/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
what to doooo...bærbar valg??
Fra : Jens43
Vist : 627 gange
100 point
Dato : 12-10-07 11:12

Er kommet frem til at skulle vælge mellem disse to modeller, men hvad er det lige jeg skal vælge????

Bærbar nummer 1: PRIS : 10000
NovaBook Ignition - V3 Special Edition - Core 2 Duo T7500 2.2 GHz

15.4" Widescreen TFT Glare skærm (1280x800)
Intel Core 2 Duo T7500 2.2 GHz
Intel Santa Rosa platform 965 Chipset + ICH8M
Geforce 8600GT med 256 MB RAM DX10 kompatibelt
2048 MB DDR 2 RAM 667Mhz
120 GB SATA harddisk 7200RPM
DVD Brænder DL
10/100/1000 Mbit netkort
Intel Wireless 4965 N netkort
Bluetooth, indbygget Webcam 2Mpixel
Microsoft Windows Vista Home Premium

Med denne NovaBook Special Edition følger desuden:
Logitech G9 mus, USB, Gaming mus
Musemåtte Steelpad 5C MYM Motiv
Targus Urban Messenger 15,4" taske

Test af NovaBook Ignition
Klik her for at læse test af NovaBook Ignition på laptopworld.dk

Klik her for at læse test af NovaBook Ignition på tweakup.dk

Features i NovaBook Ignition

3 i 1 kortlæser
1 stk Firewire og 4 stk USB

Bærbar nummer 2: pris:12000

ABook 1575W - Santa Rosa - Core 2 Duo T7250 64bit 2.0GHz

Intel Core 2 Duo T7250 64bit 2.0GHz Processor
15.4" Wide TFT WSXGA+ 1680x1050
2048MB DDR2 PC667 RAM
Nvidia Gforce 8600GT Grafikkort
512MB GDDR3 RAM dedikeret + 512MB turbocache
Robson 1GB modul (Intel turbo memory)
160 GB SATA HDD 7200RPM Silent
DVD-RW Brænder 8x speed DL +/-
10/100/1000Mbit LAN, BlueTooth indbygget
Intel Pro Wireless 4965AGN 300Mbit
1xFirewire, 4xUSB2.0 Porte, SVHS TV-Out
Fingeraftrykslæser + Web Kamera
Bæretaske medfølger

ABook 1575W Features

ABook® 1575W
En rigtig High-End ABook® med integreret nVidia FX8600GT grafikkort med 512MB GDDR3 RAM og mulighed for helt op til 4GB DDR2 RAM i maskinen. Så er du sikker på at have “hestekræfter” nok til de nyeste spil og de mest grafik-intensive programmer.

nVidia Gforce FX8600 GT Grafikkort
Nyeste skud på stammen af grafikkort til notebooks. nVidia Gforce Go 8600GT understøtter HD Video, DirectX 10.0, Shader Model 4.0, HDR Lighting. Med nVidia Gforce Go 8600GT har du optimal ydelse selv under ekstreme forhold. nVidia Gforce Go 8600GT og den krystalklare 15.4" WXGA widescreen skærm gør, at denne maskine giver dig et utroligt skarpt og hurtig opdateret billede. Superb ydelse i 3D grafik og 100% understøttelse i Windows Vista.

Intel Wireless 4965AGN
Next-Gen Wireless. Intels nyeste Wifi netkort er helt op til 5x hurtigere end tidligere standarder. Med 802.11n standarden er den maksimale overførselshastighed 300Mbit mod 802.11g som maksimalt overfører 54Mbit. Rækkevidden er også blevet markant forbedret, Intel 4945AGN benytter MIMO (Multi In Multi Out) og 3 antenner, hvilket giver bedre trådløs modtagelse og større hastighed ved lange distancer.

Intel "Santa Rosa"
ABook® 1575W er bygget over den sidste nye teknologi fra Intel. Det nye 965PM/ICH8M chipset. Chipsettet giver dig en hurtigere og bedre ydelse, der er optimeret til den nye ”Merom” Core2 Duo familie. Der understøttes en frontsidebus (FSB) på op til 800MHz. Batteri levetiden er igen blevet forbedret med den nye ”Santa Rosa” platform fra Intel. ABook® 1575W understøtter også 64Bit Vista. Nyeste teknologi og nyeste software.

ABook® 1575W Features
AntiGlare 15,4" TFT WSXGA+ (1680x1050)
Indbygget Bluetooth V2.0 EDR
Indbygget Webcam 2M Pixel
Indbygget SuperMulti DVD-RW 8x DualLayer +/-
Mulighed for Intel® Turbo Memory (Robson)

ABook® 1575W Software
Microsoft® Windows Vista 32 Bit
Microsoft® Windows Vista 64 Bit

Microsoft® Windows XP Home*
Microsoft® Windows XP Pro*
*(Begrænset understøttelse)

Alle modeller leveres som standard uden Windows, som dog kan tilvælges nederst på denne side inden køb.
Købes computeren med Windows, leveres denne installeret med Windows klar til brug. DVD med Windows samt driver CD medfølger.

Batterilevetid
Ved maxbelastning:
9 Cell: Ca. 1 time og 20 min

Ved minimumsbelastning:
9 Cell: Ca. 3 timer og 45 min

What to doo?? hvad siger I???

Jens 43

Kommentar
Fra : zith

Dato : 12-10-07 12:06

Jeg ville vælge nummer 1, da den har hurtigere cpu og koster mindre og hvis du så har brug for et større grafikkort så kan man nogen gange få et større sat i men kommer an på hvor man køber den

Kommentar
Fra : zith

Dato : 12-10-07 12:07

men den anden har et godt grafikkort og nogle gode ram. Men kommer an på hvad den skal bruges til

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-10-07 17:58

umiddelbart er den eneste forskel antal ram på grafikkortet. Og da den første er med hurtigere cpu (det er ikke noget du kan mærke) men den er 200 kilo biligere og med Vista. Det er Asussen ikke.

Pest eller kolera ???? Jeg ville vælge no 1

Men hvorfor ikke en Zepto

www.zeptoeksperten.dk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-10-07 18:02

http://www.zeptoeksperten.dk/Default.aspx?page=Configurator&configurationid=MyWuP6Pa6zLP4S

sæt selv prikker i hvad for hardware du vil have.

Kvalitet så det basker.

Hvorfor skal du ikke have nogle hurtigere ram i der kører 800Mhz istedet for 667 Mhz, så passer de jo til både cpu og morherboard.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 12-10-07 22:54

Hvad skal den bruges til ? surfe lidt på nettet, spille, redigerer film, osv osv

Kommentar
Fra : Jens43

Dato : 13-10-07 07:29

Skal bruges til videoredigering (hjemmevideoer af ungerne)
SPIL: FarCry, Medal of Honor Airborne o. l.

hvad synes du så?

JEns 43

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 13-10-07 07:55

de er begge godt egbede til det du vil bruge den til så hvorfor ikke spare de par tusinde og så vælge Novabook

Godkendelse af svar
Fra : Jens43

Dato : 15-11-07 20:06

Tak for svaret Fijala.