/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Diskussioner i "tips" - sygt!
Fra : kanjegik
Vist : 556 gange
1 point
Dato : 05-02-03 18:12

Det er da noget sygt at køre diskussioner i tips-kategorien. Ikke fordi man ikke har lyst til det ind i mellem, men Steffansteffan burde efterhånden være klog nok til at lave et spørgsmål, hvor der så kunne diskuteres efterfølgende.
At ram2 så følger den op i tips, kan jeg egentligt godt forstå - og på den anden side ikke.

Nåh - nok om det!

Jeg var med til at bedømme de tips fra uffe29, som Steffansteffan brokker sig over ikke fik nok point.
Mht. til tips om Foretrukne: For mit vedkommende duer det ikke med eksporten - og jeg ville heller aldrig bruge den løsning. Jeg går bare ind og flytter mappen Foretrukne til diskette, eller hvor den nu skal hen.

Mht. til tips om Scandisk: Hvis man er en urutineret bruger af pc, er det en ganske god ide at køre scandisk ved nedbrud. Det hænger sammen med at der nemt kommer nogle filer til at "flagre rundt" på pc'en i forbindelse med nedbrud, og disse bliver fundet af scandisk.
Er du derimod rutineret bruger er der flere metoder til at stoppe scandisk fra at køre. Jeg bruger et tweak-program til alle disse former for indstillinger, for det går stærkt. - Og skulle man lave tips om alle de indstillinger man kan lave fra et tweak-program, så ville en eller anden få travlt

Alt i alt var jeg måske ikke den bedste til at bedømme de tips, men jeg var åbenbart ikke helt alene om det!
- men det ville da være skønt hvis man kunne begrunde sin pointgivning i tips, for det er ikke alle tips der er tips.... f.eks også tips om gratis sms-steder (der ikke virker!) o.s.v.

Mvh

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 05-02-03 18:18

Ja - Du har nok ret kanjegik, men det var nu bare fordi, at det jeg kommenterede var i tips.

[citat]At ram2 så følger den op i tips, kan jeg egentligt godt forstå - og på den anden side ikke.[code/]

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 05-02-03 18:19

Hovsa!! - Det der med citater, har jeg vist ikke helt styr på

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-02-03 18:20

ok, kanjegik det var måske også lidt overdrevet men jeg var blevet så træt at at nogle bruger giver folk 0 stjerner, og jeg synes da godt at hans tips skulle 3 stjerner.

/Steffan

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 05-02-03 18:21

Yep, ram2 - jeg var selv lige ved det... derfor prøvede jeg at formulere det forsigtigt

Mvh

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 05-02-03 18:23

Steffansteffan - det kan da godt være at du syntes det var et godt tip, og andre syntes så at det var knap så godt. Det burde da ikke udløse et nyt tip, om hvor godt du synes det er?? eller har jeg misforstået en pointe her?

Mvh

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 05-02-03 18:28

Der er meget der er sygt...

Men egentlig er det rigtigt. Franksp havde skrevet et genialt tip, hvor netop alle links virkede, og hvor principperne bagved var fine. Jeg skrev til kandu.dk -- og indlægget FORBLEV ubesvaret...

Man skal selvfølgelig huske, at www.kandu.dk fungerer på vores allesammens fritid -- og "arbejde" i fritiden... Når man har tid går man ind og hjælper andre.

Langt hen ad vejen er dine argumenter også ganske korrekte....

Men: lad det være et princip at

- virker et hyperlink ikke
- eller er tippet KUN en tydelig jagt på point (hvilket en diskussion i tips kan være, idet man kunne ofre nogle af sine points på diskussionen!!!)

SÅ TILDEL TIPPET 0 (NUL) stjerner...

Men hvis tippet ER velfungerende -- også selvom du allerede kender det -- så er det jo "rimelig godt" = 3 stjerner...

Når tippet er bedre end man selv kunne skrive det, er det NATURLIGVIS 5 points...

Men et velfungerende tip, der får 0,5 stjerner i snit er - som sagt - uretfærdigt...

Så hvad er konklusionen: alle vurderinger vil være individuelle.

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 05-02-03 19:44

RAM2
Jeg vil gerne gøre mine tips så gode som muligt, så jeg kunne godt tænke mig dine definationer på:
* ligegyldige tips
* hvornår man tæppebomber

Jeg mener bestemt ikke jeg har lavet noget a'la http://www.kandu.dk/dk/tip/3029 eller andet som ikke virker/er ligegyldigt.
Jeg kunne også godt tænke mig hvis nogen ville trykke på mit navn, og kigge om jeg har lavet nogen tips som ligger under det som benævnes "ligegyldige" tips.

Det skal siges at det jeg laver af tips senere vil være at finde på min hjemmeside

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 1 point
Dato : 06-02-03 10:54

Hørt!

Afskaf point eller lav muligheden om for at vinde månedens præmie (som jeg tidligere mange gange har opfordret til) - så kan det være vi får en mere fornuftig brug af tips.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-02-03 11:00

Og lige også m.h.t. Scandisk - lad være med afbryde / undlade at køre - der er da en fornuftig årsag til at systemet foreslår at den skal køres!

Selvfølgelig er der da nogle tilfælde hvor man kan afbryde eller undlade kørslen; men I mange tilfælde retter sScandisk op på hardisken(e)! og således at man ikke på et senere tidspunkt støder ind i en smadret fil - så min anbefaling spring kun over Scandisk hvis man er 100% sikker på at ens system er OK og at man også har Backup der OK.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-03-03 00:48

RAM2....nu har du så travlt allemulige andre steder....kunne du så ikke svare på mit spørgsmål

Godkendelse af svar
Fra : kanjegik

Dato : 20-07-03 21:07

Tak for svaret Bjarne_H.