/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
langsom IE7
Fra : overture8
Vist : 661 gange
100 point
Dato : 17-10-07 08:51

hejsa

hvordan kan det være at efter at have installeret IE7 på min kones bærbar så er internettet blevet
langsommere end det var med den gamle IE??

Nogen som kan give et svar eller evt. et tip til at gøre den hurtigere

Mvh Michael Nørregaard

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 17-10-07 08:54

Skete det med det samme eller efter noget tid???

Kommentar
Fra : overture8

Dato : 17-10-07 09:01

det skete med det samme og det er også galt med min egen har oplevet at systemet er blevet langsommere også

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 17-10-07 09:06

Vi kan prøve to ting..

Hent denne fil, pak den ud og dobbeltklik på iereg.bat:
http://www.fbeej.ctrlaltdel.dk/Programmer/iereg.zip

genstart, hjalp det??

Gå i Start -> Kør, skriv netsh winsock reset og klik ok. Genstart maskinen.

Gå derefter i Start -> Kør igen. Skriv cmd klik ok. I det sorte vindue der kommer op, skriver du ipconfig /renew (husk mellemrummet imellem g og /). Genstart maskinen.

hjalp det??

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-10-07 11:29

En supplerende ting der kunne gøres er Stouenberg's tip http://www.kandu.dk/tiphist.aspx?tid=15950 som jeg har visualiseret her http://tips.bsjh.dk/baandbredde/

Det skulle gøre dine forbindelser hurtigere.

//bentjuul

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 17-10-07 13:44

Flot lavet bentjuul.

Nemt at følge..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-10-07 15:26

Tak skal du ha' arlet - jeg syntes at Stouenberg's tip var så godt og ved at visualisere det, er der mindre chance for at lave fejl.

//bentjuul

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-10-07 16:51

IE er noget hø. Skift til Firefox.

Gratis, og meget bedre.

(Synes jeg)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-10-07 18:07

epidedymittis > jeg har ingen problemer med IE og de andre browsere Opera, Firefox m.fl. bruger jeg kun når jeg tjekker de hjemmesider jeg laver.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 18:25

http://da.wikipedia.org/wiki/Servicekvalitet_%28datanet%29
Win update og MSMessenger bruger denne reservereder båndbredde,blandt andet,det gør f.eks.
downloade fra win update hurtigere,og er der ikke
nogle funktioner eller programmer der benytter den
reserverede bånbredde så er den tilgængelig for alt andet,altså
den er fri,der vil komme flere ting (hardware/programmer i fremtid som vil benytte sig af QoS,drivere/firmware)
simpelt sagt så er QoS kun for at programmer og andet ikke
forringes mens man benytter sig af nettet f,eks. tlf/streaming musik/video o.a.
Så det er kun reserveres når noget der er programmeret til at benyttet det kører og så kan det være disse programmer kun benytter 5% af den reservereder båndbredde.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 18:27

rode rode dag i dagdet blev lidt rodet.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-10-07 18:44

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 18:48
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 18:51

bentjuul,hvad benytter du til at lave disse fede guides med??
Jeg leger i øjeblikket med wink>>
http://www.debugmode.com/wink/
Gemmer i flash,dansk og gratis.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-10-07 19:20

Jeg bruger Flash 8 og så en html side hvor flashen bliver sat i. Men nu har jeg hentet Wink - det ser interessant ud, og det bliver spændende at se hvad det kan.

bentjuul

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 20:17

Det koster vel kassen (Flash 8)
Citat
html side hvor flashen bliver sat i
det samme gælder wink,
nå nu skal jeg nok lade være med at spamme dit spørgsmål mere,sorry,
overture8

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-10-07 20:19

Nåh, måske hører vi snart fra overture8 - han har været inde og kigge her til aften, men skal sikkert først afprøve arlet's råd.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 20:24

Nu er det lang tid siden jeg smed IE7 ud men det
kan være det berømte Phishing filter der sløver IE.
Kan slåes fra under avanceret.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-10-07 20:26

har oplevet en stor forringelse af ie's ydeevne med
dette filter slået til.