/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Vodafon eller
Fra : klanger
Vist : 939 gange
50 point
Dato : 18-10-07 14:35

Håber det er det rigtige forum.

Har (måske) min bærbare med til Spanien her om et par uger.

Ville jo gerne kunne gå på nettet, men huset vi bor i har ingen teleforbindelse eller lignende.

Så har jeg prøvet, at se lidt på f.eks Vodafon kortet, men....

Ja, jeg er meget i tvivl hvad jeg skal....hvad mon der findes af gode løsninger...

Nogen idéer?

På forhånd tak!

Det billigste er jo selvfølgelig, at lade den bærbare blive hjemme, men....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 18-10-07 15:23

Citat
Det billigste er jo selvfølgelig, at lade den bærbare blive hjemme

Du har fuldstændig ret - så bliver du ikke fristet.....

Find en netcafe eller et netpoint der hvor du er......

Det andet vil komme til at koste en formue....

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-10-07 16:29

hvis din mobil er sim låst så få den låst op
Ta. din mobil tlf. med og køb et sim kort i spanien, derved undgår du roaming afgift, som du
skal betale med vodafone.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-10-07 18:11

Data forbindelser i udlandt via mobiltelefon er forbandet dyre.
Det er billigere med en taxa til en netcafe.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-10-07 20:42

Jeg havde min comp. (den bærbare) med til Corfu og prøvede at koble op på de wireless net som den kunne finde. 3 stk var låst med kryptering.
1stk var åbent indtil et stort firma som ville have € for åbne videre.
Efter et par forsøg blev min MAC adresse blokeret.
(utroligt så fedtede de er)

Min TDC mobil skiftede selv over til VODAFON som er en stor græsk teleudbyder.

De fleste feriebyer har fine netcaféer, og måske kan du købe dig til en wireless opkobling, enten i caféen eller der hvor du bor. Nogle steder er der fri wireless adgang i lystbåde havneområder.

Netadgang via mobiltelefon......................... tillykke med din store tipsgevinst.

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 20-10-07 11:27

Tak for svaret refi.