/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med opstart på bærba
Fra : Breunski
Vist : 528 gange
100 point
Dato : 16-10-07 19:50

Jeg har bl.a. installeret Norton Go-Back på den bærbare og det er gået helt i kage.

Nu vil den bærbare ikke starte op pga. problemer med Go-Back.

Er der nogle måder, hvor jeg kan ændre opsætningen, så den booter uden Go-back eller noget, så jeg kan slette det igen.

Jeg har Windows XP installeret.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 16-10-07 20:00

Det burde være muligt at bruge "sikker genstart". Mens computeren starter op skal du trykke på F8-tasten og vfælge "sikker genstart" og så evt. afinstallere det omtalte program....

Held og lykke.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 16-10-07 20:11
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-10-07 20:24

Det første jeg gør, når jeg får en ny PC er at fjerne SAMTLIGE forudinstallerede Norton produkter fra den.

De laver ikke andet end problemer.

Jeg har lært at holde "nallerne" fra alle programmer der bærer Nortons/Symantecs navn.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 16-10-07 20:43

Bille: Jeg bruger aldrig andet, og har aldrig haft problemer. Heller ikke med virus....

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 16-10-07 20:44

(og så er det relativt let at cracke )

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-10-07 20:50

Jeg har ikke behov for at "cracke" det, men går "i en lang bue" udenom, da det aldrig har skabt andet end problemer.

Da jeg så - får et par år tilbage - kunne læse - på deres egen hjemmeside -, at der var over 300 kendte problemer med det, som de offentliggjorde!!!

Hvor mange var der så - ved siden af?

Jeg holder - fortsat - "nallerne" væk fra alt, der bærer Nortons navn, og anbefaler andre at gøre det samme.

Hvis I vil have en problemfri tilværelse, så hold jer langt væk fra Nortons produkter.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 16-10-07 21:06

Bille: Som systemudvikler ved jeg som et faktum, at hvis man som firma offentliggører 300 fejl, så er man præcis 300 foran alle andre.... Så det tyder bare på god kvalitets-politik.

Men du skal selvfølgeligt gøre, hvad du vil. Og så husk på, at Norton levede før Microsoft, og en del af de mere hardcore utilities i Windows er købt af Norton. Som sagt har jeg aldrig haft problemer med Norton... Men jeg har mødt flere, der havde.. De havde så bare også problemer med netværk, Stifinder, Syvkabale osv...

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 16-10-07 21:13

Det er lidt uretfærdigt over for Symantec Norton. Har før kørt Norton i mange år og har aldrig oplevet et andet AVprogram der er så effektivt som det.

300 fejl kan du nok finde i de fleste programmer, de har bare offentliggjort dem. Tænk på hvad Windows laver af opdateringer og rettelser hele tiden, så fejl er der i alt.

Eneste grund til at jeg ikke kører Norton mere er at det arbejder meget i baggrunden og dermed bruger mange resurcer.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 16-10-07 21:17

Citat
Og så husk på, at Norton levede før Microsoft

Snøft Norton Commander til dos det var tider super program

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-10-07 21:36

Ingen af ovenstående kommentarer ændrer noget som helst i forhold til min holdning - og anbefaling - i relation til Norton.

De dårlige erfaringer har været større end den evt. "nytteværdi".

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 16-10-07 22:05

Bille: Klart. En typisk "fejl 40" kan gøre markant indtryk

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 16-10-07 22:13

Citat
Bille: Klart. En typisk "fejl 40" kan gøre markant indtryk

Jeg tror det er en "fejl 60"

Han vil jo ikke røre

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-10-07 22:29

Det har INTET med en "fejl 40" at gøre, men bare en lang række erfaringer fra forskellige brugere, hvor Norton opfattede indsættelse af Word dokumenter i en Scrapbog som værende virus.

Ganske almindelige OLE operationer, som var med på Nortons "fejlliste", der gjorde at Norton blev - permanent fravalgt.

Problemet her derjer sig jo også om et Norton produkt, så mit forslag er fortsat at holde sig væk fra Norton produkter.

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 16-10-07 22:38

Jeg kan ikke genstarte med F8 på den bærbare. Har forsøgt.

Jeg kan ikke fjerne Norton, da jeg slet ikke kan komme på Windows. Har Norton på stationære og har ingen problemer her. Synes ellers det er et fantastisk program.

Jeg havde fjernet alle andre virusprogrammer inden jeg installerede Norton på den bærbare

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 16-10-07 22:45

Bille: Helt ærligt... du kan da ikke i samme indlæg forsværge, at det er en fejl40 og så beskrive det, du beskriver....

Det er det samme som at sige, at Outlook ikke virker fordi den gør dig opmærksom på, at det, der er vedhæftet måske kan skade computeren....

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 16-10-07 22:45

prøv at trykke F5 under opstart og gå i fejlsikker tilstand, og se om du ikke så kan afinstall den

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-10-07 05:13

=> justuniverse: Jeg skriver IKKE det er en fejl40. Prøv at læse mit indlæg igen.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 17-10-07 11:28

Jeg ejer en norton ghost

den er aldrig kommet til at fungere

jeg tror at norton var godt for længe siden

for nylig var der en bruger der anbefalede
paragon
http://www.paragon-software.com/

den skal jeg til at afprøve
det lød meget lovende

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-10-07 14:48

Citat
Jeg ejer en norton ghost
den er aldrig kommet til at fungere
jeg tror at norton var godt for længe siden

- kan du huske (læs: ved du) hvad Ghost bruges til MissBe? - hvis ikke, kan man jo godt tiltrække nogle problemer...

- og Bille1948 (superb årgang), jeg har kørt med Veritas, Symantec/Norton, pt. 360, siden midten af 80'erne og jeg kan slet ikke genkende dine problemer. Det er åbenbart meget lokalt...

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 17-10-07 20:46

Virker heller ikke med F5. Jeg kan vælge esc to change boot order, F10 to enter setup og F12 to boot from LAN.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 17-10-07 21:00

Bille: Undskyld mit pedantiske sprogbrug, men "forsværge, at det er en fejl 40" betyder: Nægte, at det kan være en fejl 40... Læs du også mit indlæg igen

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 17-10-07 22:02

Citat
Virker heller ikke med F5. Jeg kan vælge esc to change boot order, F10 to enter setup og F12 to boot from LAN.

Får du denne menu frem når du trykker på en Ftast.

Skal du trykke på esc og hurtig der efter på F5 eller F8 så skulle du komme til windues opstart menu hvor du kan komme ind i fejlsikker tilstand og afinstallér programmet

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 22-10-07 10:58

Menuen kommer automatisk, når den starter op. Det ligner overhovedet ikke opstarten på min stationære.

Jeg vil forsøge at formatere og geninstallere windows, og så undgå Norton Go-back

Annuller spørgsmålet
Fra : Breunski

Dato : 25-10-07 11:46

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Jeg blev desværre nødt til at formatere og kunne ikke redde mine data