/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hacienda krydderiblanding
Fra : HelleBirgitte
Vist : 782 gange
100 point
Dato : 12-10-07 20:35

Er der mon nogen her på Kandu, som kender dette produkt og ved hvor jeg kan købe det?

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 12-10-07 20:42

måske i tyrkiske eller israelske forretninger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-07 20:44

Citat
Bemærkninger :
Jeg har tidligere, hos min slagter,kunne købe et blandingskrydderi, kaldet Hacienda krydderi. Nu har butikken fået nye ejere,og de kender det ikke.Det var helt fantastisk bl.a.til fjerkræ, og jeg vil så gerne kunne købe det igen.Har spurgt efter det mange steder, men desværre uden resultat.Kan I mon hjælpe mig? Med venlig hilsen fra Helle
Svar :
Hej Helle
Jeg tror desværre at blandingen er slagterens egens opfindelse, eller i hvert fald eget navn til blandingen, hvis der er angivet hvilke krydderier på pakningen kunne du måske slev blande, men hvis ikke er det jo meget svært.
Beklager jeg ikke kan være til mere hjælp.
Med venlig hilsen
Per

Findes ikke....

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-10-07 20:47

Det er et blandingskrydderi, mener det blev importeret fra Tyskland, meget velegnet til bl.a. fjerkræretter. Desværre er butikken hvor jeg kunne købe det lukket nu.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-07 20:54

Citat
Desværre er butikken hvor jeg kunne købe det lukket nu

Ja - og de lavede SELV blandingen....

Det kan ikke købes færdigt...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-07 20:57
Kommentar
Fra : akle

Dato : 12-10-07 23:50

Jeg var i 10 kr.'s butikken "TIGER" forleden dag og blev glædelig forbavset over hvor mange slags almindelige og udenlandske krydderier de havde, sågar i store poser. Ved ikke om TIGER butikken findes i alle byer, men prøv at tage et kig ind.
Kun et forslag.
MVH Akle

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-10-07 07:58

Hej har du stadig en dåse?
Så kan du se hvem der producerer det og hvor, eller evt hvem der importerer det.

Måske har det et andet navn som du kan burge til at søge på google med.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-10-07 09:34

Jeg har desværre ikke nogen emballage.Det var et krydderi, som slagteren havde til sit eget brug, altså ikke en hyldevare i butikken.Han fik den leveret i meget store sølvfarvede dåser. Når jeg købte det, blev det hældt op i en lille plastikbøtte med låg.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-10-07 10:51

Den bliver nok svær, men prøv de steder hvor slagtere handler. Jeg tænker på inco, Metro og nu har jeg glemt hvad stedet heder ved halmtorvet?
Du kan måske ringe dem op...

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 13-10-07 11:57

hejsa
ham slagteren der havde butikken er der nogen mulighed for at du kan få fat i ham . så kan du jo spørge der, for ellers bliver det nok noget af et detektivarbejde. jeg har noget familie der skal på et stort kræmmermarked idag hvor der er store stande med alverdens krydderier og har sendt dem besked om at kigge efter dit krydderi , så jeg svarer tilbage senere

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 13-10-07 23:36

Tror måske jeg kan hjælpe dig..
Har ikke set at hacienda-krydderi findes, men hvis nogen skulle vide det, burde det være her.
De har alt!!
Ellers må du jo prøve at beskrive smagen, og så må vi "sjusse" os frem til ingredienserne!!

www.krydderiboden.dk
Held med det

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-10-07 08:40

Hvor er det dog dejligt med så mange hjælpsomme "kandu´er" jeg har endnu ikke fundet det, men har sendt mails til forskellige krydderiforhandlere, så må jeg se om de kan hjælpe. Skal nok fortælle, hvis det lykkes.

Accepteret svar
Fra : chicapigen

Modtaget 100 point
Dato : 14-10-07 14:36

hej hellebirgitte
ja så har min bror været på det blå marked i haslev hvor de har en kæmpe stor bod med alverdens krydderier og de kendte ikke til din krydderi blanding men de var meget interesseret i om du kan huske hvad der var i så de måske ad den vej kan hjælpe dig, for de sagde at det kunne godt være de havde det krydderi bare under et andet navn.

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-10-07 18:17

Tak chicapigen - bliver så glad, når folk gider! Ja, hvis jeg dog bare vidste hvad blandingen bestod af, så var det lidt nemmere.........men jeg arbejder på sagen.

Hilsen fra HelleBirgitte

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 14-10-07 19:14

hej hellebirgitte

ja du må endelig sige til hvis du finder ud af hvad der er i den blanding eller nogle af tingene der er i så spørger de igen dernede, de bor kun 10 minutters kørsel derfra så de er der tit

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 15-10-07 06:47

Bor i Tyskland. Skal kigge næste gang, jeg er i Edeka, om de har noget, der hedder noget lignende.

Kommentar
Fra : Marie_Leth

Dato : 30-11-07 00:33

Hej HelleBirgitte!

ved ikke om du stadig leder efter din hacienda krydderblanding, men jeg kan måske hjælpe dig.
Hacienda er et spansk ord og svarer til en slags stor gård (ranch). ordet bruges sommetider i forbindelse med det mexicanske køkken. det må have været en mexicansk inspireret kryddeblanding din slagter solgte.
Man kan finde opskrifter på mexicanske krydderblandinger på nettet. prøv at google "mexican spice mix".
her er fx en opskrift som jeg fandt: http://homecooking.about.com/od/spicerecipes/r/blspice30.htm

der er mange, mange flere... Evt må du alliere dig med en ordbog og onlineconversion.com

god fornøjelse!

mvh.
Marie

Godkendelse af svar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 26-12-07 12:55

Tak for svaret chicapigen.Opdagede lige, at jeg ikke har lukket mit spørgsmål