/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Grafik kort driver til Vista
Fra : Jrod
Vist : 831 gange
100 point
Dato : 15-10-07 22:55

Hej alle.

Jeg er ved at installere drivere på en labtop med Windows vista 32 bit.

Jeg har problemer med grafik kort driveren. Kortet er et Nvidia Geforce 8400M GS.

Når jeg prøver at installere den driver der var med på CD'en får jeg afvide at det ikke kan lade sig gøre fordi den driver jeg prøver at installere er til windows vista 64 bit og kun er designet til at køre på et 64 bit system.. jamen det er da ikke noget problem tænker jeg, jeg henter da bare en driver til kortet men til en vista 32 bit istedet. Når jeg så prøver at installere den driver så får jeg præcis samme fejl mælding, nemlig at det kan ikke lade sig gøre da den driver jeg prøver at installere kun er designet til et vista 32 bit system. Øhhhh???

Altså, når jeg installere vista 64 bit driveren får jeg afvide at det ikke er et vista 64 bit system jeg har, så det kan jeg ikke. Og når jeg installere vista 32 bit driveren så får jeg afvide at det ikke er et vista 32 bit system jeg har.

Hvad er det så jeg har??

Jeg har kigget efter igen, det ER vista 32 bit der er installere på maskinen.

Nogen der ved hvad der er galt her? nogen der kan nogle vista tricks?

Håber i kan hjælpe mig.

Mvh Glen.

Kommentar
Fra : Jonassen

Dato : 15-10-07 23:08

Har du af-installeret resterne af dit forsøg med 64 bit driveren?

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 15-10-07 23:09
Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 15-10-07 23:40

Hej, tak for det hurtige svar.

Jonassen: Ja den har aldrig nået at installere noget, den stopper før den begynder at kopiere filer eller noget som helst. og der er ikke nogen Nvidia drivere i Tilføj og fjern programmer eller noget.

Caine: Kigger på det nu.

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 15-10-07 23:44

Caine, det er jo bare endnu en driver til vista 32 bit, det har jeg jo prøvet, står os i mit spørgsmål. Det vil den ikke, får bare afvide at jeg ikke kan installere driveren da den ikke mener at det er et 32 bit system jeg har.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-10-07 01:07

Hvis du NÆRLÆRSER hvorfor og alt andet VISTA

Så UNDERSTØTTER dit ?? simple og billige bundkort IKKE VISTA´s krav
Du skal simpelthen BARE være uptudate/// MERE overflødig
HARDVARE__ tvivler MEGET PÅ___ at det er din PC der IKKE
lever op til skidtet..............

Men B-GATES der HAR en FUCKING masse Licenser ude at KØRE...

Mangler DU gode programmer til DET du brokker dig
over::::::: smid en PM.

MEN LAD være med at fodre Bill Gates ____________pengemaskine-

BARE MIN MENING_ + programmer der VIRKER PÅ VISTA

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-10-07 01:11

Skal lige NÆVNE _________alt er næsten U//// muligt på en Vista

Bortset fra SUPPORT
Har du en 32 bits køeb en 64

har du en 64 køb en 32 bits

Og driverne skal d u til VÆRSTE fald hente på andre sider.
G tna

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 17-10-07 08:38

Disken:

Fatter ikke en skid af hvad du siger, meget underlig tegnsætning! lol. Men sådan er du vel bare.. (joke) Men kan forstå lidt på det hele at du ikke er så glad for vista, det er jeg bestemt heller ikke, men nu ligger landet sådan at på den her bærebar, ligger der altså vista på, men derfor skulle et standard grafik kort vel kunne komme til at virke aligevel.

Nogen der har andre ider?

Kommentar
Fra : Jonassen

Dato : 18-10-07 00:43

Jeg tror stadig at det er pga den påbegyndte installering af 64 bit versionen.

Når du så forsøger at installere 32 bit versionen konflikter den med første version og tror at dit sytem er 64 bit - deraf den nye fejlmelding.

Umiddelbart ville jeg jeg anbefale at systemgenopret til FØR 64 bit forsøget og derefter gå i gang med 32 bit udgaven.

At du ikke kan finde noget i "tilføj/fjern" er ikke ensbetydende med at der ikke er rester af dit første forsøg.

Accepteret svar
Fra : xick

Modtaget 100 point
Dato : 18-10-07 21:46

bærbare computere driller ofte med grafikkort .. kig ind på http://www.laptopvideo2go.com/ og find den version, hvor dit grafikkort er på listen .. hent derefter den moddede .inf fil, som også hentes på siden, og prøv derefter at installere det. Der er en ret detaljeret billedeguide inde på siden også, som burde kunne guide dig igennem.

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 26-10-07 15:07

Jonassen.

Det er ikke pga den påbegyndte installation af 64 bit installeringen, der er ingen rester, den kopierede ikke nogen filer eller noget, den startede slet ikke installationen, prøvede selvfølgelig en system genopretelse, men med samme resultat, men du har ret i at det kunne det godt være. Men ikke i det her tilfælde. Men ellers mange tak for dine ider.

Xick. Jeg har læst hjemmesiden godt og grundig igennem, Fantastisk hjemmeside må jeg nok sige, meget brugervenlig. Og det løste os mit problem, jeg fandt grafik kortet på listen der inde, hentede den nyeste driver, og modifikations filen, fulgte vejledningen fra punkt til punkt og vupti... driver insatalleret uden fejl og problemer. Så mange tak skal du have for det.

Mvh Glen.

Ps tak til alle jeg andre os.

Godkendelse af svar
Fra : Jrod

Dato : 26-10-07 15:08

Tak for svaret xick.