/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Dårlig ydeevne
Fra : korsbak
Vist : 360 gange
20 point
Dato : 14-10-07 14:44

Hej
Jeg har lige køb ny computer med følgende hardware:

AMD 64 X2 4200+
2047 mb ram
Geforce 7300 SE 256mb

Jeg har instaleret windows vista på computeren. Jeg ved godt det ikke er den hurtigste computer og jeg regner ikke med den kan køre nogen vilde spil. Men problemet er at den dårligt kan køre spil som Return to Castle Wolfenstein ordentligt, hvilket min gamle computer (som var dårligere kunne). Jeg har forsøøgt at opdatere drivere men det hjælper ikke rigtigt. Er der nogen forslag til hvad jeg kan gøre?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 14-10-07 14:50

ja køre xp, det kan være Vista der er problemet, ikke alle spil køre godt på Vista

Din computer er da hurtig nok til at køre spil pænt hurtig ;)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-10-07 14:54

er du sikker på at den rigtige driver er installeret til grafikkortet. Vista skal jo have andre drivere end Vista

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 14-10-07 14:59

Citat
er du sikker på at den rigtige driver er installeret til grafikkortet. [B]Vista[/B] skal jo have andre drivere end [B]Vista[/B]

lol skulle der ikke stå xp

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-10-07 15:04

jo selvfølgelig skulle der da det. Det er ikke sådan når fingrene på tasterne er hurtigere end hovedet. Man er jo nok ved at blive gammel.

Kommentar
Fra : korsbak

Dato : 14-10-07 15:30

Jeg har opdateret alle drivere til mit hardware. Men det kan godt vær fordi spillene ikke kan køre ordentligt på vista. Men altså det er flere spil, også nyere (men stadig ikke særlig krævende spil)

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 14-10-07 16:43

har du været inde på spilende hjemmeside om der er en opdatering, det kan måske hjælpe.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 14-10-07 16:47

Glemte lige har du den nye Microsoft DirectX måske kan det hjælpe at opdater.

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 15-10-07 13:35

Meget dumt at installere vista på en gl computer... Hvor XP kræver, så jorden den ryster - så kræver vista bare dobbelt så meget, havde jeg nær sagt. Og samtidigt behøver en driver bestemt ikke fungere sammen med vista - bare fordi den er kompatibel med XP.

Det er også derfor, spillet har kørt bedre på den gl. Fordi hvis ikke maskinen i sig selv kan enes med styresystemet, kan den da slet ikke køre noget så krævende som et spil...