/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
vista opstart
Fra : twinkey
Vist : 590 gange
50 point
Dato : 16-10-07 17:09

Hej
Jeg har skiftet til vista... stor fejl!!

Men er der nogen der kan svare mig på hvordan man kommer der ind, hvor man styre hvilke pogrammmer der starter op sammen med windows

plejer at kommer der ind via KØR

mvh Twinkey

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-10-07 17:24

I XP er det kør og msconfig.
Ved ikke om det er samme i Vista.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 16-10-07 17:24

Her finder du løsning på at få de kendte ting frem: http://www.vistaguide.dk/tweaks/browse/1.html

Citat
Forklaring til hvordan man tilføjer kør kommandoen.

Microsoft har i alle deres styresystemer indtil nu haft en tydelig "kør" knap indlagt, som bruges hvis man ikke lige har lyst til at navigere rundt i det smarte GUI (Graphical User Interface), eller blot syntes at denne funktion er nemmere at bruge.

I Vista er denne dog skjult væk, men det er selvfølgeligt muligt at tilføje den til start menuen igen. Dette gøres på følgende måde:

Højreklik på et frit felt i proceslinjen.
Klik på egenskaber
Vælg menuen start
Klik på tilpas
Find punktet der hedder "kommandoen kør" og sæt flueben i det, den ligger ca. midt på siden.
Tryk OK og nu skulle kør være tilføjet start menuen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-10-07 17:25

Jo det er det samme i Vista bortset fra at Kør mangler indtil man får den sat på.

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 16-10-07 18:09

Du behøver ikke kør. Du skriver bare msconfig i det lille søgevindue over startknappen, og straks fremkommer der et link til msconfig øverst i startmenuen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-10-07 18:31

Citat
Jeg har skiftet til vista... stor fejl!!

Jeg var også træt af den i starten, men efterhånden som jeg har lært at håndtere Vista bliver jeg mere tilfreds bortset fra at det er møgirriterende at der ikke er dansk stavekontrol i Windows Mail.

Det er meget få programmer jeg ikke kan afvikle på Vista når brugerstyringen er frakoblet.

Kig lidt i Tweak linket, men vær kritisk med tweak programmer, de rgodt kan gøre det ringere end det er som standard.

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 16-10-07 18:42

på en windows home er det herinde: C:\Documents and Settings\*Din pc's navn*\Start Menu\Programs\Startup

nogle af mapperne du skal ind i er vist nok skjulte

Kommentar
Fra : morfar35

Dato : 16-10-07 19:38

hej twinkey jeg har et program til hurtig start til win 98xp ved ikke om det kan benyttes til vista men du kan da prøve hilsen morfar35

www.windovsstartup.com/

Godkendelse af svar
Fra : twinkey

Dato : 16-10-07 20:15

Tak for svaret BjarneD.