/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsom opstart af windows xp
Fra : boro23
Vist : 831 gange
100 point
Dato : 16-10-07 11:01

Min datter har så mange programmer der starter op med pc'en, at det tager op til 7-8 min. Jeg har kørt msconfig, men aner ikke hvilke flueben jeg skal fjerne i start. Findes der et program der kan gøre det lettere at fjerne installerede programmer i opstart, så pc'en kun starter op med det mest nødvendige.

Kommentar
Fra : morfar35

Dato : 16-10-07 11:29

hej boro 23

prøv dette link virker fint uden at skade

http://www.windovsstartup.com/

hilsen morfar

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-10-07 11:43

i og for sig kan du bare kigge på programmerne i start under msconfig - alt der ikke er absolut nødvendigt uden at gå ud i det store er hvad I selv har installeret af ekstra programmer som kan startes op manuelt bagefter via genvej på skrivebordet (som for eks msn - tegneprogram osv)

sørg for at antivirus og firewall starter op selvom det også er noget i har installeret selv

ps det er lidt svært at svare når man ikke ved hvad der kører på datterens pc

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-10-07 11:47

ps vær opmærksom på at det også kan skyldes der er uvelkomment skidt på pc´en - det kan i checke ved oprette en gratis brugerprofil og følge denne vejledning
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=9 og kopiere det hele ind i kategorien hijackthis - blot læg ud med spørgsmålet som gjort her

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-10-07 11:48
Kommentar
Fra : boro23

Dato : 16-10-07 12:19

Morfar 35: virker programmet også til windows vista?
Miritdk: Har skannet for virus,mal-og spyware. Jeg syntes det er svært afgøre hvor man fjerne flueben i msconfig, morfar 35's link ser ud til at være mere overskueligt.

Accepteret svar
Fra : morfar35

Modtaget 100 point
Dato : 16-10-07 13:05

til boro 23
jeg har desværre kun kørt det på win 98 xp kan vel ikke skade at prøve det hej

Godkendelse af svar
Fra : boro23

Dato : 16-10-07 13:18

Tak for svaret morfar35. Jeg prøver på min søn's vista version. Programmet virker godt, starter op på ca 1-2 min nu.

Kommentar
Fra : morfar35

Dato : 16-10-07 18:03

Hej boro23 tak for dine point det glæder mig at du i kan bruge tipset fra mig,håber også det virker på vista,måske du vil fortælle mig det senere du kan godt få min email her
radioman35@mail.tele.dk hilsen morfar 35

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 22-10-07 12:53

morfar 35.. helt præcist hvilket program er det man skal downloade... jeg blir helt forvirret. er ikke just en nørd..

Kommentar
Fra : morfar35

Dato : 22-10-07 22:39

til tide38
programmet findes på http://www.windovsstartup.com

håber du kan bruge det hilsen morfar 35