/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Evighedskalender til væg søges
Fra : susdu
Vist : 3211 gange
20 point
Dato : 14-10-07 01:22

Er der nogen der ved hvor jeg kan få fat i en evighedskalender som dem der hang på væggen i firmaer i gamle dage (og stadig hænger i få firmaer)? Jeg har spurgt hvor de har købt dem, men det kan de ikke huske.

Det skal være en der viser ugedag, dato og måned.
Man vender eller skifter nogle kort ud hver morgen.

Mvh Sus

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 14-10-07 08:15
Kommentar
Fra : susdu

Dato : 14-10-07 10:29

Tak for dit tip, men den er alt for lille, og så er der ingen ugedage på.

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 14-10-07 13:38
Kommentar
Fra : susdu

Dato : 14-10-07 16:35

Ja, det er ihvertfald typen jeg mente, men igen er den alt for lille. Teksten er kun ca. 12 mm høj og tallene ca. 40.

Accepteret svar
Fra : bente64

Modtaget 20 point
Dato : 14-10-07 16:58

Stjæl ideen og lav en selv. Så får du nøjagtig den størrelse, form og farve og det materiale du ønsker. Træ, metal, karton, laminering, decoupage, magnetisk fotopapir m.m. Mulighederne er mange..

God søndag

Bente

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 14-10-07 16:58

Hvad med selv at lave den på ene plader. Bogstaver og tal kan jo købes til at klister på små plader og sætte magneter på.

Så kan du få den lige så stor som du har brug for.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 14-10-07 17:00

Tihi to sjæle en tanke

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 14-10-07 17:05

Kommentar
Fra : susdu

Dato : 14-10-07 23:17

Ja åbenbart, men de ideer ville altså bare ikke dukke op i mit hoved (bortset fra karton).

Hvad er "decoupage" og "magnetisk fotopapir"?

Sidstnævnte lyder meget spændende.

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 14-10-07 23:51

Magnetisk fotopapir:

http://www.ask-alex.dk/content/jubii/index.php?document=artikel&id=8048

Der står at det kan købes hos inkclub, men det er vist kun til visse typer printere.

Decoupage:
Papir eller stof som kan limes på træ, karton, metal eller lignende, med en limlak.

Kommentar
Fra : susdu

Dato : 15-10-07 00:21

Tusind tak til alle der har hjulpet.

Godkendelse af svar
Fra : susdu

Dato : 15-10-07 00:30

Tak for din indsats bente64.
Jeg glæder mig til projektet. Mvh Sus