/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
fryse banankage/bananmos?
Fra : acilia
Vist : 1809 gange
50 point
Dato : 14-10-07 14:16

Kære Alle
Kan man mose bananer og så fryse dem til senere brug?
Kan en banankage fryses?
kh
Acilia

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-07 14:27

Citat
Har lige vendt dit bananindfrysningsproblem med konen,
-som også er kok.-
Svaret blev, -Uden skræl- da konsistensen ændres markant.
Det skulle efter sigende blive noget værre snask, efterfølgende at skulle skrælle bananen.
( Så hvorfor fylde fryseren med problemer )
Iøvrigt skulle jeg hilse og sige at de bliver meget mørke.

Så svaret må blive UEGNET men muligt....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-10-07 14:29

bananmos KAN godt fryses - men hvorfor egentlig når de er så billige og holder sig godt i for eks køleskab eller koldt rum ???

banankager egner sig mere end godt til at fryse ned

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-07 14:30

http://www.arla.dk/appl/HJ/HJ401/HJ401D02.nsf/O/60A03331ECBF648AC1256F2400356677
Citat
Banan kagen kan fryses, du skal bare vente med overtrækschokoladen til du skal bruge kage, altså efter den er optøet.

Såååå

Helt enige er de ikke

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 14-10-07 14:32

Mit lille spørgsmål opstod fordi at vi på mit arbejde har en frugtordning. Hver fredag ligger mange af bananerne mørke og uspiste hen. Da jeg ved at jeg ikke gider stå at bage banankage hver weekend. Tænkte jeg at jeg kunne skrælle dem, mose dem og så fryse mosen til senere bagning af banankage.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-07 14:35

Det er da forsøget værd - tror det lykkedes...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-10-07 14:37

og du kan sagten fryse mosen - men ganske rigtigt det ligner - øhhh - SMØR med L

Hvem filan kommer chokolade overtræk på en banankage ??? BVADR - nå men smag og behag

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 60 point
Dato : 14-10-07 14:40

Jeg har ofte frosset banankage.
Ingen problemer overhovedet.

Har du brug for min meget lækre opskrift?

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 14-10-07 14:56

Frieda: Jeg bruger altid den der opskrift fra Karolines - den er fantastisk - men hvis du har en bedre så bare kom med den - herligt..
Miritdk - prøv lige det med chokoladeovertrækken. Det smager som en drøm. Kom bare forbi her om et par timer så gir vi et stykke til kaffen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-10-07 14:57

BTW - bananer der opbevares på køl holder sig fint - skrællen bliver mørk men selve bananen holder sig frisk

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 14-10-07 15:04

Værsgo
Anne Maries banankage

170 g margarine
280 g sukker
3 æg
Røres godt sammen

3 mosede bananer
100 g hakkede hasselnødder
40 g havregryn
1 1/10 dl kærnemælk
salt
1 1/2 tsk. vanilje
1 ½ tsk. natron
300 g mel

I en lille bradepande 35 min. ved 200°

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 14-10-07 15:13

uhhmmmm dén må jeg prøve! men først i morgen jeg kan se at jeg slet ikke har alle de gode ingredienser..

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 14-10-07 15:21

Værd at prøve.
Boede i kollektiv med denne Anne Marie for mange år siden.
Må indrømme, at hende har jeg glemt, men opskriften lever videre

Laver den ofte, når jeg har brug for store kager, som når min mands bigband (22 personer) har prøve-weekend.
Bager tit flere styks, skærer dem i mindre stykker og fryser dem.

Uhm, bliver helt lækkersulten. Mangler bananer ellers ville jeg bage én nu.
Desværre ingen i fryseren

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 14-10-07 15:32

hoho - ja jeg ved ikke rigtigt hvad der gik af mig i dag - men jeg vågnede på denne skønne, smukke efterårsdag og var i julestemning ( ) og så snakkede min veninde og jeg om at bage julesmåkager men blev enige om at det var simpelthen for langt ude..
Så nu bager jeg boller, banankage og æblestang.

Om lidt hedder det. gåtur i de smukke vestfynske skove.
Livet er herligt ikke..

Min veninde og jeg mødte iøvrigt hinanden i et kollektiv for 10 år siden... dejligt.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 14-10-07 15:37

Pragtfuldt.

Og jeg vil cykle en tur langs Moselfloden i smuk efterårssol og se på de sidste vinranker

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 14-10-07 15:39

Dejligt dejligt - moselfloden og vinranker...lyder skønt.

God tur og tak for snakken..

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 14-10-07 16:01

Nej, hvor bliver jeg dog lækkersulten af at høre om jeres banankager!
Og vejret er jo bare så pragtfuldt, at en gåtur i det fynske lyder himmelsk.
Er desværre selv på arbejde, så ingen kanelstang, banankage eller gåtur her...

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 14-10-07 16:06

Det fortjener du ellers, for at være én af dem, der holder hjulene igang også om søndagen.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-10-07 16:45

Hej Frieda

Hører også til de lækkersultne, men skal lige være sikker på mængden af kærnemælk i opskriften.

Der står 1 1/10 dl kærnemælk, som jeg forstår som 1,1 dl, er det rigtigt?

mvh

Vagnr

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 14-10-07 16:52

Ja, lidt over 1 dl

Jeg ved godt, opskriften målmæssigt er sær, men sådan fik jeg den, og jeg følger den.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-10-07 17:37

Tak, Frieda

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 14-10-07 18:51

Du får pointene Frieda som tak for svar og opskrift..
Tak også til Jer andre - dejligt når man får så hurtigt svar.
Rigtig god søndag aften.
kh
Acilia

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-10-07 19:33

Citat
Miritdk - prøv lige det med chokoladeovertrækken. Det smager som en drøm. Kom bare forbi her om et par timer så gir vi et stykke til kaffen
forsent æuuuwww