/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Opvaskemaskine hyler
Fra : Moggi
Vist : 12098 gange
300 point
Dato : 11-10-07 23:04

Hej...

Jeg har en Bosch opvaskemaskine som sommetider hyler når den vasker.
I mine ører lyder det som en rem der er blevet slap eller lign.

Nogle gode forslag til hvad der kan gøres?
og hvordan det gøres?

Mvh.
Moggi

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-10-07 23:11

Prøv at give dine vaskearme en svingtur - måske er de slidte og skraber på i midten. Der kan også være en stump glas i vaskearmslejet.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 12-10-07 00:12

Tag strømmen fra og tag bagpladen af og sprøjt ren silicone på remmen. saml og tilslut igen. Holder den op med at hyle er det remmen det er galt med.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 12-10-07 00:19

Der er ingen rem i din opvaskemaskine, øverste og nederste spulearm bliver drevet runt af et højt vandtryk, tjek om de drejer flere gange runt når du giver dem et ordentlig skub og lyt efter evt. mislyd, jeg tror som sådan ikke at der er noget galt med din maskine, har selv en Bosch opvasker og om den direktehyler når den vasker synes jeg ikke, men man kan da fornemme at der er noget der bliver drejet ryndt når den vasker.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 12-10-07 00:27

Sorry jeg læste det som vaskemaskine, jeg tror jeg skal gå i seng

Accepteret svar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Modtaget 300 point
Dato : 12-10-07 00:38

Hej Moggi

Jeg vil tillade mig at blande mig i mængden af forslag...

Tør vi tro på at du har det med at "gøre alt det hårde arbedje" fo0r din opvaskemaskine.. ?

Hermed mener jeg at du afskylder alt grundigt inden du fylder det i maskinen.. - i stedet for at lade maskinen gøre dette på et skylleprogram ( altså kun hvis den ikke er fyldt..! ) ??

Det eneste der er til at smøre din spulepumpe er den olie/sovs du fylder i maskinen på dine tallerkener.. - og hvis din opvask er helt ren INDEN den kommer ind er der jo ikke noget..

Derfor: Prøv at hælde en kop madolie ind i bunden på din maskine - og kør en kold afskyldning..
Umiddelbart herefter vil det være en god ting at opstarte en opvaske ( incl. porcelæn ) for at få madolien ud af spulevingerne..

Jeg er temmelig sikker på at dit problem herefter vil være løst..

Ovenstående er et problem på alle Bosch / Siemens maskiner ( UDEN kilerem ) fra sidst i 1980,rerne og frem...

Held og lykke med projektet !

Mvh. - Ole Futtrup Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 12-10-07 19:38

Mange tak for svarene... Jeg vil afprøve virkningen af dem og vender derefter tilbage med nogle svar og - forhåberntlig - nogle point..

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 16-10-07 18:22

Nu har jeg prøvet med olien og maskinen har kørt nogle gange siden.
Jeg vil sige at det har en begrænset effekt, hvilket vil sige at det er lidt bedre end før, men hylelyden er altså ikke helt væk.

Nogle andre forslag?

Mvh.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 16-10-07 18:29

Prøv at pille spulearmene af og kør med maskinen et kort stykke tid. hyler den stadig er de udelukket som årsag.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-10-07 19:49

I princippet kan det være et defekt leje i pumpen.

Har du checket at hylelyden ikke kun er der ved afslutningen af udpumpning. For så er det tømmepumpen der hyler. Hvis det er sådan kan en dråbe olie udven dig i lelerne gøre godt.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 16-10-07 19:54

Hvis det ikke er vaskearmene der giver hyle lyden er det lejerne i motoren der er tøre/slidt og giver en hylelyd. Så er det en ny spulemotor løsningen.
Medminder du kan leve med lyden, og glæde dig over at være fri for at skulle vaske op i hånden.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 26-10-07 21:06

Endnu en gang tak for svarene..

Efter også at have faldet over et forbrugertip andetsteds, som omhandlede det manglende fedtstof i opvaskemaskiner, har jeg nu ofret en del mere madolie på maskinen og hylelyden er for tiden praktisk taget væk.

Så jeg er helt klart vendt tilbage til teorien om at det er det at vi skyller alting af inden det sættes ind som er galt.

Derfor tilfalder pointene hvidevaredele.dk

Godkendelse af svar
Fra : Moggi

Dato : 26-10-07 21:07

Tak for svaret www.hvidevaredele.dk.