/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Granit bordplade
Fra : Ronni2200
Vist : 6558 gange
100 point
Dato : 16-10-07 16:30

Halløjsa..

Jeg har købt Granit bordplader til mit køkken. Og så ville jeg lige hører om nogen kan fortælle mig hvordan jeg skærer et Firkantet hul, til Vask/nedfældnings kogeplader.. Jeg har hørt at når de "rigtige" folk gør det, så starter de med at skærer en rille på bagsiden, og støbe et stykke fladjern eller lign ind, for at stive bordpladen af?? og hvis det er tilfældet, kunne jeg tænke mig at vide hvordan dette gøres. håber nogen kan hjælpe.

Mvh Ronni

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-10-07 16:38

tag bordpladerne med til en stenhugger, hvis det er rigtig granit. han er sikkert bedre til at lave den slags og han har også det rigtige værktøj til det. du kan godt gøre det selv, men det er ikke at anbefale hvis du ikke er erfaren på området.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-10-07 16:54

Der er specialfirmaer til den skags, som så vidt jeg ved bruger diamant til at skære i granit.
Jeg ville ikke turde begynde på sådan noget selv, med mindre jeg kunne få flere granitplader næsten gratis.

Jeg har prøvet at skære en granitplade til med en almindelig vinkelsliber med diamantskive. Det er ikke svært. Men det må være meget sværere med en nøjagtig større udkæring af et hul i en plade.

Et af problemerne er vel at den knækker, når man er næsten færdig

Kommentar
Fra : Ronni2200

Dato : 16-10-07 17:05

Ja ved der er firmaer til den slags. men har valgt at prøve selv.

Og er klar over at der er mulighed for at den kan knække, også derfor jeg spørger om nogen har erfaring med at støbe fladjern ind på bagsiden og om man overhovedt gør det på den måde. SS Men tak for svaret anyway

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-10-07 17:34

Citat
Jeg har købt Granit bordplader til mit køkken

Har de ikke tilbudt at skære hullerne ??????

Dårligt køkkenfirma....

Det er absolut IKKE noget du selv skal gå igang med - det er IKKE for "hjemmesnedkere" - derfor er der heller ikke en "hyldevejledning til gør det selv folket"....

Der skal specialværktøj til.....

Annuller spørgsmålet
Fra : Ronni2200

Dato : 23-10-07 19:47

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål