/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Badeværelse - gør det selv
Fra : maler-fidusen
Vist : 720 gange
100 point
Dato : 16-10-07 11:22

Vi har et lille gæstetoilet og overvejer selv at ligge nye fliser ovenpå de eksisterende --- har i nogle erfaringer med det?

Risten ville skulle hæves (støvejern er afløbet vist lavet af)

Gode råd og erfaringer modtages

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 16-10-07 11:24

støbejern skulle der self. stå

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-10-07 11:38

Jeg går ud fra at det både er væg- og gulvfliser du mener.

Hvis de gamle fliser sidder bumfast , og du gider have arbejdet med at slibe dem ru, så klæberen kan holde, så skulle det vel nok kunne lade sig gøre.
Du skal også sikre dig at det ikke giver problemer ved dørgerichter, vindueskarm mv.

Der skal ikke være meget af dens slags bøvl, ud over afløbet , før det er lettere at fjerne de gamle fliser.

Det er i øvrigt fliserne og ikke dig der skal ligge. Du skal lægge.
Kun hvis du er jyde er du lovligt undskyldt.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 16-10-07 11:57

Gulvfliserne havde jeg nok valgt at brække op og så pudse gulvet og nye fliser ovenpå, det er sgu surt når de løsner, hvis du lægger dem ovenpå de gamle

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 16-10-07 13:14

Transor - er jeg lovligt unskyldt hvis jeg fortæller dig at jeg gik ud af den danske skole i begyndelsen af 5.klasse og flyttede til udlandet med mine forældre og gået på amerikansk skole... dvs. ingen dansk siden 5.klasse ?? nu var det bare råd og badeværelse jeg bad om - ikke retskrivning.

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 16-10-07 13:15

vi ville banke fliserne af væggen og pudse væggen op (der er ingen vinduer) og så lægge ovenpå den eksisterende på gulvet... vi taler om 1,5 m2.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-10-07 13:33

Så lærte du jo noget , ikke om retskrivning, men mest dansk om sprog. Der er nyhyggelig mange fuldtidsdanskere , som skriver dårligere end du gør.

Hvis fliserne sidder godt fast og underlaget er i orden , uden revner og uden hul lyd når du banker på dem, så kan du i princippet godt lægge ovenpå.
Har du tænkt på højden ved døren. Den skal jo gerne gå fri , og der skal efter reglementet være frit under døren så der kan komme erstatningsluft ( make up air) for ventilationnen.

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 16-10-07 13:59

der er ca. 3 ½ cm op til døren - i vores hus trådte man ligesom ned i badeværelserne - det store har vi fået lavet af en murer men han ville ha 15.000 for at ligge ovenpå det andet gulv i gæstetoilettet som er helt vildt syntes jeg (han foreslog selv bare at ligge ovenpå)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-10-07 14:46

Det er noget "klamphuggeri"

Ned med ALLE gamle fliser - både på væg og gulv.....

Det giver LANGT den bedste løsning og pæneste arbejde.....

Så svært er det heller ikke på et lille toilet....

En muggert klarer det meste af sig selv.....

Annuller spørgsmålet
Fra : maler-fidusen

Dato : 31-10-07 14:54

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål