/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
tappe vand af vandtanken..
Fra : SACA2
Vist : 2434 gange
100 point
Dato : 14-10-07 15:09

Da jeg er ved at klargøre min campingvogn for vinteren, ville jeg tappe alt vandet af vandtanken og vandet i toilettet.
Jeg startede med at åbne for vandhanen i håndvasken på badeværelset, men da jeg samtidig trykkede på knappen til toiletvandet, ja så kom der 2 dråber og intet vand nogen stedet.
Jeg troede at jeg havde sprunget en sikring, men der er stadig lys og strøm i resten af campingvognen, jeg kan blot ikke tømme vandet af hverken ved køkkenvasken, håndvasken eller ved toilettet (pta. at jeg ved at der er mere vand på).
Er der sikringer i campingvognen??
Hvor sidder mon pumpen?
Nogen gode råd hvad det mon kan være der galt? Og hvad jeg skal stille op?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-10-07 15:55

Der er sikringer i campingvognen, så start med at finde dem, og skift ud.

Vandpumpen er i vandtanken

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 14-10-07 16:20

Vores "Sprite", er der sikringsgrupper til 12 v. i forreste kistebænk, og forreste kistebænk tv. og til 230 v. i klædeskabet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-10-07 17:47

Hvis man vil tappe vand af, skal man se i vognens brugsanvisning, hvor aftapningshanen i bunden af tanken er placeret.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 14-10-07 18:21

Du kan næppe pumpe al vandet ud. Find aftapningshanerne. Der kan være en på/i forbindelse med en vandtank, der kan være en ved boileren til varmt vand, og nogen thetford toiletter har separat vandtank.

Vinterklargøring er en god anledning til at lære og forstå din vogn. Kig i eller rum og kravl en tur ned under den.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-10-07 22:32

Mange har sikringsgruppen siddende i klædeskabet

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 15-10-07 17:02

Hejsa....

Nu har jeg kravlet rundt under vognen og ingen bundprop fundet....og jeg har altså ingen varmvandstank....smiler.men en vandtank som jeg ikke ved hvor er..
.det er en gammel campingvogn fra 1991.
Nordsted...jeg har kigget i skabet og der sidder 3 bokse..Jeg har åbnet en stor madkasseagtig en...men det ligner ikke helt sikringer der er i men en hel masse forbundne ledninger...
Der sidder et relæ..??? som ikke slog fra...og en kasse med en lampe der lyser?? Er det inde i den..DEN skal åbnes med en skruetrækker..
Så har jeg kravlet rundt og kigget overalt i kistebænke osv..forestillede mig en sikringsboks ala i en bil...er det rigtig forstået at det er det, jeg kigge efter eller ??
Transor.og .henrikkrebs ..der er ingen brugsanvisning!!! Det er jo derfor jeg spørger..
og desværre er jeg ikke blevet meget klogere, men mere forvirret...
Havde jeg da bare taget en vandhane af gangen, så var det nok aldrig sket...øv...

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-10-07 17:44

Desværre kender jeg ikke denne campingvogn. Jeg har tidligere monteret flere tanke, og nogle er med bundprop som du kan udtage gennem mandedækslet på tanken, men det hjælper jo ikke når du ikke kan finde tanken.
Og ejheller dit sikringsarrangement, -der kan jo også være lavet flere gør-det-selv-løsninger på en CV hen ad åre.
Men held med arrangementet. Du må jo ikke give op.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 17-10-07 19:41

Tanken er fundet!!!
Og til orientering kan jeg fortælle at det tog mig 1 time at skovle de 10 liter vand op med et æggebæger (Det eneste jeg kunne få igennem hullet..
Sikringerne er stadig ikke fundet....

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-10-07 20:05

Det lyder besværligt, - kunne den da ikke have været tømt med en hævert? (et stykke slange)
Prøv at fortælle hvorfor den var så besværlig at lokalisere.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 18-10-07 06:45

Prøvede med hævert, men min slange var for kort....
Vanddunken var inde i en lukket træboks....derfor kunne jeg ikke umiddelbart se den..smiler..