/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Favoriter i Internet Explorer
Fra : yleman
Vist : 734 gange
100 point
Dato : 11-10-07 20:01

Varför kan jag inte se mina bookmarks i Internet Explorer 7.0? När jag försöker se mina bookmarks får jag meddelande:"Refererar till en plats som inte finns". Kan det ha att göra med att tidigare fanns en searchbar (Yahoo eller Google) som jag tog bort?

Kör Windows Vista Premium på en ny laptop, med antivirus och uppdateringar ok.

Kommentar
Fra : Terat

Dato : 11-10-07 23:24

Hejsa

Så vidt jeg kan forstå på den meddelse du får, er at den simpelthen mangler et sted at gemme de bookmarks du vil gemme. Du kan prøve at afinstallere Windows Internet Explore 11 ved brug af "tilføj eller fjern programmer" i kontrolpanel.

Du kan også prøve at lave den mappe som den mangler, her vil det være en god ide med en maskine hvor det virker allerede, så du kan se hvad du skal gøre. Jeg vil dog lige pointere at dette er ikke noget jeg har prøvet, men det kunne være man var heldig at det virkede.

Men jeg synes du skal afinstallere IE 11 og geninstallere den igen, så tror jeg det vil virke for dig igen.

Held og lykke med det

Mvh
Terat

Kommentar
Fra : zith

Dato : 12-10-07 10:23

IE 11??? Hehe

Nå men når du vil lave en bookmark så kan du som regel vælge en anden lokation har du prøvet det?

Kommentar
Fra : yleman

Dato : 12-10-07 14:08

Jag kan inte öppna Min Favoriter. Det är då meddelandet kommer. Det verkar som om den frågar efter en längre sökväg än vad som är normalt. Jag skall testa en sak för att se om det verkar. Återkommer.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 13-10-07 13:58

Så gør som Terat siger og hent en ny IE 7 og fjern den gamle og installere den nye

Kommentar
Fra : yleman

Dato : 14-10-07 11:29

Jag har nu kommit på lösningen. Den fanns på en engelskspråkig sida, tyvärr kan jag inte nu hitta adressen. Men följande kopierade jag från sidan.

When you click the Favorites menu in Internet Explorer you find that all of your favorite URLs may be missing. This might happen if the Favorites Shell Folder is set incorrectly.

How To Solve:-

Start>Run>Regedit>Ok

Now navigate to the following keys:-
[HKEY CURRENT USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders]
Set the Favorites path to : %USERPROFILE%\Favorites

[HKEY CURRENT USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders]
In the right-pane, set the Favorites path to : C:\Documents and Settings\Username\Favorites

Where Username is the current user profile name.

Jag ändrade i registret och nu fungerar åter mina bookmarks.