/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
kun starte i fejlsikret tilsta
Fra : Larsen047
Vist : 906 gange
500 point
Dato : 17-10-07 19:50

Hej!
Jeg har en stationær computer, som jeg lige har formateret og installeret windows XP på. Men den vil kun starte op i fejlsikret tilstand. Prøver jeg at starte op normalt, genstarter den efter windows-logoet.
Jeg har prøvet at reparere med chkdsk /r osv. Har også prøvet at formatere og installere XP én gang til.
Har i nogen gode forslag?

Venlig hilsen Larsen

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-10-07 20:15

Har du SAT DEN til at boote, fra HARDDISK
F8 - F12 - DEL/ ETE når du opstarter pc.
Se efter BOOT-DEVICE ?? eller harddiske = SØG
Vælg at starte fra første HARDDISK,
muligt der skal rodes lidt MED DET.

Har du KUN en disk, er der noget galt.
Citat
Jeg har prøvet at reparere med chkdsk /

Prøv IGEN, med kommandopromt
og indtast // i KOMMANDOPROMPT fixboot eller fixmbr
Ellers har du ikke formateret/ disken rigtigt.
DU SKAL SLETTE ALLE PARTITIONER
ønsker du flere, = opretter du dem, når du bliver spurgt
UNDER INSTALL.

Tror du har fået SAT dit DVD/CD DREV som enten
første BOOT +- eller SOM DREV C:
Prøv tage alle stik ud af dit dvd drev__UDEN STRØM PÅ
Og genstart.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-10-07 20:17

forerslag 1. tryk f8 når Windows bootes i starten, - vælg i menuen - normal start
foreslag 2:
skriv i kør :
msconfig
Find menu punktet boot.ini er der et kryds her evt i safeboot skal det fjernes.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-10-07 20:17

Citat
Se efter BOOT-DEVICE ?? eller harddiske = SØG
Vælg at starte fra første HARDDISK,
muligt der skal rodes lidt MED DET.

ALTSÅ i din BIOS

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-10-07 20:19

Citat
msconfig
Find menu punktet boot.ini er der et kryds her evt i safeboot skal det fjernes.

Den er JEG aldrig røget ind i, ved en ny install.
Men engang skal være første gang.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-10-07 20:33

til disken det var en sjov mulighed for at få den til at starte i fejl sikkertilstand hvergang men jeg tror nu mere på f8...

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 17-10-07 20:54

Hey!
Har skam prøvet F8....Har prøvet at starte i dem allesammen, men den vil kun starte i den alm. fejlsikret tilstand. Ikke med internet eller kommandopromt!
Den Booter fra min hdd og min hdd er helt formateret....Har gjort det op til flere gange!

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 17-10-07 21:13

Jeg har også prøvet at tage stikkende ud af mit DVD og CD-ROM drev.....Også uden held!
En lille rettelse til det jeg skrev ovenover....Jeg kan godt starte op i fejlsikret-tilstand m. Kommandopromt! Men ikke med Internet!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-10-07 22:04

ta` netkort ud, og andre kort - måske er der en konflikt med en driver eller defekt kort i din pc

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-10-07 22:06

du kunne osse prøve med et andet grafikkort - hvis du har et

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 17-10-07 22:14

Fjern netværkskablet til pc'en og scan den med adaware, antivirus og reg cleaner program.

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 17-10-07 22:29

Jeg har desværre ikke andre grafikkort. Har prøvet at scanne efter virus. Den fandt ingen...Men jeg har jo også formateret flerer gange, så der burde jo ikke være virus på!

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 17-10-07 22:30

Mit netkort er indbygget i bundkortet....så det bliver lidt svært at tage ud...Men vil prøve med dem jeg kan!

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 18-10-07 09:37

Nej, men hvis din pc har været sat til nettet første gang du startede op efter formatering, har pc'en jo været fuldstændigt ubeskyttet.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 18-10-07 11:16

du kan sætte netkort til at være frakoblet i bios.
tryk delete under start, find et punkt i menuerne hvor der står netkort evt på engelsk og sat det til at være disable istedet for enable. afslut bios med save and exit (f10 som genvej i nogle bios).det kan osse gøres med soundkort.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 18-10-07 11:19

netkort er nok Ethernet på engelsk.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 11:54

jeg ville lade>>> Darik's Boot and Nuke
kører en lowlevel format(overskriver hele disken)
af hele diksen og så begynde forfra med installationen.
En almindelig format sletter/overskriver kun de
første 300kb af hver cluster og kan a
efterlade fejl i filsystemet og
genbrug ikke et eksisterende fil system når
du installere,lav altid en ny format men efter
en lowlevel så er din disk ren som en
nyvasket barne o.s.v
http://dban.sourceforge.net/

Darik's Boot and Nuke 1.0.7
Kan lægges på cd eller diskette.
Alt efter hvilket medie du bruger så
skal det stå som first boot device.
Ta strømstikket ud fra andre harddiske,
vis du har flere af slaksen.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 11:56

Ta strømstikket ud fra andre harddiske,
vis du har flere af slaksen

Når du ha slået strømmen fra selføgeligt,start op med darik.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 11:58

når du har slået strømmen fra selvføgeligt.

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 18-10-07 12:13

Nu har jeg prøvet at slå netkort, lydkort osv. fra, men stadig uden held d

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 18-10-07 12:15

Vil prøve dit forslag Manse ;)

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 18-10-07 12:56

Til manse9933
Jeg kan ikke få den til at boote op i Darik's Boot and Nuke 1.0.7 :(
Jeg har prøvet at downloade programmet til en cd og en USB-flashpen, men den booter ikke:(
Hvad gør jeg forkert?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 13:18

til cd skal den brændes som image,f.ks. med nero.
til diskette skal man bare dobbelt klikke på exe filer
med en formateret diskette i drev A:
Det samme skulle gælde for usb pen men det kan være at
du skal henvise til den,usb pennen skal være tom før du går i gang og din bios skal understøtte at boote på usb.
Jeg ville vælge f.eks. en Cd-RW som skal være tom,så
kan man altid slette den igen,den skal brændes som images.
Eller du kan hente den store værktøjs kasse Ultimate boot cd,over 100 MB.
Spørg.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 13:20

og de skal stå som første boot device i bios.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 13:22

Der ligger darik også på blandt andre hdd værktøjer og meget andet,skal brændes som image,,spørg,vis du har nero.
http://ubcd.sourceforge.net/

Kommentar
Fra : xou

Dato : 18-10-07 13:23

prøv med netkort - disable i bios - at starte op i fejlsikker tilstand med netværk.
virker det geninstaller Windows uden netkort (disable)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 13:25

over under 100mb alt efter formatet man henter
<
http://ubcd.sourceforge.net/download.html

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 18-10-07 13:46

ok...Nu har jeg fået den til at boote i Darik's Boot and Nuke 1.0.7...Men efter jeg har valgt Danmark, spørger den, om den skal starte NRESTORE.....Svarer jeg ja, siger den: SEARCHING FOR NRestore og derefter: Searching failed
Derefter sker der ikke mere

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 13:57

Prøv at sætte din bios til default settings(standart indstillinger),det står i din bios hvordan man gør,f.eks. under fanen exsit,genstart og gå så ind igen og sæt darik til first boot device igen og prøv så.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 13:59

exit

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 18-10-07 14:07

Det virkede heller ikke!
og til xou: Har prøvet at disable netkort i bios og starte fejlsikret m. intertet. Det kunne den heller ikke :(

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 14:10

Hva er det for en pc du har?
kender du den hardware mæssigt f.eks chipset,er det
sis/via/nvidia eller et helt fjerde chipset?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 14:13

har du diskette drev?

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 18-10-07 14:14

Det er en Medion....Ved ikke om det hjælper så meget! Lige den del med hardware, har jeg ikke så godt fat i :(

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 14:17

har du diskette drev?
Hvorfor nu det,fordi jeg har måske en ældre version af darik liggende,men den kan kun kører på/fra en diskette,
jeg har oplevet darik 7xx ikke kan kører på nogle pc'er.

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 18-10-07 14:19

Desværre...intet diskette-drev!
Lorte computer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 14:21

kan du ikke sætte den over i en anden stationær pc??
og frakoble dens hdd'er så der kun sidder din medion hdd i??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 14:23

den behøver ikke at skrues fast,den skal kun have adgang til strømkabel og et datakabel og lægges på f.eks et håndklæde.

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 18-10-07 14:25

Altså....Jeg har et "USB to IDE CABLE" Så jeg kan sætte harddisken til min bærbar....Hvis det var det du mente?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 14:26

vis du har brænt darik på en cd-rw så prøv og formaterer cd'en og brænd den igen,der kan måske være en brændnings fejl.

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 18-10-07 14:26

Det forsøger jeg.....!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 14:28

Det var da en mulighed,men så skal du have fat i killdisk
den kan kører inde fra systemet,man skal bare vælge usb hdd,en
som du sætter til.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 14:30
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 14:36

Du henter>Download Free version (zip øverst)
når du så har pakket den ud in en mappe så klikker du på>
KD_WIN.exe

og sørg fo at du vælger den rette disk,brug tasterne på tastatuert,f.eks. ok>klik på o eller k, o.s.v

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 14:38

Download Free version killdisk.zip - archive containing DOS executables, license and documentation

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 14:41

du kan f.eks. bruge/tage strøm fra medion til disken vis du ikke har en usb boks med trafo,

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 14:43

den kan ikke kører på/fra strømmen som din slæbbar leverer igennen usb stikket.

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 18-10-07 16:05

hey!
Er nu igang med killdisk......Jeg krydser fingre

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 17:38

XXXXXXXXXXXXXXXX

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 18-10-07 20:11

Har nu kørt killdisk og installeret windows forfra...Efter den har installeret og genstarter kommer der nu en blå skærm: "Der er fundet en fejl og windows er blevet lukket ned for at forhindre....." Så killdisk virkede heller ikke :=(
Andre forslag? Eller er det tid til, at finde hammeren frem og give computeren nogen klaps?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-10-07 21:11

Hvad har koblet til den computer af ydre ting.
har du flere CD/DVD drev - så nøjes med et.
En speciel skærm. ?? har du en gammel skærm så brug den.

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 18-10-07 21:48

Prøvede at koble min brænder og CD-ROM drev fra...Uden held. Fjernede også mus og tastatur...Uden held.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-07 21:56

Hallo....

Du mangler vel ALLE drivere til maskuinen.....

Ind på medions hjemmeside og find driverne til netop DIN maskine (bundkort osv)

Den mangler tilsyneladende et eller andet vitalt for at køre og går derfor i fejlsikret.....

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 18-10-07 22:15

hmm....Det kunne være :=)
Vil jeg prøve at kigge nærmere på!

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 19-10-07 00:56

Nu har jeg installeret drivere til bundkortet, grafikkortet osv.....Troede virkelig det var det, men den vil stadigvæk ikke starte op i det normale windows...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-10-07 01:51

Der er en lille patition på 7 til 14MB på disken (volume info)fik du også slettet den?(xp home/pro)
Glemte at nævne det tidligere.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-10-07 01:54

Kan være årsagen,vis den ikke er slettet,men skyd mig nu ikke vis problemet er et helt tredie,anden hardware fejl.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-10-07 02:08

Har du prøvet med et andet data kabel.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 19-10-07 08:49

Har du prøvet at virus tjekke din bios og din Windows cdrom - hvis den ikke er original.
Har du 2 ram blokke i så prøv med en ad gangen.hvor meget ram er der i den ?
der kan selvfølgelig være en fejl på bundkortet,du kunne prøvet at resætte din bios,ved en 3 binet på bundkortet hvor der sidder en jumper på 2 af dem,
1 strømmen fra
2 flyt den til den anden position III - sider på de 2 første flyttes til de 2 sidste.sæt støm til tænd et øjeblik - der vil ikke ske noget
3.ta strømmen fra igen flyt den jumper tilbage til de 2 første og sæt strøm til tænd derpå på ny og se om der hjælp.
Kig i logbogen om der er en systemfejl - kontrol panel - administrator - logbog - system ; er der nogen røde fra få sekunder siden dvs da du startet din pc.så kopier fejl beskrivejlsen ind her.

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 19-10-07 11:08

Hej!
Vil mene alt blev slettet under killdisk.
Jeg har 1 GB Ram i min computer. 2 x 256 Og 1 x 512

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 19-10-07 11:30

Fejlbeskrivelsen:
Type   Dato    Klokkeslæ Kilde    Kategori   Hændelse   Bruger Computer
Fejl   19-10-2007 11:24:31    DCOM    Ingen    10005    SYSTEM LARSEN
Fejl   19-10-2007 11:24:16    DCOM    Ingen    10005   Administrator    LARSEN
Fejl   19-10-2007 11:23:56    DCOM    Ingen    10005    SYSTEM    LARSEN

Fejl 1.
Fejlen "Denne tjeneste kan ikke startes i fejlsikret tilstand " opstod på DCOM under forsøg på at starte tjenesten EventSystem med argumenterne "" for at køre serveren:
{1BE1F766-5536-11D1-B726-00C04FB926AF}

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Fejl 2.
Fejlen "Denne tjeneste kan ikke startes i fejlsikret tilstand " opstod på DCOM under forsøg på at starte tjenesten netman med argumenterne "" for at køre serveren:
{BA126AE5-2166-11D1-B1D0-00805FC1270E}

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Fejl 3.
Fejlen "Denne tjeneste kan ikke startes i fejlsikret tilstand " opstod på DCOM under forsøg på at starte tjenesten EventSystem med argumenterne "" for at køre serveren:
{1BE1F766-5536-11D1-B726-00C04FB926AF}

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 19-10-07 12:46

Det lykkedes mig pludselig at komme på windows
Alt så ud til at virke perfekt, men da jeg så genstartede, opstod det samme problem forfra

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-10-07 13:12

Citat
Vil mene alt blev slettet under killdisk

Ikke vis du ikke vælger/markerer det.
F.eks. vis du vælger drevet F:(en system disk) og vil overskrive det,så vil der være en under patition
på de berømte 7/14 MB og vælger man ikke den så bliver
den ikke slettet,disse to patitioner,hovedet delen(størst) og den lille 7/14 skal slettes hver for sig
som vis det var to diske.
Den lille patition vil hedde unallocated og ligge
som en under patition.
Men det er ikke sikkert det vil hjælpe dig også at slette den.
Denne>
http://manse9933.dk/un_sider/vis_forum/vis_forum1.htm
Klik på billedet for original størrelse.

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 19-10-07 13:16

Hej!
Den har jeg slettet
Da jeg genstartede før, gik den ind i windows som om intet var galt.....Men nu kan jeg ikke komme ind i windows igen......

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-10-07 13:21

Har du sat HDD 0/null til first boot device(første boot enhed)?

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 19-10-07 13:26

Ja....Det har jeg!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-10-07 13:30

Mærkeligt,det virker som om den ikke kan finde ud af hvilken controller den skal boot fra, er den sat til den rigtige pata(IDE) kanal/stik,det plejer at være blåt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-10-07 13:32

Har du prøvet et andet IDE/PATA data kabel?

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 19-10-07 13:35

Jep...Den sidder til den blå! Har også prøvet et andet stik!
Det er nu lykkedes mig, at komme ind i Windows igen......Er der noget jeg skal tjekke/undersøge/gøre nu jeg er inde i Windows?(ved hvornår det lykkedes mig, at komme ind igen)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-10-07 13:41

Har du været i computeradministration og tjekke om der
er nogle røde udråbstegn.
Prøv eventuelt at dobbelt klikke på disken>drivere>opdater driver og se om den geninstallerer driveren.
Tjek også under diskhåndteringen om der stå under
status>i orden.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-10-07 13:41

står

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 19-10-07 13:42

Inde i logbogen, kan jeg se at der er en del fejl: Det er allesammen denne: "Driveren detekterede en controllerfejl på \Device\Harddisk0\D." Hvad gør jeg så

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-10-07 13:43

Har du installeret bundkort drivere?,jeg gider ikke at gennemlæse hele tråden.

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 19-10-07 13:46

Ja, det har jeg! Installerede drivere til bundkort, graffikkort osv. Er der drivere til harddiske?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-10-07 13:48

Mange af disse fejl er fordi du ikke har kontakt til
nette blandt andet,prøv at gå ind under egenskaber på din
system disk>funktioner>undersøg nu>flueben i begge bokse>
start>genstart pc'en.
Citat
Driveren detekterede en controllerfejl på \Device\Harddisk0\D."

Du kan bag efter,vis det ikke hjælper,prøve af fjerne disken og
genstarte og lade win geninstallere den auto.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-10-07 13:49

i computeradministrationen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-10-07 13:53

Citat
Driveren detekterede en controllerfejl på \Device\Harddisk0\D."

Kan være flere ting,f.eks. et ødelagt data kabel(IDE)løs forbindelse,so retter sig op en gang imellem hved berøring/bevægelser,tjek kablet om det er beskadiget
hved alle stikkenealle tre,hvor ledningerne møder stikket.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-10-07 13:55

jeg taster ski ikke hård nok på tasterne en gang imellem

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-10-07 13:55

ved

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-10-07 13:59

Citat
Er der drivere til harddiske?

Der er indbygget standart drivere i xp og de skal virke
uden problemer,nogle producenter har specielle driver
der er optimeret til at snakke med deres chipset,f.eks.
nvidia o.a.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-10-07 14:03

tjek også at ledningerne i strømstikkene er i orden og har ordentlig kontkat.

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 19-10-07 16:18

Nu kan den starte op i windows, ligesom vinden blæser...Nogen gange 2 gange i træk, andre gange genstarter den 20 gange....:S

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-10-07 16:26

Hvordan passer datoen.

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 19-10-07 16:47

Datoen? Den passer!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-10-07 18:31

Ok - så er der ikke fejl på batteriet.
Er der nogen gule markeringer i enhedshåntering

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 21-10-07 14:22

Ja, der er en del!
Ethernet-controller
Multimediekort
Multimedielydkort
Netværkscontroller
PCI-controller til simpel kommunikation
Skærmkort
Skærmkort (VGA-kompatibel)
WAN-miniport(IP) - Miniport til packet Scheduler

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-10-07 14:24

Og nogle af de kort kan spærre for installation af de andre.
Din comp skal lige tømmes for alt ekstraudstyr og rettes op med en ting ad gangen.

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 21-10-07 15:10

ok.....
Jeg prøvede også at skifte batteriet på bundkortet....Det hjalp heller ikke

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 25-10-07 23:56

Nu er jeg, hvor jeg startede! Kan ikke komme ind i windows mere.....genstarter lige så snart windows-markøren har kørt et par gange! Tror jeg har prøvet ALT hvad der står her i forummet.....! Flere forslag?

Annuller spørgsmålet
Fra : Larsen047

Dato : 09-11-07 16:04

Problemet løste sig selv! Ved ikke hvordan, men nu virker det :D