/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
"brændt hul i skærmen?"
Fra : thorkil1
Vist : 446 gange
300 point
Dato : 15-10-07 21:21

Min søn har en Nokia 5300..

I skærmen er ligesom et "brændt" sort hul i skærmen, når den er slukket. Hullet er blåligt i yderkanten og måler cirka 1 * 1 cm.
Når man tænder bliver det brændte område ved med at være sort, mens resten bliver hvidt. Der kan ikke ses tekst eller noget som helst...???

Hvad i alverden mon det Er???

Telefonen er 2 måneder gammel....

mvh
thorkil

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-07 21:24

Han har ødelagt skærmen - enten ved tryk eller med en varm genstand.....

Håb på garantien vil dække.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-07 21:28

Det kan også være sket ved overgang....

Man skal jo tro det bedste om sine børn

Garantien bør dække.....

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 15-10-07 21:33

hmmm - det er jo ikke til at vide - han har været på besøg hos kusinen i tre dage... men kan man ødelægge ved at trykke hårdt på den??? Han går med den i lommen altid, så hvis det er en varm genstand, så skal han vel også have brændemærker i bukserne...

thorkil

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-10-07 21:33

Formentlig hår mekanisk påvirkning.
Mobiltelefoner er gode til at slå søm i med . De duer så ikke til andet bagefter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-07 21:36

Citat
så skal han vel også have brændemærker i bukserne

Ja - med mindre han har lagt den ved brændeovnen...

Uanset hvad skal den jo laves - så du indleverer den bare og kender ikke årsagen....

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 15-10-07 22:22

Hvis skærmen/ displayet som er en glasplade med flydende krystaller(lyskilde) for hårt tryk/slag bliver det sort og mælkehvidt, det punktere.
Det er beskyttet af en plexiplade og hvis der direkte er et brændmærke IND I plexipladen så tyder det på at der er en der brændt med en cigaret eller åbel ild, og den høje temp. kan displayet heller ikke tåle.

Er der et brændmærke ind i plexipladen er det nok svært at få garntien til at dække, men sort skærm uden synlig vold, skal dækkes af garntien

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 15-10-07 22:34

glaspladen fejler intet - der er ingen tegn på synlig vold overhovedet. Brændingen ses kun på selve skærmen indenfor glaspladen. Det er jo en "skub-op" telefonen - og den funktion fejler heller intet.

thorkil

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 15-10-07 23:36

Så er det ned til forhandleren og få en ny her og nu,( hvis du er heldig) eller sender de den til rep. for at få et nyt display sat i, for DET ER EN GARANTI REP. når der ikke er synlig vold på den, så pres forhandleren til at give dig en ny her og nu, med mindre de kan få den rep. inden for kort tid ! max 14 dage.

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 17-10-07 18:49

Skærmen kan også være blevet ødelagt hvis den har været i tæt kontakt med en magnet.
Tag ned hvor i købte den og byt den da til en ny.