/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Det er fan'me uhyggeligt du!
Fra : Manse9933
Vist : 954 gange
50 point
Dato : 17-10-07 13:39

Tjek lige videoerne,skåret ud i pap
Det er desværre kun på engelsk.
http://manse9933.dk/un_sider/you_tube/The_Death_of_The_Internet.htm
The Death of The Internet As We Know It ?????????!!!!!!
En diskussion der ikke er taget herhjemme.
MEN HVORNÅR KOMMER DEN HER TIL LANDET
SOM ALT ANDET FRA U.S??

------------------------------------------------------------------
Vil nettet blive opdelt i to? en forbindelse for dem der vil
betale for den hurtige motorvej,som internet udbyderne
mener er vigtige(betalende)og en mindre gangsti til os
andre der ikke kan eller vil betale kassen,det
kan f.eks. være private hjemmesider der bliver
prioriteret ned til den langsomme forbindelse,eller bliver
smidt af nettet fordi man ikke kan/vil betale til de store
internetudbydere.

Tror i det bliver relevant herhjemme??
------------------------------------------------------------------
Det er desværre kun på engelsk.
Lidt informationer
icann ligger i u.s(root servere/gateway) og U.S regeringen
har repræsentanter i bestyrelsen(GAC)
Internet Corporation for Assigned Names and Numbers:
http://www.icann.org/structure/
http://www.icann.org/faq/
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet#Creation

Manse9933

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 17-10-07 13:56

Det ved jeg nu ikke. Der er for mange spillere på banen.
Markedskræfter trækker i alle retninger.
Og - hvem ejer og kontrollerer internettet?

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 17-10-07 14:02

dem der ejer internetter er dem der udbydere det til "normale" mensker og det er i siste ende dem der styrer hva man kan se på internettet hvis de ikke kan li en internetside kan de block den af

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 14:03

Citat
hvem ejer og kontrollerer internettet

Det gør den lovgivende udøver/makt og markedskræfterne påvirker politikere og regeringer via lobbyisme.
Måske mere udbredt i u.s end i dk,endnu.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 14:11

Ja ,men de skal have lov af regeringerne for at få lov til at pumpet deres service ud på www som højeste prioritet,dele deres båndbredde op til langsomme/hurtige forbindelser, forskelsbehandle,ændre www's struktur.
(magt)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-10-07 14:13

Der vil sikkert blive stor ballade hvis internethandel, netbank
o.s.v. begrænses .
Internettet er globalt, så de politiske beslutninger i DK er
af ringe betydning. Jævnfør udviklingen på mobil telefon
markedet.
Så længe ingen har monopol på nettet er jeg ikke nervøs
for udviklingen.
Amerikanerne er dog noget for sig, der betyder penge alt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 14:21

De har råd til motorvejen

Jeg bekrymre mig bare over
icann's struktur.
http://www.icann.org/structure/
Og u.s regeringens/mitlitæret's indflydelse på www.
Der er talt meget om at lægge icann ud til internationale
orginisationer,så som f.eks. FN.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 14:22

organisationer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 14:27

f.eks. FN,om det vil gøre mig mere tryg,med et hobetal af regeringer der vil slås om magten(meningerne om) på www, er en anden historie,der ikke er fortalt endnu.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-10-07 15:04

Jeg må vidst kigge på icann strukturen.

Måske fatter jeg ikke ret meget af det.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-10-07 16:05

Jeg har før hørt tale om "Internet II", men det var nu for at kunne sortere skidtet fra.
Men selvfølgelig er der altid nogen som fordrejer resultatet og gør det til en indtægt.

Ps. Mon min 30 Ghz maskine kan følge med på den motorvej.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 16:14

e.c,det er motorvejen du kører på nu,men vis stor kapitalen(u.s/internationale) får sin vilje så kommer du til at
humpe af sted på gangstienmed et par krykker, vis
du ikke får mulvarpen fremog betaler motorvejs avgift.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 16:17

Muldvarpen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 16:18

Citat
Internet II

Den nye interaktive web standart.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-10-07 16:20

Ta' det helt roligt................der kommer nok et firma ala skype/fon/eller andet som leverer til lavpris.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-10-07 16:23

På en måde kunne det også være rart med lidt orden på nettet så alle idioterne blev sorteret fra.
Altså spammerne/phicherne/hijackers osv

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 16:25

Videoen Save the Internet! (nr2),forklarer problemstillingen
ret godt,både med humor og alvor>

http://manse9933.dk/un_sider/you_tube/The_Death_of_The_Internet.htm
Vis man kan snevngslings

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 16:27

Det hjælper ikke vis vi skal tale til hinnanden i slowmotionmen det kan man vel også vende sig til.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-10-07 16:34

Nu er det jo teleselskaberne der ejer motorvejene rundt om i verden.
IT selskaberne og vi andre betaler jo afgift for trafikken.
Hvis udbyderne vil score kassen kunne det tænkes at teleselskaberne
vil være med på banen.
Som e.c. siger der kommer altid en Richard Branson med et godt tilbud
til dig.
Så er spørgsmålet, har vi små brugere behov for en højhastighedsmotorvej?
For tiden begrænses min hastighed af gammel tynd irret kobberledning,
noget behov for 10Mbit eller mere har jeg ikke.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-10-07 16:37

Husker i de gamle 56 K modem, det kan man kalde for langsom trafik.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 16:39

ja,det kan være vi ender der igen,os fattigrøve.

Det er fan'me uhyggeligt du!>>

http://www.computerworld.dk/art/42072?a=newsletter&i=1352

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 16:40

Der kan vi se hvem der ejer internettet i dk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 16:43
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-10-07 16:47

UUH Lene nordjyden. Så får vi 28 K modem.
Og jeg som kasserede det for en uge siden.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 16:51

Lene Espersen/musik industrien o.a A/S
De får det bedste gratis og har 100% råd til en
12 spors motorvej,så 28 K modem ved de ikke engang hvad er

http://itpol.dk/hvad-vil-it-pol/overvagning

http://itpol.dk/sager/ophavsret/vtui2010tema1oplag

http://itpol.dk/hvad-vil-it-pol/censur/index_html

http://itpol.dk/sager/censur/allofmp3-pm

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-10-07 16:58

Ok jeg betaler da bare - slut med rejser ud i verden.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 16:59

Så nu ved vi hvem der ejer internettet i dk
http://www.amnesty.dk/default.asp?page=2580&lang=da
Så det skulle ikke undre mig at problemet vil komme til danmark på et tidspunkt og via lobbyisme vil de rige's beskyttere hoppe med på vognen,eu/dk.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 17:02

e.c,vi laver da bare vores eget internet,vi må have fat i nogle tusinde km kabler,så laver vi et lokalt lan neværk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-10-07 17:05

Yes og vi bruger da bare El-nettet og sender når frekvensen er NUL - nemlig.

Kald mig lige på fase T i morgen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-10-07 17:08

Jeg spekulerer på lyslederteknik, dog en lidt ældre
og billigere metode.
Vi bruger spejle til at sende signaler med.
Hastigheden 300.000 Km/sekund ca.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 17:09

og så trækker vi kablerne igennem toiletterne,med dresserede rotter,med et gps rygsæk modul.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 17:11

299.792.458 meter per sekund
Så kan A/S godt pakke sammen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 17:14

jeg har allerede mine paraboler parat,to barber spejle
enda med forstørrelse.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 17:16

http://da.wikipedia.org/wiki/Lysets_hastighed
,yahooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 17:17
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-10-07 17:19

Jeg må sende konen op på skorstenen,
til at begynde med.
Vi får et problem i stærk tåge, signalet spredes i alle retninger.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 17:20

jeg skal have en ny mc
1,079,252,848.8 km/timen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-10-07 17:22

Så har du ikke brug for bakspejlet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 17:23

vi må så være mere moderne,laser,igennem spejlene,så går det den rette vej.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 17:27

Citat
Så har du ikke brug for bakspejlet.

Får jeg ikke brug for,alle dem jeg passere vil være brændt op af luft friktionen så der vil ikke være noget at se tilbage påjeg har selvføgelig kevlar kører drakt på og
en masse nyvaskede underbukser med

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-10-07 17:27

Jo laser lyder som en god ide´
Kan man begynde med en laserpen?
Eller pille cd drevet ud af computeren?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 17:28

passerer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 17:30

vi kringler et par DVD drev sammen,god ide,dem er der mange af på lager

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 17:33

jeg har leget med det(DVD derv),og et par spejle,ville lave et lysshow,men det blev for kringlet,lyset blev meget svagt vis jeg
ikke skruede forstærkeren op på 140wat,så der skulle nok en trafo imellem.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 17:34

drev

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-10-07 17:40

Citat
Som følge af alle de forskellige tekniske muligheder, vil vi højest sandsynlig også nå så langt, at der sker en sammensmeltning af disse. Det ville ikke være noget stort problem at integrere både telefon, fjernsyn, computer og Internet-adgang i en og samme enhed. Altså vil det ændre hele vor opfattelse af de nuværende medier, og tilgangen til dem vil blive meget mere brugervenlige, end de er i dag.

Spild et par min. på denne side
http://www.gamborg.dk/allan/rapport.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 17:50

Det ligener til forveksling mit link i toppen bare på da.
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet (en)
Fedt,der står ikke så meget om internettet på wiki på dansk,for dem der ikke læser (en),personen skulle lægge det ud på den danske wikipedia side.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 17:52

det er begrænset med info
http://da.wikipedia.org/wiki/Internet
så personen kunne gå ind og lægge til eller redigerer
indlægget.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 18:00

internettet,fedt billede>
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/d2/Internet_map_1024.jpg
%'ter,hvem sagde komplext.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-10-07 18:25

Det link ligner stjernehimmelen til forveksling.
Alting går igen.
Jeg er sikker på at vores hjerne er meget lig
det billede.

Tilbage til den kedelige virkelighed, uden tvivl vil
de store drenge få den internethastighed og forbindelse
de har brug for. Resterne kan vi slås om og betale regningen
for hele selskabet.
Men sidde til bords med Lene E. for at rage fordele hjem er
ikke min kop te.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 18:36

Citat
Men sidde til bords med Lene E. for at rage fordele hjem er ikke min kop te.

Næ fy da,man risikerer at blive lagt i håndjern og optaget på hendes diktafon til pet's årlige indsamling af dissidenter,et år i varetægts fængelse for at sige
bang bang,til kaffen og sin medbragte sigar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-07 18:54

Bare vent til staten finder ud af at der er penge at hente ved at lave afgift på internettraffik....

Så bliver I glade for jeres 56k modem

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 19:03

ja,der har været snak om at der skulle være afgift til staten når man sender en e-mail og pengene skulle gå til
at forbedre infastrukturen på nettet og stoppe spam (DF),go dav mand økseskaft,som og vi ikke betaler rigeligt i forvejen til isp'en.

Jeg synes også at min forbindelse er blevet langsommere efter indførelsen af
http://147.29.40.91/DELFIN/HTML/B2006/0098805.htm
jeg er nok overfølsom og kan mærke den mindste forandring i systemet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 19:04

infrastrukturen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 19:07

og af det vi betaler til internetudbyderne
betaler
vi også 25% moms af.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-10-07 19:11

seere... hvorfor tage sorgerne på forskud, og lade 'det "fylde" i 'ens liv - lev livet nu.
Nostradamus kom også med mange forudsigelser.... ogggggg

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 19:27

Jeg er ikke sort på tingene,men er skide utilfreds med
www's udvikling i og uden for danmark,det er kun begyndelsen,kan mennesket noget så gør de det bare for at gøre det,bare vent,politiet får lov til at installere
bagdøre på ens pc'er, det som man har kæmpet for at udrydde (useriøse software producenter,kapital/informationer er magt)
Og nu er det staten der gør det helt lovligt og laver sikker på nettet kampagner om hvordan man ungår spyware
og andet fælt,det kalder jeg et paradoks der vil noget.

Bare vent alle disse informationer de sammler sammer kan bruges
til mange andre ting end de har påduttet os de skal bruges til.
Og er der multinationale firmaer(enorm kapital)så
kan de i længden få det som de vil ved at presse politikerne,bare tænk på ap møller og olien,det må du vide noget om.
Så fremtiden ser ikke lys ud for www og det gør mig arig som
ind i fanden.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 19:29

nu roder det da for alvor du sætter ind og fjerner selv ik

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-10-07 19:31

Fra dit link Manse 9933

Bekendtgørelse om udbydere af elektroniske
kommunikationsnets og elektroniske
kommunikationstjenesters registrering og opbevaring af
oplysninger om teletrafik

Citat
Bekendtgørelsen finder ikke anvendelse for transport af radio- og tv-programmer.

Der har vi et smuthul.
Hallo hallo her kommer dagens udsendelse fra radio kandu, netradioen med seneste viden fra og om lytterne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-07 19:33

Sålænge "man" har rent mel i posen ser jeg ikke rigtig problemet - vi lever i forvejen i et overvågningssamfund - og det er nok godt nok....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 19:34

vi køber straks en tv sende kanal og køber et kamera

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-07 19:36

ANSIGTER på Kandu

Så kan de vist godt lukke siden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-07 19:36

Så går vi over til ARTO

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-07 19:41

er de tre 422 startet op på samme kanal - fadølfadet er fyldt......

(må sgu se og få købt en til toilettet også).....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-07 19:42

422 = 42" - der var vist capslock på...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 19:46

undskyld refi,sådan noget vrøvl.
Citat
Sålænge "man" har rent mel i posen

Det er en sådanne meninger der skaber politistater og
fascistiske regimer,det er i orden de har er kamera i mit badeværelse,bare jeg har rene underbukser på

Jeg har en masse at skjule som ikke rager nogle andre,det
kaldes privatliv og vi alle har et eller andet skelet i skabet.
Det behøver ikke at være noget ulovligt.
Så drop din firewall og dine antispyware programmer for
du har ikke noget at skjule

Nej,helt alvorligt så er privat liget og menneskerettighederne det vigtigtigste et menneske
kan besidde,og der er tusidvis af mennesker der er
gået i døden for at vi har opnået samme,
Min far ville vende sig i graven ved dine ord,han
har kæmpet begge de storer krige og skaffet en masse rettigheder til folk igennem årene med sit
politiske virke,og det skal såden nogle snottede politikere ikke gå hend og slette med et pennestrøg.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 19:49

jeg håber du kan tyde min mening,jeg har været oppe siden 04,og hjernen er ikke hvad den har været.
Klister øjne og kan ikke finde min staveplade

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-07 19:54

Det var IKKE et kamera på toilettet

Det var en 42" Samt et fadølsanlæg

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 19:57

og en lænestol med 20cm hul i.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-10-07 19:58

Citat
og det skal såden nogle snottede politikere ikke gå hend og slette med et pennestrøg.

Desværre blev de snottede lukket for tidligt ud af børnehaven.
Ideologien er til salg for en plads i forreste række.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 20:00

så pas på at lene ikke har et kamera i udstødnings hullet og tjekker dit øl/peanut forbrug

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 20:02

Den indre svinehund har frit spil for tiden,det er politiskt bestemt,ved lov.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 20:08

og du får selv lov til at betale rensningen af lincen
pluds 25%moms.

ideologien er død,du har ret det handler om taburetter og om at rage til sig,stoltheden og æren i at være
et godt menneske er blevet sendt på udskiftnings bænken med en jern kule om benet.

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 12:14

Min laser hænger i laser,så ny ide,vi køber set sæt bongo trummer og sætter os op på tagene

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-10-07 12:19

Ok, for trummer. Signalvejen over/under de store verdenshave
der benytter vi os af hvaler, de er eksperter i kommunikation
over store afstande.
Ha en god dag.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 12:26

Hav selv en god dag du der du,LÆNGE LEVE FRIHEDEN OG
EN MASSE ANDET BLA BLA BLA

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-10-07 12:41

Især det med BLA BLA BLA tiltaler mig

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-10-07 13:52

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-10-07 19:37

Frihed ja - men de stakkels hvaler skal drøne frem og tilbage med alle de fjollede mails.
Og tænk hvis japserne fanger den hval som er på vej med et kærligt brev til mig fra "Britney", i ved hende med de store fordele.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-10-07 02:15

så må du betale for en lyn stealth hval(200 tons kril),så er vi lige vidt.