/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Meeson
Fra : Jkaas
Vist : 1037 gange
100 point
Dato : 17-10-07 11:43

Er der nogen der kender til et firma som hedder MEESON i danmark.
Er det et seriøst firma?
De lover høje lønninger op til 2000 kr. i timen

Venlig hilsen

Jkaas

Kommentar
Fra : hunter14

Dato : 17-10-07 11:53

Godt råd. Som selv politet giver folk. Hvis du tror at et tilbud er for godt, så er det.
Det her stinker langt væk, det ville jeg ikke røre med en ildtang.
Undsøg hvilen brance de dækker og hvor de ligger. Spørg den de forbund der tilknyttet brancen om firmaet er kendt i systemmet.

MVH
Hunter14

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-10-07 11:53
Accepteret svar
Fra : musketer

Modtaget 110 point
Dato : 17-10-07 11:53

Jeg har netop modtaget følgende mail som afvarer mod firmaet... Håber du kan bruge det til noget... Mvh musketer

Useriøse jobannoncer
Vi bliver desværre nødt til at advare imod et firma ved navn Meeson, der har kontaktet en del kandidater gennem vores CV-database. Firmaet tilbyder sælgerjob til op til 2000 kr. i timen, men der er ikke tale om et seriøst firma.
Og så er en del sikkert blevet kontaktet af et udenlandsk firma, ikke gennem Jobindex, men direkte via e-mail. Firmaet tilbyder et "arbejde", der går ud på at man skal modtage penge på sin bankkonto og sende dem videre til konti i udlandet, minus 5% som man selv beholder. Vi iler med at viderebringe tilbudet, men advarer om at pengene sandsynligvis er stjålet af folk, der hacker sig ind på andre folks bankkonti, og at det kan give op til 6 års fængsel at medvirke til sådanne ulovligheder.

Der er grund til at minde om de almindelige sikkerhedsregler på nettet:

Hvis noget lyder for godt til at være sandt, er det sikkert ikke sandt
Send aldrig penge eller kreditkortnummer i forbindelse med jobsøgning
Vær forsigtig med jobannoncer fra udlandet, specielt fra Nigeria
Venlig hilsen Kaare Danielsen

Kommentar
Fra : Jkaas

Dato : 17-10-07 12:14

Tak det var lige hvad jeg troede, men jeg var nysgerrig, for at høre om der var nogen der vidste mere

Godkendelse af svar
Fra : Jkaas

Dato : 17-10-07 12:20

Tak for svaret musketer.

Kommentar
Fra : henrik0152

Dato : 17-10-07 12:33

hej hvorfor vel arbejdesmaket ikke have ældre mand
de kan vel nok være lisågode som andre
m.v.h.
henrik