/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hækplanter fra Tyskland
Fra : metteto
Vist : 900 gange
100 point
Dato : 15-10-07 09:34

Hej jeg har fundet hækplanter i DK til en rimelig pris, men ville godt lige se om jeg kunne finde dem i Tyskland, hvad hedder hæk på tysk, eller er der nogen der kender en tysk planteskole med e-handel??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-10-07 09:43

'Hvis du køber planter i tyskland skal du sikre dig at de er avlet i det norlige.
Plantesorter kan variere med klimakravet, og du skal ikke være sikker på at en plante fra det sydlige egner sig til Danmark. Selv om den har samme navn.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 15-10-07 09:45

Tak Transor
Det skal jeg huske

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 110 point
Dato : 15-10-07 09:45

Hæk = Hecke

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 15-10-07 20:21

Og en planteskole hedder Baumschule...

Godkendelse af svar
Fra : metteto

Dato : 17-10-07 19:52

Tak for svaret transor.
Det viser sig at priserne er nogenlunde de samme. Så vi handler i DK denne gang