-02-03 00:44

Hvilket operativsystem har du ???

Har du 2000/XP så brug CTRL+ALT+ENTER og vælg jobliste ---> fanebladet processer --> tag alle programmer som kører og lav en søgning

Der er 2 måder:
1) via http://google.com her får man en hurtig fornemmelse for hvor programmet hører hjemme
2) via start --> søg på denne måde kan du lokalisere hvor filen ligger placeret på computeren

Så burde du næsten fange noget

Kommentar
Fra : trixster

Dato : 07-02-03 14:47

Tak for rådet, men den har jeg været igemmen, har også prøvet at stoppe det fleste services for at se hvornår den stoppede med at sende ud, men ingen ting hjalp det.

Kunne være fedt hvis man kunne findet et program som kunne scanne maskinen igemmen og fortælle hvad port det bruger, for så at på den måde kunne finde det prg. som prøver at komme ud.

Til info det er en Windows 2000 Server, med alle service packs på.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 07-02-03 17:55

Trixter....hvilken version af ad-aware har du brugt for et par dage udkom version 6.0
Link nederst på siden
http://www.lavasoftsupport.com/index.php?act=ST&f=1&t=3222&s=713317171c3221c22e745fb601525a8d

den gamle version er næsten ikke opdateret i flere måneder !!!

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 07-02-03 18:17

Hej!

Prøv lige at se efterfølgende fra http://www.kandu.dk/dk/spg/10642 hvor jeg bl.a. har skrev:
[citat]
M.h.t til AdAware så vær lige opmærksom på, at du bruger nyeste vers. 5.83 og nyeste datafil af 24.09.02 ellers så opdater.

Prøv også lige at køre SpyWare Nuker der kan hentes / installeres via: http://www.spywarenuker.com/
Det er et program a la AdAware men finder noget mere, der står at programmet er frit at benytte; men vil man senere fjerne funde spy /adware og trojan filer skal man betale $ 29,95 for at få programmet til at fjerne dem automatisk - dette er ikke nødvendigt idet programmet viser en liste over funde filer og man kan så selv slette dem via stifinder og regedit.

Et 3'de program du også bør køre er freewareprogrammet "Spybot - Search & Destroy" som kan hentes via: http://spybot.eon.net.au/
Programmet kan endvidere konfigureres med danske tekster og kan endvidere sættes til at lede efter uoverensstemmelser i registreringsdatabasen og rettelse af disse.
[/code]

Du bør nok lige læse hele spørgsmålet igennem også m.h.t. Spyware Nuker er spionware; men jeg mener, at du roligt kan prøve at hente og installere det.

Men prøv og se om der ikke er noget at hente der.

Mvh
Bkarne

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 08-02-03 00:37

Trixter, din firewall, er det en udgave beregnet til at køre server.....
Har du slået RIP til ??
Har du noget DNS kørende ??

Iøvrigt så vil en computer altid spytte noget "skidt" ud, en server lidt mere....men håber du at du finder "synderen"

Bkarne nyeste ad-aware er 6.0

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 08-02-03 07:34

>Uffe29 - Man retter ikke i et citat og på det tidspunkt var AdAware 6.0 ikke kommet - endvidere har du jo selv i dette spørgsmål gjort opmærksom på den nye version - kunne selvfølgelig have undladt at citere hvad jeg dengang skrev om AdAware

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : trixster

Dato : 08-02-03 20:49

Hej

Så er alle de gode råd i er kommet med afprøvet men ingen hjælp der.

Jeg har en mistanke til hvor det problemmet kan være, hvis det lykkes vender jeg lige tilbage

Mvh
Trix

Ps. Det var self. ver 6.0 jeg brugte

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 08-02-03 22:54

arh...bjarne, jeg troede bare du ike var klar over det.....bare en oplysning til dig, men det kan jeg da godt se

Trixter......
Hvis det er noget service eller andet kan du måske se fejlmeddelelser i logbogen start --> indstillinger --> kontrolpanel --> administration --> logbog

Accepteret svar
Fra : Ghettofamily

Modtaget 250 point
Dato : 09-02-03 11:35

Kan det være at du evt. et fildelingsprogram startet, eks emule eller edonkey?
Prøv at lukke dem, vent ca. 1 dag, prøv så at kigge på din logfil.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 15-02-03 19:56

Ghettofamily, det er udgående

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 28-02-03 21:25

Fandt du ud af det bjarne ??

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-03-03 00:44

trixter, lad os høre.....

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 18-03-03 00:59

Uffe --> fandt ud af hvad?

Mvh
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : trixster

Dato : 07-05-03 23:27

Tak for svaret Ghettofamily.