/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
viser ikke alle drev
Fra : CCjunior
Vist : 732 gange
100 point
Dato : 13-10-07 07:51

Når jeg er logget ind på skolens trådløse netværk, har jeg 3 ekstra drev, så jeg i alt har 5 drev på min bærbare computer. Hvis jeg så putter en USB pen i, bliver den ikke vist. Jeg er nødsaget til at logge af skolens net for at få den frem.
Det virker som om at xp kun kan håndterer 5 drev ?
Nogen forslag ?

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 110 point
Dato : 13-10-07 08:03

Der kan være et problem med drevbogstaverne, måske konflikter mellem flere drev med samme bogstav.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-10-07 08:04

nej nej xp kan håndtere mange flere drev. I en af mine pcer er der da 11 drev. Det pga 2 hd med hver 2 partitioner. 2 cd/dvd drev, 1 kortlæser der laver 4 drev, samt en usb stick. Men hvorfor det lige driller på din pc er da ikke lige til at vide. Har den altid skabt sig sådan? Måske systemgendannelse
Hvad med inde i diskhåndtering, hvad siger den der.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 13-10-07 08:09

den har altid skabt sig.. men nu du siger det,så kan den sagtens klare kortllæseren selv om der er 5-6 drev bare i den.. så det er måske en konflikt imellem kingston og så computeren ?

Jeg kan først undersøge diskhåndtering på mandag.. Ved godt at det er et lidt dumt tidspunkt at stille spørgsmålet på når jeg ikke kan følge op på det med det samme

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-10-07 08:14

Måske en IRQ konflikt !!!
prøv at deaktivere nogle porte.
kontrol panel-system-hardware-enehåndtering
find porte (com og lpt)
højre klik på kommunicationsport (com1)og vælg deaktiver eller printerport hvis du aldrig bruger den....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-10-07 09:15

Prøv med - Søg drev G: eller hvad det bliver.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-07 09:25

Prøv at sætte usben i INDET du logger på netværket.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-07 09:25

INDET = INDEN

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 13-10-07 11:48

Vil mene du skal åbne computer admnistration - C:\WINDOWS\system32\compmgmt

Gå ned på lager\Diskhåndtering - nederst kan du se de drev der er i brug, og der kan du garanteret finde din USB-pin.

Du højre klikker på den - trykker på skift drevbogstav og sti...

Vælge reditgere - og vælge et drav som du kan se ikke bliver brug i forvejen....

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 23-11-07 09:57

Tak for svaret peet49.
har ændret drev nr til s

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-11-07 10:12

Selv tak.