/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Kan en kat ??
Fra : disken
Vist : 967 gange
173 point
Dato : 18-10-07 04:38

Være med UNGER, selv om den får P-Piller.

Eller er katten BARE SYG ? for dem der kender !! lidt til MIG

Bly-haglet har katten selv ''tygget'' UD

Men et eller andet ? er der GALT med DYRET.
Ligger 6+7 timer på mine (&)/¤#" og har det godt.
Men LØFTER halen, som OM____

Eller er det bare en GANG KATTEGAS
Eller NY PELS___

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 18-10-07 08:29

Mon ikke den er med killinger...? For nogle katte har det med at gå ud og kaste p-pillen op når den har slugt den...

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 173 point
Dato : 18-10-07 09:20

En kat kan sagtens være med killinger, selvom den har fået p-piller, men hvis den har fået pillerne hele tiden (1 x i ugen), så er killingerne i hvert fald døde. En fødende kat har kraftige trækninger i kroppen når den får veer, så en "løftet" hale er ikke nok bevis for fødsel i det her tilfælde. Der ud over er det betydeligt sværere for katten at få døde killinger ud, end levende. Skulle det ikke være en fødsel katten er i gang med, så få den undersøgt ved dyrlægen.!
Et andet tip er, at du kan kigge på kattens patter. Hvis den er eller har været drægtig, så er patterne lyserøde i farven og disse er større end normalt, (dvs. svulmende).
Håber dette hjælper dig lidt.
MVH Akle

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 18-10-07 13:09

nogle katte går i løb hver 5-6 dage og så er det ikk nok med at give dem deres p-pille 1 gang om ugen men hvor man skal give den hver 5-6 dag istedet og så er det der kan ske ups os med at blive gravid.. sådan er det jo os med os mennesker vi kan os blive gravide selvom vi er på p-pille intet er 100%

så hvis du ikk har lyst til at stå med et kuld killinger synes jeg du skal få bestilt en tid hos dr dyr og får en stelistion (staves) af katten og hvis hun har killinger fjerner de os dem med det samme.. og så skal du ej heller tænke på p-piller som kan være kræft fremkaldene eller på ups er hun nu gravid.. men pøj pøj da for alt tyder på hun er med killinger når hun løfter måsen..

ps: nogle hunner kan gå i stille løb det vil sige at det ikk mijaver vildt i deres løbeperiode hvor andre skaber sig vildt så man ikk kan få sin nat søvn.. ofte når de er drægtige så vil de os være mere kælen og kontakt søgene end de plejer samt de vil ligge og gøre sig lækker meget og løfte halen (måsen) for at vise at nu er hun altså klar..

Kommentar
Fra : akle

Dato : 18-10-07 14:33

Angelica: Sidste indlæg
Egne erfaringer ???
MVH Akle

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 18-10-07 14:43

ja egen erfaringer hvorfor spørger du da til det?

Kommentar
Fra : akle

Dato : 18-10-07 15:05

Citat
nogle katte går i løb hver 5-6 dage

... i så fald vil de være i løbetid konstant, da en løbetidsperiode vare 6-7 dage. = i højeste grad meget unormalt!

Citat
skal give den hver 5-6 dag istedet og så er det der kan ske ups os med at blive gravid..

... dyrlægens ordination bør absolut følges (1 x i ugen). Kattes p-piller er meget skrappere og ikke nær så godt afbalanceret som p-piller til mennesker! Derfor kan Kattes hormonbalance meget lettere bliver ødelagt eller voldomt forrykket ved p-pille givning. At give tiere, vil derfor være livstruende for katten. Dyr og mennesker kan overhoved ikke sammenlignes, hverken med p-piller eller anden mediciningivelse!
At løfte måsen - er snarere et tegn på hun er i let løbetid.
Når en hunkat steriliseres, eller korrekt sagt kastreres, så fjernes ALT - killinger eller ej! Så vil hunkatten aldrig komme i løbetid mere, hun vil blive en slags kastrat hun eller legetante, der holder sig til hjemmet.
MVH Akle

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 18-10-07 17:09

vi prøver igen kan se jeg nok ikk forklaret mig ordenligt..

Hos nogle katte er det ikke nok at give P-pillen hver 7. dag, nogle når at gå i løb inden, og kan så blive drægtig, derfor kan det være en fordel at give hver 6. dagen. Vi mennesker kan jo også blive gravide på p-piller, intet ud over afholdenhed er 100 % sikkert.

Nogle hunkatte siger ikke så meget når de går i løb, desværre kan det af og til være svært at opdage hvis de er blevet drægtige så.

Hvis du ikke ønsker killinger på katten, og har svært ved den afhængighed P-pillerne giver, så vil det klart være en fordel at få katten steriliseret, hvis katten allerede er drægtig, bliver killingerne selvfølgelig også fjernet. Sterilisation giver endda bonusfordele, de slås ikke og løber ikke efter drengemisser. Desuden bliver de ikke så ”mokkeagtige” fordi de ikke har alle de hormoner til at stresse dem. P-piller kan desværre også være kræftfremkaldende, så det er bestemt ikke nogen god løsning.

Kommentar
Fra : myes

Dato : 18-10-07 17:35

Altså lige for at kommentere jeres brug af p-piller til katte, så siges det man skal undgå det og få katten steriliseret i stedet for, lige netop pga. kræft, men hvis en kat er i løbetid, anbefaler nogle dyrlæger faktisk at man er lidt hårdhændet i starten af løbetiden den første gang, så giver man en en pille hver dag i omkring 5-7 dage. Har selv fået dette råd ved dyrlægen, da jeg havde en hunkat der blev ved med at skabe sig da den fik en i ugen.

Men altså jeg ville da råde dig til at kontakte din dyrlæge og snakke med ham/hende i stedet, da de bedst kan hjælpe dig.

Akle.. Nogle katteracer, kan faktisk være i løbetid mange uger af gangen, nogle er i løbetid nogle dage, så forsvinder det og nogle dage efter er de igang igen.. Det er slet ikke så unormalt

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 18-10-07 17:40

skal lige siges at det os kan være noget med lyset som gør om de er tit i løb eller ej..

men er helt enig med myes

Kommentar
Fra : akle

Dato : 18-10-07 22:35

Citat
Nogle katteracer, kan faktisk være i løbetid mange uger af gangen, nogle er i løbetid nogle dage, så forsvinder det og nogle dage efter er de igang igen.. Det er slet ikke så unormalt

Ja, rigtig, - men jeg nævnte konstant, og det er usædvanligt!
Citat
det os kan være noget med lyset

Det er lyset, der gør det! Selv gadelyset kan være synderen, eller mennesker der ikke kan humle sig i seng om natten, såd'n som mig, er synderen for jeg bruger lyset.
Det der afskrækker mange er nok alle de penge en neutralisering af hunkat kan koste. P-piller er så den næst bedste løsning, - men rigtig - det er ikke godt for katten i det lange løb.
MVH Akle

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 18-10-07 22:45

det kan stresse katten meget og p-piller er i den sidste ende dyre end at få lavet sådan en tur hos dr dyr.. og mange steder er de villige til at tage det på afdrag..

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-10-07 11:26

Citat
Mon ikke den er med killinger...? For nogle katte har det med at gå ud og kaste p-pillen op når den har slugt den...

Den får det i kattemælk, og lægger sig så til at sove flere timer,
før nattens jagt, så tvivler på det kan være derfor.
OG så hader den andre katte, så tvivler.

Citat
Et andet tip er, at du kan kigge på kattens patter

Har set efter - som det plejer.

Tror dog, den har ÆDT et eller andet ? forgiftet.
Eller haft en hårtot.

Når mennesker skyder efter den, kan de vel finde på andet OGSÅ.

Godkendelse af svar
Fra : disken

Dato : 20-10-07 11:31

Som skrevet, har den det FINT NU, også dagen efter.

Tror bare den har ædt, noget den ikke burde.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 20-10-07 14:22

Dejligt for dig og for katten, at den har det godt nu.
Hyg jer!
MVH Akle