/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Hvilket lydkort skal jeg vælge
Fra : scrubber
Vist : 2311 gange
100 point
Dato : 18-10-07 16:30

Hej !

Jeg har en nogenlunde almindelig PC'er hvor jeg gerne vil til at høre musik over denne, hvor jeg vil bruge et par aktive højttalere som skal kobles direkte til Pc'eren.

Det er jeg i tvivl om er hvilket lydkort jeg skal investere i når det udelukkende er lyden jeg går efter. Højttalere jeg vil bruge er et par Tube 160 eller et par Backers & Müller.

Som sagt kort skal bare forandre så lidt på lyden som muligt og skal ikke bruges til redigering og alt muligt andet.

havde tænkt på et M-Audio Audiophile Delta 2496 Soundkart .

Nogle gode forslag !! Prisen fra 1000- 2000,- kr maks

mvh scrubber

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 16:52

Citat
Som sagt kort skal bare forandre så lidt på lyden som muligt og skal ikke bruges til redigering og alt muligt andet.

Fuldstændig hul i hovedet at smide penge ud på et kort så.....

Det du har er UDMÆRKET til "normal" brug......

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 18-10-07 17:47

Hej refi

Du mener altså jeg skal bruge de plastik stik der sidder bag på motherboardet som er en art bananstik og smække dem ind i et par guldbelagte phonostik som sidder i et par højttalere til mellem 25.000 og 30.000 tusinde kroner.

Har prøvet at bruge dem der sidder bag i pc'eren men det lydder ikke ret godt

scrubber

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 17:53

Citat
hvor jeg vil bruge et par aktive højttalere som skal kobles direkte til Pc'eren.

Hvis du havde tænkt dig at sætte højtalere på til den pris bør du få "hovedet" undersøgt.....

Komputeren er jo IKKE et forstærkeranlæg og bliver det ALDRIG.....

Læs lige dit spørgsmål igen

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 18-10-07 18:35

Hej Refi !!

Nu er det sådan at mit almindelige stueanlæg koster på den anden side af 200.000. Desværre sidder jeg mere ved Computeren men den lyd der kommer ud her er ikke god nok.

Jeg ved godt at de fleste mennesker syntes at et anlæg fra Bilka til 5.000,- lyder godt og mange mennesker som sætter et par PC højttalere til maks 500,- kr til pc'eren og syntes også at det lyder supert. Men omvendt findes der også mange mennesker der er i besiddelse af en par blomkålsører og til den kategori hører du så også !

Jeg har hørt Pc'ere hvor der var koblet et par anstændige aktive højttalere til og det lød udmærket. Problemet er nok at mærker som TP Tube, Backes & Müller og feks ATC slet ikke siger dig noget. Det er fair nok, men så lade da være mere at spille kloge Åge på noget du slet ikke aner en skid om.

Og denne sætning siger alt om din viden "Computeren er jo IKKE et forstærkeranlæg og bliver det ALDRIG..... " Selve forstærker delen ligger i Højttaleren !!!

De fleste High end blade har beskæftiget sig med Computeren som lydkilde til "high end"

Og når du skriver at andre skal få hovedet undersøgt burde du så ikke selv lige tjekke om der er nogen der haft det øverste låg af dig og skidt ned i din beholder !

scrubber

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 18-10-07 18:37

http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?category=209&subcategory=669&product=15854
Kan sikkert fås billigere på edb priser.dk
Har selv et og er yderst tilfreds,jeg bruger bare alternative lyd drivere, Kx drivere.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 18:39
Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 18:40

Jamen så god fornøjelse med "anlæget"

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 18:44

nååee,refi har du været bokser i din ungdom

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 18:47

Nej balletdanser

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 18:52

og fået en på kassen af din danse lærer,nix pilleog fået sauerkraut øre på dine gamle dage.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 19:36

Citat
Jeg har en nogenlunde almindelig PC'er

Hvor alm. er den med højtalere for 30.000

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-10-07 02:59

Tror faktisk du kan skifte mosfets ud på nogle creative lydkort så joh det er ved at blive hifi!

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 21-11-07 17:30

Tak for svaret Manse9933. Du var desværre den eneste der formåede at tage spørgsmålet alvorligt.
De andre svar var desværre på niveau med hjernen på en due !!

Og håber at refi hygger sig vidre med sin ghettoblaster fra hans konfirmationstid !

mvh scrubber