/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Importafgift på Virago XV 1100
Fra : 1911hedegaard
Vist : 1086 gange
100 point
Dato : 05-02-03 12:12

Hejsa !
Er faldet over allertiders mest lækre maskine i USA til en favorabel pris.
Maskinen er fra 1993.
Er der nogen der har en idé om hvad afgiften bliver på sådan et dyr.
Er der nogen der har en tilsvarende maskine som de har importeret

Accepteret svar
Fra : PowerRanger

Modtaget 110 point
Dato : 05-02-03 13:02

Du kan spørge hos Told & Skat. De ved det, for afgiften bliver sat efter standard-takster, så vidt jeg ved.

I øvrigt kan de også svare på andre spørgsmål omkring importen.

Kommentar
Fra : 1911hedegaard

Dato : 05-02-03 14:41

Har lige haft kontakt med Told & Skat i Holstebro og fået oplyst en ca. pris på 46.000,-
Er det helt ved siden af ??
Der tales meget om at der er forskel på vurderingerne i de forskellige toldsteder. Er det noget nogle har mærket noget til ?

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 05-02-03 16:24

Det lyder ganske rigtigt - afgiften altså...

Jo, der kan være forskel i hvert fald hvad angår afgiften, idet man traditionelt har lidt lavere vurderinger i Jylland i forhold til Sjælland og øerne... Men ikke nær nok til at det kan svare sig f.eks. at få onklen i Jylland til at importere den... Vi taler om intervaller på 4-5.000 til forskel på enkelte biler...

Henrik, Slagelse

Godkendelse af svar
Fra : 1911hedegaard

Dato : 05-02-03 23:15

Tak for svaret PowerRanger.

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 06-02-03 09:32

Det var så lidt. Godt du kunne bruge svaret. Og god fornøjelse med cyklen.