/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
efterløn
Fra : Kristensen
Vist : 1575 gange
100 point
Dato : 14-10-07 19:31

Hvem ved????

Hvad sker det med min efterlønsopsparing hvis jeg ikke opnår at blive 60 år. Jeg er p.r. 58 år og får desvæære nok førtidspension i løbet af kort tid. Hvis jeg mit efterlønsbidrag nu får jeg så udbetalt de penge jeg har indbetalt.

På forhånd siger jeg tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-10-07 19:53

Som der står på denne side

Citat
Reglerne for efterløn yderst komplicerede og forskellige, alt efter hvem man er. Derfor er det bedste råd, at kontakte sin a-kasse og høre mere om hvad der præcis gælder for netop dig.

http://www.dr.dk/DR1/penge/2007/03/21111314.htm

og denne side

http://www.lederne.dk/lho/A-kassen/Efterloen/Om+efterl%c3%b8n/omefterloen.htm

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-10-07 20:47

Så vidt jeg ved kan du til hver en tid ophæve din efterlønsordning, og få din indbetaling til ordningen tilbage.
Det vil kun være en god ide hvis du ikke regner med på noget tidspunkt at opfylde efterlønsbetingelserne.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-10-07 00:00

Hvis du har anden indtægt end efterløn, formindskes efterlønnen med 55% af den anden indtægts størrelse..........................det var lige en grov snak - så hen til A-kassen og snak med dem.
Går du på efterløn er det kun nødvendigt at betale A-kasse.