/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Domæne rettigheder
Fra : Wrongstyler
Vist : 664 gange
100 point
Dato : 17-10-07 20:31

Jeg ejer og har ejet kjertan.dk i mange år snart. omkring 9 år. Da det er mit fornavn.
Navnet var ikke muligt at blive kaldt før mine forældre søgte om at kalde mig det. Ellers måtte man nemlig søge om at hedde kjArtan.

Og spørgsmålet:
Hvis man i sin Browsers adresselinie skriver kjertan og trykker enter,
UDEN www. og .dk eller .com eller sådan så går den ind på en Cykelhandlers hjemmeside

og det må den egentlig gerne for min skyld da det jo ikke er noget kriminelt, men er det lovligt at han gør det og hvordan gør han det uden at eje domænet?

Hilsen Wringstyler(Kjertan)

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 17-10-07 20:35

Er nødt til at tilføje at det kun er i Firefox at den går direkte ind på siden.. I IE går den ind til en søgeside hvor siden står øverst.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-10-07 20:43

Du kan læse om regler på / via DK Hostmaster http://www.dk-hostmaster.dk/
Hvad angår www-navne så er det mere "først til mølle" princippet

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-10-07 20:44
Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-10-07 20:47

Citat
Og spørgsmålet:
Hvis man i sin Browsers adresselinie skriver kjertan og trykker enter,
UDEN www. og .dk eller .com eller sådan så går den ind på en Cykelhandlers hjemmeside
og det må den egentlig gerne for min skyld da det jo ikke er noget kriminelt, men er det lovligt at han gør det og hvordan gør han det uden at eje domænet?

Øhhhhhhhhhhh_
Citat
så går den ind på en Cykelhandlers hjemmeside

NEJ - DET ER IKKE LOVLIGT.
KONTAKT DIN NET - UDBYDER
Eller gå ind på din hjemmesides´ kontrolpanel,
muligt du kan BANNE ham derfra-
Og din side er IKKE OPPE + har ALDRIG hørt om selskabet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-10-07 20:50

Hvis du nu ser efter, så ejer han jo ikke domænet.

Kjertan er jo en del af hans navn.

http://www.gulex.dk/firmainfo/byens_cykler_v__morten_kjertan_nielsen/900055300208.htm

Hvis du søger på kjertan, ja så er du ikke den eneste, der hedder det.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 110 point
Dato : 17-10-07 20:51

Hvad er cykelhandlerens hjemmeside?
disken.. jo det er! Browsere har det med at "gøre livet lettere" og nogle tilføjer selv www hvis du glemmer det. Der er intet ulovligt i at have en hjemmeside "som ligner" og din browser så "vælger" denne person, fordi browser-programmet skal være "smart / brugervenligt".
Det er først ulovligt hvis cykelhandleren har samme webadresse, eller har en webpejning, men det kan vi ikke vide, uden at kende den nøjagtige webadresse.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-10-07 20:52

ans... enig, men linket (har selv søgt), viser ikke cykelhandlerens hjemmeside:
Hjemmeside: Ukendt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-10-07 21:00

Wrongstyler... har du mistanke til at det er ulovligt, så ret henvendelse til DK Hostmaster - men jeg tror ikke der er noget galt, de plejer at gave tjek på tingene + være ret så strikse. Derfor ikke sagt der ikke kan ske fejl, men igen (uden at kende den nøjagtige adresse) så tror jeg ikke der er grund til bekymring - problemet er browseren ikke adressen.
Skriv evt. til:
info@dk-hostmaster.dk

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-10-07 21:03

Så se på denne side

http://www.dandomain.dk/

indtast kjertan og se hvem, der ejer domænet. Jeg har ingen anelse om hvad wrongstyler hedder privat.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-10-07 21:03

tag et andet eksempel:
En person med fornavnet Kristian har ikke automatisk domæne rettighederne til domænet Kristian.dk
læs mere på:
http://wm-soegemaskineoptimering.dk/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-10-07 21:05

ans... 'de er tilgængeligt for alle via DK Hostmaster, så Wrongstyler er:
Citat
Domænenavn: kjertan.dk
DNS: kjertan.dk
Registreret: 2000-01-25
Status: Aktivt

Registrant:

Bruger-id: KBA9-DK
Navn: Kjertan Ahnholm
Adresse: Røjlevej 5
Adresse: Nr Søby
Postnr. & by: 5792 Årslev
Land: Danmark
Telefon: +45 40 92 19 47

Fuldmægtig:

Bruger-id: KBA9-DK
Navn: Kjertan Ahnholm
Adresse: Røjlevej 5
Adresse: Nr Søby
Postnr. & by: 5792 Årslev
Land: Danmark
Telefon: +45 40 92 19 47

Navneservere:

ns3.webhot.dk WD1244-DK
ns4.webhot.dk WD1244-DK

ref. mit tidligere link

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-10-07 21:07

igen:
(uden at kende den nøjagtige adresse) så tror jeg ikke der er grund til bekymring - problemet er browseren ikke webadressen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-10-07 21:14

FEJL!
Ikke Wrongstyler (men måske - det går jeg ud fra), men ejeren af domænet kjertan.dk er som nævnt i mit indslag 17-10-07 21:03
Det kan findes om alle xxx.dk mv. på DK Hostmaster under menupunktet: Selvbetjening -> Find Domænenavn

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-10-07 21:39

Citat
Og spørgsmålet:
Hvis man i sin Browsers adresselinie skriver kjertan og trykker enter,
UDEN www. og .dk eller .com eller sådan så går den ind på en Cykelhandlers hjemmeside

og det må den egentlig gerne for min skyld da det jo ikke er noget kriminelt, men er det lovligt at han gør det og hvordan gør han det uden at eje domænet?

Hilsen Wringstyler(Kjertan)

Du kommer ikke ind på cykelhandlerens hjemmeside. Det er bare det første navn, der kommer frem.

Din hjemmeside er sikkert ikke benyttet så ofte. Derfor er du ikke den der står øverst, når der bliver søgt på kjertan.

Er der kun moster, tante eller resten af familien, der besøger din hjemmeside !!!!

Jeg kan ikke se, der er noget galt, men måske du selv kan fortælle om din hjemmeside/domæne, så vil det være lettere at svare dig.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-10-07 21:42

enig ans... men Wrongstyler er måske gået i der er ikke meget respons

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-10-07 21:58

Med søgning i google på navnet Kjertan findes denne cykelhandler.
Citat
Byens Cykler v/ Morten Kjertan Nielsen
Byens Cykler v/ Morten Kjertan Nielsen har besøgsadresse på Søndergade 26, 8464 Galten. Hvis du vil have firmaets kontaktoplysninger sendt gratis med SMS ...
www.gulex.dk/firmainfo/byens_cykler_v__morten_kjertan_nielsen/900055300208.htm - Lignende sider - Noter dette

Det er da ganske normalt at søgemaskinen finder navnet Kjertan.
Årsagen til at den findes først, kan være fordi der er søgt mange gange på cykelhandleren.

Selve kjertan.dk er jo i hvile possision.
Citat
Web-Hotel Danmark - kjertan.dk er ikke i drift
www.kjertan.dk/ - 1k - Cached - Lignende sider - Noter dette

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-10-07 21:59

Citat
men er det lovligt at han gør det og hvordan gør han det uden at eje domænet?

Cykelhandler gør ikke noget, så der kan ikke være tale om ulovligheder, især da kjertan som du skriver i din browser ikke er et domænenavn og det er alene din browser der henviser til hans hjemmeside, han har sikkert sit navn kjertan stående i sine mata tags.

Dit domænenavn er kjertan.dk og ikke kjertan.

kjertan kan sikkert fås som f.eks .com, .eu, org osv.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-10-07 22:02

Den har sikkert ikke været aktiveret, men det er måske Wrongstyler, der har domænet og betaler år efter år.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-10-07 22:18

Citat
så går den ind på en Cykelhandlers hjemmeside

Det JEG mente VAR,
at klikkede han IND PÅ din side ???????????? MED WWW:
og BLEV OVERFØRT til hans/ cykelhandleren.

Så er der noget galt.

Mig der er ___ I DAG

Selvfølgelig KAN/ HAR man ret til at søge
og klikker man GO/ GÅ = gå til første side,
kan det JO VÆRE, at der kom en CYKELHANDLER,

MEN_
ELLERS er der noget galt.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 17-10-07 22:20

Hvor igemmel har du købt din domænenavn (hvem betaler du til hver år)
Har du købt den igemmel Azero

Så længe der ikke er nogle som bruger kjertan.dk gør de jo ikke noget forkert de kan jo godt hed kjertan.com eller alt andet

Så hvis du bare skriver kjertan er det jo ikke ulovlig hvis du kommer ind på kjertan.com

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-10-07 22:24

Opslag af domæne

Domæne: kjertan.dk
Er ikke ledigt (eller evt. fejl i opslaget/ugyldigt sammesat).

Domæne: kjertan.mobi
Er frit til registering.
.mobi domæne DKK 198,- incl moms.
Se øvrige handelsbetingelser for yderligere information og restriktioner.

Domæne: kjertan.eu
Er frit til registering.
.eu domæne DKK 99,- incl moms.
Se øvrige handelsbetingelser for yderligere information.

Domæne: kjertan.se
Er frit til registering.

osv osv
.se

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-10-07 22:28
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-10-07 22:36

og
problemet er browseren ikke webadressen www.kjertak.dk aktiv eller ikke. Domænet er ejet af... som beskrevet tidligere.
Kan I hygge

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-10-07 22:37

webadressetastefejl40 = tastaturvirus, men I fangede den nok

Kommentar
Fra : disken

Dato : 18-10-07 04:02

Citat
essetastefejl40 = tastaturvirus

ECKO_______________BITTE
Tusse-aster/t vahd er ted

Kommentar
Fra : disken

Dato : 18-10-07 04:03

Glemte

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 20-10-07 22:19

Undskyld ventetiden men jeg har ikke haft tid til at tænde min puter siden jeg skrev indlægget

Disken.
Nej Kjertan.dk er ikke oppe, men det er Wrongstyler.dk (den stinker)

ANS, jeg er godt klar over at der er flere der hedder sådan, jeg er bare den der har heddet det længst Nej min side bruges ikke så tit da den jo ikke er oppe endnu. Og JA den anden side var det vist kun MOSTER, OG TANTE der besøgte
Så er jeg mere rolig, det må være browseren der automatisk søger efter sider der har Kjertan som tag. og hvis jeg starter siden op så vil trafikken(sparsom som den nok er) ramme min side.
MEN JO! jeg kommer direkte ind på hans side hvis jeg taster kjertan og trykker enter, men det er noget HELT andet hvis jeg skriver www.kjertan.dk eller bare kjertan.dk så kører det som det skal.
Hvad skal jeg præcis fortælle om mit domæne?

Clan.
Jeg ejer ikke rettighederne til Kjertan.dk på grund af mit navn, men på grund jeg for mange år siden har købt rettighederne.

Bentjuul
Ja de andre muligheder er stadig åbne, jeg ville ikke betale for andet end .dk domænet.

KONKLUSION:
Jeg må konkludere at det er fordi browseren automatisk laver en søgning på det man taster i adresselinien, hvis man ikke færdiggør adressen,og så åbner den øverste linie.
Og at der derfor ikke er noget skidt i det. Men hvis svar skal jeg så acceptere.

P.S Ja Wrongstyler betaler for kjertan.dk

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-10-07 22:33

Den der har svaret på dit spørgsmål - og fortsat god fornøjelse med dit domæne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-10-07 22:55

Så længe du betaler for dit domæne er der jo ingen der kan tage det fra dig

Hvis jeg på google søger "kjertan" så får jeg denne side

http://www.google.dk/search?hl=da&q=kjertan&meta=

øverst er cykelforretningen, den der er søgt mest på, hvis du klikker på den cykelforretning, så får du denne side

http://www.gulex.dk/firmainfo/byens_cykler_v__morten_kjertan_nielsen/900055300208.htm

en reklame han betaler for hos "gulex.dk"

Men hvis din hjemmeside kommer op at køre, så ender den måske øverst. På nuværende tidspunkt ser det jo ikke ud til at der sker noget http://www.kjertan.dk/

Men i Danmark er der 5, der hedder Kjertan

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-10-07 13:16

ans Det går sikkert med dette spørgsmål, som med hjemmesiden Kjertan.dk

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-10-07 13:21

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 22-10-07 14:55

Angående sidste kommentar, så er det vel ikke et krav at der skal ligge noget på siden??...

Bare det at eje mit fornavn som domæne til senere brug er nok for mig. ser ingen grund til at lave en hjemmeside om mig selv, så spændende er jeg heller ikke.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-10-07 15:00

Wrongstyler

Du har jo også fået svar på at ingen har taget dit domæne.

Det var jo det du spurgte om

Citat
Og spørgsmålet:
Hvis man i sin Browsers adresselinie skriver kjertan og trykker enter,
UDEN www. og .dk eller .com eller sådan så går den ind på en Cykelhandlers hjemmeside

og det må den egentlig gerne for min skyld da det jo ikke er noget kriminelt, men er det lovligt at han gør det og hvordan gør han det uden at eje domænet?

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 22-10-07 15:03

ANS.
Jeg er fint indforstået med at det kommer frem når man søger efter navnet i google eller andre søgemaskiner. MEN det er jo ikke lige det vi snakkede om.
Vi snakkede om at jeg bare skrev kjertan UDEN noget andet at den så gik ind på siden.
Jeg følger med på dst.dk om hvor mange vi er der hedder sådan i DK. og vi er lige nu 6.

Godkendelse af svar
Fra : Wrongstyler

Dato : 22-10-07 15:03

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-10-07 15:07

Der er intet krav om at du skal have noget på siden, men hvis du alligevel har et webhotel så kunne du jo lave en side hvor der bare står kjertan.dk

Har du ikke har et webhotel, så fås det gratis her http://www.domaindirect.dk/H?cmd=100 hvor du kan overflytte dit domænenavn til. Webhotellet kører godt og der er ingen reklamer m.m. for at have det gratis.

//bentjuul

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-10-07 20:58

Velbekomme... og takker for points