/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rejse Thailand
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 793 gange
300 point
Dato : 18-10-07 18:57

Skal til Thailand i 3 uger i Jan - Feb. Vil gerne bo 1-2 steder. Det skat ikke være Phuket og Pattaya men noget mere roligt. har selv overvejet Krabi.

Der skal være mulighed for at stykke mindst et af stederne og begge skal være ved vandet men gerne med gode muligheder for at tage på ture i landet.

Hotellerne skal være gode mellemklasse eller bedre med aircon.

Kom frisk med forslag til sted og hotel

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 18-10-07 20:01

http://www.dansk-thai.dk/news2.php

Prøv her der er dansker der bor i Thailand der svare tilbage og de ved mere en vi gør her i danmark

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 18-10-07 20:05

ps jeg kan godt selv søge på nettet det er egne oplevelser jeg leder efter her på Kandu

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 18-10-07 20:10

JA men gåder ind meld dig til skriv hvad du ønsker, og folk der bor i Thailand kommer og giver dig et svar, det er dansker der bor i Thailand

Accepteret svar
Fra : bluesky

Modtaget 300 point
Dato : 19-10-07 14:16

Hej Thomas
Krabi er et rigtig godt valg. Vi er kommet der gennem de sidste 12 år og fandt Ao Nang ved et rent tilfælde. Det er nu blevet vores faste vinterbase. Vi bor altid på Phra Nang Inn i Ao Nang hvor der efterhånden er mange stamgøster som er der på samme tid hvert år. Hotellet ligge lige ud til vandet hvor I sagtens kan lade børn lege da der ikke er sten eller lumske "huller". Lige ud for byen er der ca. 1/2 times sejlads til en pragtfuld øde ø (Poda) hvor vinden som regel skaber luftige forhold og der ligger en lille restaurant med god billig mad. Der er et lille men flot loralrev som kan nydes af både snorklere og på den anden side af øen ligger (Small Bay) - en lille lagune for jer selv med fremragende dykning. Vi sørger altid for at flyve derud (til Phuket) og så kommer hotellets van og henter os og kune os. Derefter er der ca . 2 timers kørsel til Ao Nang. Vejret er sublimt på det tidspunkt og selvom der er sket en stor udvikling gennem årene er det stadig en landsby (dog med en Mcdonnald) og vi kender snart sagt hver en afkrog af området. Hvis det kunne være noget for jer så send mig en mail og jeg skal forsøge at give jer de bedste steder i området. Jeg linker lige hotellet og du kan få kontaktoplysninger til ejeren som er blevet en af vore gode venner. Det giver en bedre pris http://www.hotelthailand.com/krabi/phrananginn/bedroom.html Min kone og jeg er rejst over det meste af verden men vender altid tilbage til dette paradis. Værelserne er som du kan se lækre med aircon, stort køleskab og meget nydelige uden dog at være ekstrem luksus og der er hyggelige stole (såkaldt elskovsreder) foran værelset hvor man sidder om aftenen og nyder solnedgangen - men pas på det er stærkt vanedannende ! Men som sagt så har vi nu været der 11 gange så derfor er vi måske lidt farvet i vor opfattelse men du kan helt sikkert møde os dernede igen i januar!
Lad mig vide hvis jeg kan hjælpe yderligere
Bluesky

P.S. Krabi by besøger man kun !

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 19-10-07 15:14

Hej Thomas

Du har fået et privat svar

Bluesky

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 20-10-07 14:30

Hua Hin. Godt sted med masser af muligheder for udflugter.
Men jeg kan hjælpe dig mere over PM.
Jeg har boet i TH mellem 1991 -2005

Kommentar
Fra : jannimus

Dato : 22-10-07 21:32

Hejsa.
Jeg var i Thailand april 2007.
vi havde 2 overnatninger i Bankok og herefter tog vi til Hua Hin.

Jeg kan varmt anbefale Hua Hin og især Hyatt Hotel Resort.
Det ligger lige på stranden, men 10 min. kørsel i tuk tuk fra centrum - Så der var dejligt fredeligt.

Jeg var afsted med min kæreste og det skulle være en romantisk ferie. Vi gad ikke et børnehotel med larm og skrig og skrål... Der var så stille at man kunne høre bølgerne SKØØØØNT.

Hotellet tilbyder alt - Lige fra spa & wellness, roomservice og gode arrangementer.
Desuden er der shuttlebus til centrum en gang i timen, rengøring hver dag (sengene bliver også redt efter middagsluren) opfyldning af is i isspanden om aftenen og meget mere.

Jeg vil gerne fortælle mere hvis det har interesse - Jeg har også skønne billeder??

Håber det kan bruges

Kommentar
Fra : J.Oe

Dato : 03-11-07 23:20

Hej.
Jeg vil foreslå Ban phe ved Rayong( Novotel er et godt valg), eller Koh Chang , og tage et par dage i Chanthaburi. det er ikke så overrendt af turister, hvis det er det man søger.

Venlig hilsen
J.Oe

Kommentar
Fra : claauus

Dato : 10-11-07 09:05

Ta til Koh Tao her kan du finde alt. Dyrt, billigt, strand, bjerge. Det er bare min favoritø efter nu at have været i Thailand rigtig mange gange.

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 19-11-07 21:41

Tak for svaret bluesky. Har fået mange og brugbare svar men skulle jo vælge et

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 19-11-07 23:43

Det var så lidt - God tur og skriv bare hvis du vil have yderligere oplysninger om området eller billeder.

Bluesky