/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hjælp -Falsk Email sender pics
Fra : alkyrix
Vist : 818 gange
100 point
Dato : 15-10-07 23:11

Hej

Er der nogle som er hurtige på tasterne, så må I meget gerne svare her?
Jeg har et problem, jeg kender en tøs som har sendt nogle frække billeder til sin kæreste, og udover det har de KUN lagt på hendes pc.

Pludselig kommer der en mail til nogle af hendes venner fra en mail i hendes navn, men en anden end hendes normale, hvor disse billeder er vedhæftet!
Hun bliver selvfølgelig chokket og nu kan hun ikke finde ud af hvem som har gjort det!

Det er en normal hotmail adresse som er blevet oprettet, i hendes navn og det hele, men den er begrænset, så man kan ikke komme ind og resette password f.eks.
De mails der blev sendt ud er nogle kontakter som er fundet på hendes facebook.

Det virker meget på mig, at det er helt sikkert en virkelig person som har gjort det her. Ellers ville man da ikke oprettet en ordentlig hotmail og finde kontakter fra facebook. Det er jo ikke en robot eller et program der gør det..

Mit spørgsmål er så, hvordan finder man ud af hvem det er?!
Det kunne jo være kæresten, som er den eneste som har billederne...eller måske en af hans venner??
Men når man går ind på hotmail.com og trykker "glemt pasword" kommer der en tekst om at denne mail adresse er begrænset og ikke indeholder de oplysninger for at man kan tage den "bagvej".

Er der en anden måde at finde ud af hvem som har oprettet den? uden at gå den lange vej med advokater og msn - hvis man overhovedet kan det?

-TAK!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-10-07 23:21

Automatiske bots kan sagtens oprette en hotmail, Yahoo osv. Det sker hele tiden, til brug for spamafsendelse.

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 15-10-07 23:25

hurtigt svar
Det ka vi lide...

hmm, ja det er selvfølgelig rigtig. Men den er oprettet med hendes navn og alt muligt: emailen hedder noget i stil med: k.j.andersen@hotmail.com ...det er så ikke den, men hun bliver tit kaldt ved sine første bogstaver..altså f.eks. KJ
Så det virker lidt suspekt..

I mailen stod der noget med "watch cute girl" osv...alt på engelsk... kan en bot se billederne og selv generer en tekst der passer til?

Og det virker også underligt at det kun er til NOGLE af hendes facebook-kontakter, og kun mænd!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-10-07 23:28

Bots kan det mest utrolige, men det der lyder godt nok mærkeligt. Umiddelbart lyder det som om, at hun har "nogen" inde og kigge i maskinen.

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 15-10-07 23:30

hmm fuck... det må jeg nok sige, hvis det er en bot, så er den godt nok udspekuleret..
Nu tør jeg ikke have billeder til at ligge på min puter længere..

Hmmm hun kunne prøve at køre en spycleaner eller noget så..hvis der er noget at finde..

Andre muligheder?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-10-07 23:36

Jeg tror nu heller ikke på en bot i det tilfælde, snarere end bagdør på hendes maskine, hvor der er en der "leger".

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-10-07 23:38

Du kan prøve at sende hende her ind, og så kan vi tjekke hendes maskine http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=9

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 15-10-07 23:40

hmm nu får jeg så at vide at billederne først blev sendt til kæresten over msn, altså i chatvinduet. Det gør det jo mere åbent for andre ik? Det er jo ikke lige den mest sikre måde at gøre det på?

Men ja..det ku godt være en bagdør på en måde..hvordan finder man den? Opdateret virustjekker?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-10-07 23:43

Hvis hun opretter sig på mit link, så har vi masser af metoder til at tjekke hendes maskine. Jeg syntes det vil være en god ide, så det enten kan blive be eller afkræftet, om det skyldes en bagdør.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-10-07 23:46

Vi har tjekket masser af maskiner for skidt, og for det meste får vi gravet skidtet frem http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=11

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 15-10-07 23:48

Okay..det lyder da som det er den rette fyr jeg har fat på.
Anede ikke der var nogle som gik op i sådan noget..men den logfil der? Får I adgang til hendes computer på en eller anden måde eller noget...
Sku da nødigt komme flere billeder ud på nettet

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-10-07 23:51

Næh, vi får ikke adgang overhovedet. De logfiler vi beder om, indeholder ikke private oplysninger. Brugernavnet og maskinens navn kan blive vist, men det kan slettes inden man poster loggen, hvis man vil det. Ellers er der intet "kompromitterende" i det.

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 15-10-07 23:53

aha..det er cool
Jeg siger mange tak...jeg tror jeg lukker tråden nu så.
Jeg beder hende om at oprette en tråd ved jer, så håber jeg at I kan hjælpe, ihvertfald med at finde ud af om hun er blevet hijacket eller hva nu

Så hvis det er kæresten, så må vi bare have køllen frem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-10-07 23:56

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 110 point
Dato : 15-10-07 23:56

Vi skal nok tage os pænt af hende ihvertfald, og få renset hendes maskine om nødvendigt. Om vi kan løse mysteriet mysteriet med den konto, ved jeg så ikke. Men jeg vil starte på at kigge efter lignede tilfælde nu.

Godkendelse af svar
Fra : alkyrix

Dato : 15-10-07 23:58

Det lyder sq godt.. jeg glæder mig at til høre fra hende, hva I finder ud af

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-10-07 23:58

Citat
hmm, ja det er selvfølgelig rigtig. Men den er oprettet med hendes navn og alt muligt: emailen hedder noget i stil med: k.j.andersen@hotmail.com ...det er så ikke den, men hun bliver tit kaldt ved sine første bogstaver..altså f.eks. KJ
Så det virker lidt suspekt..

Og der er ikke andre DU/ hende du har sendt en mail / msn TIL ???

Ærligt; boede jeg uden for for din dør, kunne jeg NAPPE dine ''sendinger''
og MEGET hurtigt videre-give dem,
Og sæføli får alle der er med på beskeden svar.

PLUS den bliver givet videre til diverse TUBE/ R

Så hold dig til lidt '''lagen_gymnastik''' uden billeder

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-10-07 23:59

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-10-07 00:02

Kan HELLER ikke læse mere__ troede/ syntes der stod ??? Falck