/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Arpe-slægten
Fra : Mette_arpe
Vist : 4022 gange
40 point
Dato : 05-02-03 20:22

Hej!
Søger oplysninger (ALT mellem himmel og jord) om personer med relation til Arpe-navnet. Dette uandet om du er gift ind i familien, har et vennepar der hedder det, har det til mellemnavn etc. etc.
Har pt. over 600 personer i slægten..........men mangler stadig at forbinde en del.

Nogle der kan fortælle hvorfor (eller hvordan) man ikke kan komme længere tilbage i Sch-Holsten end ca. 17-tallet.........hvor er der mulighed for at finde oplysninger ???

Venlig hilsen
Mette Arpe
familien_christensen@privat.dk

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 50 point
Dato : 05-02-03 20:32

Hej Mette.

På familysearch.com skrev jeg Arpe i Lastname og germany i country, derved fik jeg mange svar bl.a. dette:

9. Anna Margarethe ARPE - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: Abt 1684 Of Roebel, Mcklnb-Schw., Germany

Hilsen Lis

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 05-02-03 20:40

Der findes sandeligt ikke mange Arpe'r i Danmark:
Fagtelefonbogen siger" Arpe og Søn, Hovedgaden 5, 6064 Jordrup og der er 131 udsøgninger i navnebogen.
Jeg har 2 i min slægtsdatabase og dertil 4 personer gift ind i familien. At jeg har disse er kun fordi sønnens hustru har en eller flere fælles aner med mig.
Søgning på Google giver kun ganske lidt i Danmark.

En søgning på www.familysearch.org giver for Danmark følgende:

1. ANNE MARGRETHE WILHELMINE ARPE - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 28 SEP 1851 Domsognet, Aarhus, Aarhus, Denmark

2. Christen Martin Lind Arpe - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 26 MAY 1930 Vandborg, Ringkobing, Denmark

3. JENS CHRISTIAN ARPE - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 23 APR 1875 Anst, Ribe, Denmark

4. JOCHUM CHRISTIAN ARPE - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 21 MAR 1873 Baekke, Ribe, Denmark

Hvis der er noget jeg kan hjælpe med, eller yderligere du vil spørge om, så skriv igen.

mvh/ejvind

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 05-02-03 20:41

Hej Lis.
Tak for dit svar, - som jeg ikke kan bruge....(som er min egen skyld fordi jeg ikke fik skrevet dette i mit første indlæg derfor syntes jeg, at jeg er "nødt" til at give "point" i og med, at svaret jo var nyttigt hvis jeg ikke havde søgt en bestemt person.) - i og med, at det er én bestemt person jeg søger...og som ikke findes i systemet overhovedet (hermed mener jeg de gængse søgesteder for slægtforskning etc.).
Men jeg har nemlig alle de Arpe´r der er på familysearch....og andre steder på nettet, - men det er "videre" oplysninger om mange af de ældste jeg ikke kan finde (online).

VH
Mette Arpe

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 05-02-03 20:45

Jeg har søgt lidt yderligere på www.familysearch.org med "Use exact spelling" (eksakt stavning), og der findes i alt 137 personer.

mvh /ejvind

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 05-02-03 20:48

Hej Ejvind.

Jeg er helt enig med dig - der er ikke mange Arpe´r her i DK - dvs. der er faktisk en del,
men mange af dem har andre navne, har hemmeligt nr. eller lign. Jeg har kontakt (og oplysninger) om utroligt mange af dem, - i og med at en stor del af dem er min egen "gren" af familien. (jeg er født arpe).

Er der mulighed for at jeg kan få data på de personer du har som har relation til navnet Arpe?? (der kan mailes privat til mig på familien_christensen@privat.dk )
Jeg har forsket i familien siden 1998 - og forsøger at ville lave en slægtsbog til glæde for alle som har interesse i den, - og giver også gerne ud af de oplysninger jeg har (hvis dét har interesse).

Venlig hilsen
Mette Arpe

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 05-02-03 20:52

Hej igen Ejvind.

Kan lige hurtigt tilføje, at den person der står som nr. 4 - du skrev i dit første indlæg, - hans navn er forkert....han hed ikke Jochum (er jo ikke din fejl), - men hed Jochim - og jeg har data på hans søskende og alt muligt andet.
Jeg har oplysninger helt ud til omkring år 1700-1730 i min EGEN lige gren (har dog mange i andre grene).
Kan du evt. fortælle mig navnene på de arpe´r du har - altså deres forældre eller lign?? Kunne da være sjovt at se om jeg kan forbinde dem til os

VH
Mette Arpe

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 05-02-03 20:57

Følger pr. mail.
mvh/ejvind

Kommentar
Fra : anja_arpe

Dato : 28-10-03 20:22

hej Mette..jeg hedder Anja Inge Tove Arpe 100361 f. på skt. Joseph Hospital, har 2 børn, en dreng Kim Benjamin Arpe 071082 og en pige Ewa-Isabella Arpe 090585 begge født på Herlev Hospital. Jeg har 2 søskende, en søster Aino Marianne Margarete Arpe 300852 og en bror Per-Arno Michael Arpe 091258 f. på skt. Joseph Hospital, min far hedder Herbert Arnold Arpe f. 070820 f. i Jylland, min mor hedder Inge Arpe f. 251124 og f. på Sjælland (hendes ungpigenavn er Grumsted).
Min søster har 6 børn, Leon Daniel Arpe, Tue Jonas Arpe, Regin Mikael Arpe, Christel Eva Marie Arpe, Maja Rosalil Arpe, Bryan David Arpe.
Min bror har 2 børn, Thomas Michael Arpe, Marie-Louise Hyre Arpe

Håber at det hjælper lidt...min far er fra Kolding, men bor i Valby på Sjælland. Min farfar hed Sofus Arpe, men ham nåede jeg aldrig at møde.

Venlig Hilsen Anja :)

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 09-11-03 21:30

Hej Anja,
Tusind tak for dit "brev" her på Kandu.dk - det var dejligt endeligt at få lidt nyt igen i Arpe-slægten.
Jeg har nogle af de oplysninger du dér nævner - bl.a. om Aino, hendes forældre og hendes børn - og har også din bror og dig (dog ikke om jeres børn etc.) - og de oplysninger har jeg fået af Jonas som jeg har mødt en enkelt gang.
Har du evt. en emailadresse hvor jeg kan skrive til dig, hvis jeg har nogle spørgsmål?? Du kan træffe mig på arpe_christensen@tdcadsl.dk som jeg tjekker faktisk dagligt.

Håber at høre fra dig igen under mere "private omgivelser"

Kærlig hilsen
Mette Arpe Christensen

Kommentar
Fra : Mette_arpe

Dato : 07-05-07 12:14

Søger stadig personer med relation til navnet Arpe :)

Alt har interesse :)