/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
samme ip nummer
Fra : chicapigen
Vist : 483 gange
100 point
Dato : 13-10-07 21:17

hejsa
jeg har et familie medlem som ikke har computer og han har så fået lov til at bruge vores computer , han har så meldt sig ind i forskellige forum og også et hvor jeg selv er bruger, nu har jeg fået en mail fra moderator om hvorfor jeg kører med 2 brugernavne på samme ipnummer. sig mig er det ulovligt ?? jeg syntes den mail jeg fik fra pågældende forum´s moderator at det var noget de ikke ville have.

venlig hilsen chicapigen

Accepteret svar
Fra : ocorner

Modtaget 110 point
Dato : 13-10-07 21:25

nej det er ikke forbudt med det er op til de forum´s regel set at gøre om du må have.

Måske vil moderator bare vil høre om er er flere bruger på samme ip.

Det kan være et problem hvis den ene bruger laver noget som går ud over forum´s r regel sæt så bliver din ip blokeret og du kan helle ikke komme på

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 13-10-07 21:26

En skole med 300 elever har samme ip med hver deres bruger navn
så det kan i godt gøre, og det er ikke ulovligt.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-10-07 22:08

Bare forklar moderator at der er to selvstændige brugere på den IP
Har du en router hvor flere deler internet, så er der også flere brugere på samme IP

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-10-07 22:10

Det er måske et forum som ikke bryder sig om dobbelt profiler, du kan svare tilbage at i er to eller flere som bruger samme hjemme netværk

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-10-07 22:25

Det er kun her på KANDU at det accepteres at der er nogen der både har 3 og 4 brugerprofiler!

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 13-10-07 22:34

et ip nummer kan godt tilhøre flere brugere
og så vidt det spørgsmål er
så er der, til det svaret,
at flere brugere godt kan have samme ip
og flere brugere i samme domæne kan også have deres egen konti.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 13-10-07 22:39

Jeg køre med dynamisk ip hvad så hvis jeg får ny ip som en anden i forum har haft.

så er der jo flere bruger på min nye ip.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-10-07 22:43

Citat
et ip nummer kan godt tilhøre flere brugere

Det kommer skal an på hvordan du mener det!

Der er kun én abonnent der kan få tildelt et specifikt IP-adresse.
IP adresserne er opdelt i grubber til de forskellige ISP'er, som de så kan stille til rådighed for deres kunder.
Nogle kunder har en statisk opkobling, og får derfor en fast IP-adresse.
Andre kunder har en dynamisk opkobling, og får derfor en ledig IP-adresse, for en periode; så den kan godt hen ad vejen skifte ejermand.

Mange ISP'er benytter derfor den dynamiske tildeling, da internettet globalt ikke har IP-adresser nok til alle de mennesker i verdenen, som gerne vil ud på nettet. Derfor bliver de dynamiske adresser tildelt den som har behov for en forbindelse.
Det har været på tale, at udvide talrækken i IP-adresserne, for at kunne efterkomme det stigende behov.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 13-10-07 22:43

ved dynamisk ip for man typisk den samme ip som du hele tiden har haft, men det kan ske du får en anden indenfor et snævert scoop.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-10-07 22:44

Citat
Jeg køre med dynamisk ip hvad så hvis jeg får ny ip som en anden i forum har haft.

Ja hvis den så er blokeret i det forum du vil have kontakt med, så har du et lille problem.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-10-07 22:50

IP-adressen kan sagtens skifte med jævne mellemrum, selv om du er koblet op 24-7-365.
Jeg har selv en dynamisk opkobling, hvor min router hele tiden er ON, og mine 2 IP-telefoner har forbindelse til mine udbydere i en parat-tilstand; og alligevel kan jeg se at min IP-adresse harændret sig. Der kan godt nok gå op til flere dage med sammen adresse, men skifter også hurtigere.
Så det er ingen rettesnor.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 13-10-07 22:57

Tak for svar til severino og bevi54 kente god svaret

Men mere for at vise ar de fleste forum tillader flere bruger på samme ip.

Citat
Ja hvis den så er blokeret i det forum du vil have kontakt med, så har du et lille problem

Ja men heldig vis er en god administrator i din forum forstålig og vil åbne den hurtis mulig hvis du skriver til ham.

Citat
IP-adressen kan sagtens skifte med jævne mellemrum, selv om du er koblet op 24-7-365

ja det komme an på hvor stor et pres der er på din udbyders net de har jo kun en hvis antal ip at gøre godt med og de skal jo fordeles mellen alle bruger. Hm nu bliver det lidt for teknisk

Godkendelse af svar
Fra : chicapigen

Dato : 14-10-07 14:40

Tak for svaret ocorner. og til jer andre

jeg skrev til moderator at det ikke kun var mig der brugte computeren og at jeg ikke var interesseret i at andre brugte min profil og han/hun svarede tilbage at det var ok når det var på den måde.

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 14-10-07 14:42

Dejlig at kunne hjælpe