/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Findes det ??????
Fra : beckski
Vist : 736 gange
50 point
Dato : 16-10-07 10:34

findes der antenne-ledninger hvor der ligger to seperate ledere i én således, at jeg kan føre både radio og tv-signal hen til samme sted og ikke have to ledninger ???

BECK

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-10-07 10:40

Så hvidt jeg husker er det noget med et filter i forbindelse med antenneforstærkeren. Jeg har både radio, tv og parabolantenne på samme kabel, som så deles i een box i stuen med stik til alle 3 dele.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 16-10-07 10:40

Det føres altid i samme kabel, for enden af kablet sætter du en stikdåse med radio og tv udtag, den fordeler selv signalet.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 16-10-07 10:43

vi prøver igen

det her er fra væggen til radioen/tv'et jeg skal bruge en ledning der kan trick'et ....

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-10-07 10:51

Er det du vil have et kabel med 2 ledere og een skærm, et sådant findes mig bekendt ikke, men måske med 2 ledere og 2 skærme.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 16-10-07 10:52

Findes ikke. Du må skifte stikdåsen i væggen med en med et stik og køre kablet derhen du vil og så montere dåsen med de to udtag.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 16-10-07 11:09

Som skrevet før behøver du det ikke. Du kan sætte en fordeler (T-stykke) på din antenneledning i nærheden af radio/tv, og derfra køre videre til apparaterne.
Du skal dog være obs på, at hvis du ikke har et kraftigt signal, kan denne løsning medføre signalstøj.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-10-07 11:12

Dåsen i væggen splitter jo signalet op i 2 frekvensområder, så derfra er du nødt til at trække 2 kabler. Ellers skal du jo pille dåsen ud, og samle hovedkablet inde i dåsen med et magen til, og føre det ud til en "løs" fordeler bag TVèt, som feks. den du tog ud.
Du kan ikke få et kabel som det du efterlyser.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-10-07 11:52

Hej PalleB

Der findes samlere som genkomponere de to frekvensområder i et kabel. De er lige til at sætte i standartvægudtaget.
løsningen er tovlig men nem for de der ikke kan finde ud af det på anden måde.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 16-10-07 16:12

altså ... det lyder som om i et eller andet sted har svaret, men ikke rigtigt kan fortælle mig min løsning - måske formulerer jeg mig vagt!

Jeg har en 'dåse' i væggen med både radio- og tv udtag.
fem meter fra denne 'dåse' står tv og radio lige ved siden af hinanden.

hvordan forbinder jeg disse to ting lettest og pænest ??

Min første idé var jo to ledere i et kabel og så afisolere hvor det passer og så sætte de sædvanlige stik på ...

KJ skrev kl 10:51 ordet SKÆRM ...... hvad er det ?

beck

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 16-10-07 17:32

Skærm er den yderste strømpe som er den ene pol i antenne signalet, den strøm der går igennem den beskytter den inderste ledning mod elektriske forstyrrelser. Jeg havde samlet kablet i din eksisterende dåse og sat et blænddæksel på med et hul i og kørt kablet hen til der hvor du vil have fordeleren og sat en udv. dåse op med dit splitter dæksel. Evt kan du ligge kablet i en pæn kabelkanal langs fodpanelet.
Der er altså to ledninger i antennekabel leder og skærm og de fås ikke anderledes.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 16-10-07 17:36

Hvad med det der 't-stykke' .... hvad kan det ??

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 16-10-07 17:44

Det samme som dit dæksel med to udgange det deler op i radio og tv signal pas bare på at du får det rigtige og ikke et der bare deler signalet i to, du kan ikke bruge det efter dit deledæksel da er signalet jo allerede delt comprende?

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 16-10-07 17:46

ok ... jeg tror jeg forstår ... måske

må hellere lige prøve!

foreløbig tak