/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Ferie NU! What to do?
Fra : Kazistuta
Vist : 743 gange
500 point
Dato : 15-10-07 11:48

Mig en og kammerat havde egentlig besluttet at tage ene afbudsrejse afsted sydpå idag, men alle de store, kendte rejseselskaber melder alt udsolgt - har ringet rundt hele morgenen. Nu står vi så med skægget i postkassen og vil gerne afsted - hvad kan vi gøre?

Mit indtryk er, at man ikke som i gamle dage blot kan tage i lufthavnen med pakket taske og sige "sydpå, tak!", da de hurtige handler idag foregår via nettet.

Er der nogle "hurtig-handlere", der kan komme med råd?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-10-07 11:57

det kan være svært midt i en efterårs ferie - men prøv at søge på afbudsrejser

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 15-10-07 11:59

Tja....det er jeg godt klar over, men det kunne måske være lettere, når man tager afsted midt på ugen istedet for de normale fre-lørdage... Og tro mig, jeg HAR trevlet google tyndt på søgeordet "afbudsrejse"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-10-07 12:08

http://www.justgo.dk/ måske en chance her - de plejer at være ret gode får jeg fortalt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-07 14:52

I sætter jer bare i toget...

Inden du får set dig om er de par dage gået og så er hjem igen....

Køb kun billet til grænsen - DB har masser af rabattilbud hvor I kan rejse for næsten ingen penge....

Ferie i sydens sol kan du godt glemme på nuværende tidspunkt medmindre du tager et rutefly.....

Så blev du den oplevelse rigere og ved til næste år at sådan gør man ikke....

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 15-10-07 17:38

Prøv DSB Orange Europa hvis det er noget for jer, at tage på en togtur til udlandet. På denne side http://www.dsb.dk/servlet/Satellite?pagename=Millenium/Page/StandardForside&c=Page&cid=1002704461718 kan I læse mere om DSB Orange Europa. God tur hvis I kommer afsted.
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 15-10-07 17:49
Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-07 17:53

Så er det bare at håbe de også har fri et par dage i næste uge....

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 15-10-07 17:53

Prøv at søge på restpladser i stedet for. Det er åbenbart det de hedder når det er indenfor et par dage.

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 15-10-07 19:23

hej!
I er lige i den dyreste uge pga. efterårsferien. Prøv Tyrkiet eksperten: last minute
PØJ. hilsen la

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 15-10-07 22:47

Travelmarket's problem er, at den ikke viser antallet af restpladser. De respektive rejseselskabers egne hjemmesider er mere opdaterede end den nævnte side, derfor tager de også forbehold for udsolgte rejser etc.
Det, jeg håbede på, var, at der var én, der lå inde med et helt anderledes forslag til, hvordan man finder en rejse nu - alle de normale, gængse veje ER prøvet.... Men tak for forslagene.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-10-07 08:20

Så er der "kun" lufthavnene tilbage.....

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 16-10-07 16:35

Hvad med at prøve toget til udlandet?
Mvh. Jesper