/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs billedoverførsel mellem TV´er
Fra : bennybilstrup
Vist : 3039 gange
120 point
Dato : 05-02-03 17:02

Er der nogen der har erfaring med de billige (kr. 500) sendere/modtagere til trådløs billedoverførsel fra et fjernsyn til et andet?

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 06-02-03 04:26

de virker lige efter hensigten :)

Kommentar
Fra : bennybilstrup

Dato : 06-02-03 08:27

Jeg har hørt, at billedkvaliteten ikke er så god som ved de dyrere modeller - har man et fingerpeg om hvor mange hz man skal op på for i mit tilfælde, at sende ca. 15 m. gennem 3 murstensvæge uden sne på skærmen.

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 120 point
Dato : 06-02-03 10:20

Hej!

Jeg har et Medion MD9032 trådløs sæt som jeg gav ca. 550 kr. for for nogle måneder siden og som virker upåklageligt over en afstanf på ca. 20 meter fra 1. sal til stuen. Det TV-signal som jeg modtager er klart og godt og der er ikke sne på.

Systemet har 4 kanaler i frekvansområde 2,400 - 2,4835 GHZ og fjernbetjeningssignal og returkanal på 433 MHZ.

Der står at rækkevidden er ca. 100 meter udendøre og ca. 30 meter indendøre; men som kan variere afhængig af forhold.

God fornøjelse!

Mvh
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : bennybilstrup

Dato : 06-02-03 10:24

Tak for det glimrende svar Bjarne_H.
Du kan vel ikke fortælle mig hvor du har købt vidunderet?

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-02-03 10:46

Selv tak - Jo da!

Jeg købte det i TDC's telebutik da de havde det på tilbud; men det har det muligvis endnu / igen og til en pris af ca. kr. 500 - ellers mener jeg også at have set det hos Fona eller Merlin.

Prøv evt. også at kigge på http://www.edbpriser.dk

Mvh
Bjarne