/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Opsætning af mailkonto i Vista
Fra : frumøller
Vist : 1939 gange
100 point
Dato : 17-10-07 16:37

Hej!

Jeg har lige købt en ny bærbar med Vista, men kan ikke få mailopsætningen i Windows mail til at virke. Jeg er kunde hos TDC og mine servere er POP3 og SMPT.

Jeg har oprettet en konto og udfyldt med de oplysninger, der kræves, men det virker ikke ...

Jeg får disse fejlmeldinger:

SMPT
godkendelsesindstillinger er muligvis ikke indstillet korrekt

POP 3
Invalid user name or password

PÅ min XP kører mailopsætningen perfekt i Outlook Express, så hvad .......

Jeg kender flere, som har samme problem. Er der nogen herinde, som har fået det til at køre, ville jeg gerne høre hvordan.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-07 16:40

Umiddelbart ser det ud til du gør det rigtige med SKRIVER det forkerte

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-07 16:41
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-10-07 16:44

Skriver du POP3.mail.dk
og asmtp.mail.dk

Kommentar
Fra : frumøller

Dato : 17-10-07 16:50

I er godt nok hurtige ...

Hej Teil!

Ja - det gør jeg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-07 16:56

Hvis det er en konto du også har haft på anden maskine skal du skrive NØJAGTIG det samme som du har gjort på den anden maskine.........

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 17-10-07 17:03

Havde et linende problem bærbar og vista.
kunne godt nodtage mails, men ikke sende.
Hvorfor jeg brugte tdc hotline, der skulle så fjernes et flueben, og vupti.

ring 80808017 og 5 min efter køre det.

Og ja husk at det er som teil skriver asmtp

Kommentar
Fra : frumøller

Dato : 17-10-07 17:04

jamen REFI - det gør jeg osse ...

På XP'en fik jeg TDC's Netsupport til at opsætte kontoen. Den virker bare ikke på Vista.
Da jeg brugte Netsupport, skulle jeg også indtaste mit 12 cifrede TDC kundenummer, men det er jeg ikke blevet bedt om i Vista. Kan det være det? Jeg kan altså ikke se noget felt til det nummer.

Jeg sendte en mail til TDC kundeservice. Man svarede tilbage, at det var for kompliceret over mail, at jeg skulle kontakte TDC hotline. Goddaw-do! Det tager 7 dage at komme igennem ....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-07 17:07

Citat
Og ja husk at det er som teil skriver asmtp

Ikke givet hvis det er en gammel konto

Det skal blot være det der stop på den gamle komputer.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-10-07 17:12

Citat
Ikke givet hvis det er en gammel konto

Måske alligevel, jeg fik en mail fra TDC om at ændre
smtp til asmtp, det var for nogle år siden.

Accepteret svar
Fra : Højris

Modtaget 110 point
Dato : 17-10-07 17:13

Der hvor der står brugernavn A Jensen det er den linje du skal skrive de 12 cifre i

Kommentar
Fra : frumøller

Dato : 17-10-07 17:14

o.k.
Jeg prøver adsltips - mail set up senere, skal bare lige lave lidt mad nu....

Hvis det ikke lykkes, nåe ja, så ringer jeg til hotline en dag jeg ikke har andet at lave

TAK SKAL I HA'!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-07 17:17

Ja - de ændrede det i 2004, men ikke for alle.....

Citat
men det er jeg ikke blevet bedt om i Vista

Jo - brugernavn (username) skal være din 12 cifrede abo og dertilhørende password

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-07 17:21

Citat
Er lige meldt ind, men har allerede fået nogle super gode svar på det, jeg har spurgt om.

Det ser man desværre IKKE af din statistik....

Alle dine sapørgsmål er annulerede.....

Husk hvis du får hjælp at lukke spørgsmålet.....

Tryk på "accepter svar" ved det svar der hjalp dig mest....

Men selvfølgelig KUN hvis du har fået et svar der hjalp dig

Kommentar
Fra : frumøller

Dato : 17-10-07 18:36

Øh, hvad gør jeg, for Refi gav det samme svar som Højris?

Kom bare til at acceptere Højris først-

Kan man acceptere 2 svar?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-07 18:41

Nej det kan man ikke....

Men det er ikke det vigtigeste - det er at du fik et svar du kunne bruge og huskede at acceptere det

Det lærer du hen af vejen.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-07 18:42

Bortset fra det - du har da IKKE accepteret noget svar endnu ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-07 18:43

Du skal huske at trykke send EFTER du har accepteret et svar.....

Fik du løst problemet ?????

Kommentar
Fra : frumøller

Dato : 17-10-07 19:14

Hej igen Refi!

Det er skis'me da flovt! Troede jeg havde accepteret, men jeg har selvfølgelig glemt at trykke på
send..... Som min far altid sagde: "Det er fejlene, man lærer af"...

Jow, problemet ER løst, og det kører bare på skinner. Det var det 12 cifrede kundenummer, der skulle til. (Synes, det er bare lidt forvirrende, , at man skal bruge et nummer som navn ..)

Jeg kan godt forstå, du "lurede" lidt, hihi, jo, den er go'nok, jeg har fået hjælp herinde før, måske for ½ år siden. Jeg fik hjælp til vedligeholdelse af PC og Incredimail.

Men, SORRY jeg havde slet ikke sat mig ind i alt det der ...

Jeg kan jo ikke acceptere 2 svar, så hvad gør jeg nu?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-07 19:17

Du vælger det svar der hjalp dig mest

Du kan KUN vælge et.....

Men her er ingen "sure" miner - vi er her for at hjælpe hinanden

Så det er HELT dit valg hvilket du vælger - hovedsagen er problemet er løst

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-07 19:19

PS...

Højris kom "først" med oplysningen om brugernummeret....

Kommentar
Fra : frumøller

Dato : 17-10-07 19:23

Okay Refi, ja det gjorde han, så han får min "stemme" - næste gang skal jeg nok huske at vælge dig!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-07 19:24

Godkendelse af svar
Fra : frumøller

Dato : 17-10-07 19:26

Tak for svaret Højris.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 17-10-07 21:34

Mange tak Fru møller