/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vi søger sneslynge/fejemaskine
Fra : vagn2901
Vist : 9773 gange
500 point
Dato : 15-10-07 14:19

I vor grundejerforening har vi 170 m. flisebelagt sti, som skal ryddes for sne og saltes. (Hvis der kommer vinter). Vor pensionist, som klarede det ved håndkraft vil ikke mere.
Er der nogen, der har erfaring med sneslynger eller en lille fejemaskine. Gerne med oplysning om ca. pris og fabrikat.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-10-07 14:30

Texas har udmærkede maskiner.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 15-10-07 15:05

Jeg købte for 2 år siden en lille TEXAS (ikke den helt lille) og er godt tilfreds. Jeg mener den koster ca. 10.000 kr. som ny, men jeg fandt den i den blå avis til 4500,00 kr. og man kunne ikke se den var brugt en sæson. Så led og du vil finde. Kosten kan vendes ved hjælp af et håndtag.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 15-10-07 16:15
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-10-07 17:05

Texas kr. 1.199,00 http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=79999&n=10&KundeID=
(de har dog ikke foto... endnu)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-10-07 17:08

NB: Min far (79 år) har Texas Snow Buster 450 som dabj henviser til... og den er han glad for. Han påstår den kan kaste sneen over på modsatte fortov
NB: Husk det er dabj som henviser til denne

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 15-10-07 17:39

Den jeg har er Handy Sweep 600R

http://www.texas.dk/fejemaskiner

Jeg fejer mit eget fortov samt 2 naboers hver gang er er sne.

hawaii7

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 15-10-07 20:53

Det billigste er at få sin kone til at gøre det (Det gør jeg)

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 16-10-07 05:53

Det er jo ikke os alle der har konen ordentlig opdraget .

hawaii7

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-10-07 07:32
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-11-07 11:08

OK, det er ikke begyndt at sne endnu.... men hvilken maskine besluttede I jer for??

Annuller spørgsmålet
Fra : vagn2901

Dato : 05-11-07 11:23

Da vi indtil videre har besluttet ikke at anskaffe udstyr annullerer vi dette spørgsmål

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 05-11-07 11:32

Vi har en lille stiga sneslynge m. el til vores indkørsel - men den kan kun tage op til 20-25 cm i højden og 35 cm i breden og det synes jeg godt kan give besvær på de meget sneende dage... men ellers en rigtig god sneslynge
Stiga laver også størrer modeller og med så mange m2 ville jeg nok vælge en stor model og self. benzin drevet.
Du skal tage højden både for breden den slynger på samt højden - jo bredere jo mere tid sparer du.

se mere på:

http://www.stiga.dk/(sffntkivqptsmzupg1fpczum)/index.aspx?Country_id=6 vælg produkter og sneslynge